Úřad si na základě této stížnosti u daného operátora vyžádal výpisy služeb s jedinečným identifikačním údajem SIM (IMSI) volajícího, jedinečný identifikační údaj jeho mobilu (IMEI) a také identifikační údaj o BTS stanici (Cell ID), která zaznamenala požadavek na vytvoření spojení.
Díky vyhodnocení těchto údajů se podařilo úřadu možnost existence naklonované SIM vyloučit. Vyšlo najevo, že rozporované mezinárodní hovory byly uskutečněny pouze přes jednu jedinou konkrétní SIM, ze stejného mobilu a ze stejné lokality.
„Tyto údaje svědčily tedy o tom, že se nejednalo o ‚klonovanou/duplicitní‘ SIM, ale spíše o případ podvodného firmware či jiného podvodného SW uvnitř mobilního telefonu,“ informoval ČTÚ v únorové monitorovací zprávě.
Operátor proto zákazníkovi opakovaně doporučil výměnu stávajícího mobilu za nový přístroj, a to od prověřených prodejců. Navzdory závěru úředního šetření se operátor výjimečně rozhodl poskytnout zákazníkovi do následujícího vyúčtování slevu, která odpovídá sumě utracené za nežádoucí mezinárodní hovory.