Diskuze

Vlak je atraktivní, míní Liberecký kraj. Chce trať do Prahy i za hranice

Představitelé Trojzemí chtějí přimět vlády, aby pomohly zařadit železniční trať Praha - Liberec - Görlitz do transevropské dopravní sítě. Jedině tak se podle nich dají získat peníze na její modernizaci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Co se tyka spojeni Prahs Liberec, velice by pomohla zkratka od Prisovic k Sychrovu mijejici preprahani v Turnove. Nove nadrazi by mohlo byt bud v Prisovicich nebo v Loukove a mohly by se v nem na rychliky Praha LIberec napojovat vlaky Loukov - Turnov (- Brod - Tanvald - Korenov - Harrachov - Polsko). Dale by prislo velmi vhod vetsi sberne parkoviste u takoveho nadrazi pro lidi dojizdejici do Prahy z Turnovska, Semilska a Jablonecka. Loukov by mohl byt i zastavkou mnohych expresnich autobusu Libecer/Jablonec - Praha jedoucich na dalnici v sousedstvi, po vybudovani prislusne infrastukrury v tamni rovinate krajine

2 0
možnosti

představa, že by někdo jel 30-40km autem do Loukova a pak pokračoval vlakem je holý nesmysl..to už tím autem dojede rovnou na čerňák. v plánu jsou dvě vrstvy, superrychlá Praha-Boleslav-Hodkovice (terminál pro Jablonec, ale to je podobný nesmysl jako ten Loukov, protože časově to vyjde podobně jako dojet do Liberce tunelem za pár minut a pak jet 20minut vlakem do Jablonce)-Liberec a druhá vrstva pomalejší Praha-Lysá-Boleslav-Hradiště-Bakov-Turnov-Malá Skála-Železný Brod-Tanvald či Semily. Ale stejně než se tohle postaví, tak se dřív bude cestovat úplně jinak.. i jen spojka na Lysou a bezděčínská spojka mají být nejdříve tak 2030..jak se vyřeší Mladá Boleslav město, které se před lety přehnaně zredukovalo na téměř zastávku a pokračování z města dál spojkou na Turnov, se zatím ani neví..sice jsou návrhy, ale nic není zpracováno, natož plánováno..

0 0
možnosti

A koho zajímají Sudety.;-D

0 5
možnosti

Bohužel, i přes mínusy, jak praví pan Stehlík to tak vypadá. Pokud se něco nezměnilo, tak jeďte z Prahy po D10. Ta podle značení končí v Mladé Boleslavi s jakýmsi výjezdem na Liberec a třeba Kostelní Hlavno. Co tím chtějí soudruzi z ŘSD vyjádřit mi hlava nebere.

0 0
možnosti

D75a59v79i38d 57J72e19c67h

26. 5. 2021 16:08

ještě něco, ono se jezdí do Gorlitz přes Zawidov? Já si vždy myslel, že přes Žitavu...

1 2
možnosti

D60a37v39i52d 44J75e97c62h

26. 5. 2021 15:10

Tratě z Liberce na sever jsou reálné a stojí za to je udržovat a rozšiřovat. Na Prahu je to hrůza. Opravdu si někdo myslí, že s tratí přes Pilínkov, Jeřmanice, Rádlo, Rychnov, Hodkovice, Sedlejovice, Sychrov, Doubí a Turnov udělá díru do světa? Osobák tam jede 45 minut. rychlík 37! Považte ten rozdíl!

Napadá mne, že někdo vymýšlí, jak se provrtat po Ještědem a dostat se do Mnichova Hradiště přímo a řádně podojit Unii, dokud ta ještě tiskne peníze. Nejenom že se zničí spousta hezké přírody, ale Tunel to bude pořádný a mezinárodní!;-);-);-)

1 4
možnosti

R34o50m81a39n 17H93a43n42u14s

26. 5. 2021 17:29

No v Hodkovicích už je několik desítek let stavební uzávěra v koridoru této tratě o které ještě ani nevědí kudy povede a tak má pro jistotu 300m. Původně to mělo jet z Hodkovic na Český Dub a asi kilometr za Hodkovicema odbočit doprava do tunelu a vyjet v Šimonovicích, kde už jsou ale postavené baráky. A teď jsem zaslech, že další varianta je, že by se to zanořilo někde mezi Hodkovice a vodárnou u odb na Jbc.

Ale výjezd z Tunelu furt vychází v Šimonovicích.

Ale i kdyby se to postavilo tak to bude pomalejší než autobus po dálnici

0 0
možnosti

Úplně nerozumím větě: "Osobní vlaková doprava z Černous na hranice s Polskem se zastavila v roce 1993." Z nádraží Černousy je to na hranici po kolejích 400 m. Tam se asi nic nezastavilo. ;-D

Zároveň si nevybavuji, že by kdy (po roce 1945) jezdily osobní vlaky přes hranice od nás do Zawidova. Vybavuji si pouze nákladní dopravu. I když se Zawidov v našem jízdním řádu trati 037 po roce 1990 objevoval jako konečná, nic osobního tam nejezdilo.

4 0
možnosti
Foto

J58i89ř84í 12E93r36b60e13n

27. 5. 2021 11:32

Jízdní řád z roku 1981 uvádí pro tehdejší trať 3h třináct párů vlaků d/z Černous.

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_212-213.pdf

0 0
možnosti