- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co se tyka spojeni Prahs Liberec, velice by pomohla zkratka od Prisovic k Sychrovu mijejici preprahani v Turnove. Nove nadrazi by mohlo byt bud v Prisovicich nebo v Loukove a mohly by se v nem na rychliky Praha LIberec napojovat vlaky Loukov - Turnov (- Brod - Tanvald - Korenov - Harrachov - Polsko). Dale by prislo velmi vhod vetsi sberne parkoviste u takoveho nadrazi pro lidi dojizdejici do Prahy z Turnovska, Semilska a Jablonecka. Loukov by mohl byt i zastavkou mnohych expresnich autobusu Libecer/Jablonec - Praha jedoucich na dalnici v sousedstvi, po vybudovani prislusne infrastukrury v tamni rovinate krajine
představa, že by někdo jel 30-40km autem do Loukova a pak pokračoval vlakem je holý nesmysl..to už tím autem dojede rovnou na čerňák. v plánu jsou dvě vrstvy, superrychlá Praha-Boleslav-Hodkovice (terminál pro Jablonec, ale to je podobný nesmysl jako ten Loukov, protože časově to vyjde podobně jako dojet do Liberce tunelem za pár minut a pak jet 20minut vlakem do Jablonce)-Liberec a druhá vrstva pomalejší Praha-Lysá-Boleslav-Hradiště-Bakov-Turnov-Malá Skála-Železný Brod-Tanvald či Semily. Ale stejně než se tohle postaví, tak se dřív bude cestovat úplně jinak.. i jen spojka na Lysou a bezděčínská spojka mají být nejdříve tak 2030..jak se vyřeší Mladá Boleslav město, které se před lety přehnaně zredukovalo na téměř zastávku a pokračování z města dál spojkou na Turnov, se zatím ani neví..sice jsou návrhy, ale nic není zpracováno, natož plánováno..
Bohužel, i přes mínusy, jak praví pan Stehlík to tak vypadá. Pokud se něco nezměnilo, tak jeďte z Prahy po D10. Ta podle značení končí v Mladé Boleslavi s jakýmsi výjezdem na Liberec a třeba Kostelní Hlavno. Co tím chtějí soudruzi z ŘSD vyjádřit mi hlava nebere.
ještě něco, ono se jezdí do Gorlitz přes Zawidov? Já si vždy myslel, že přes Žitavu...
Tratě z Liberce na sever jsou reálné a stojí za to je udržovat a rozšiřovat. Na Prahu je to hrůza. Opravdu si někdo myslí, že s tratí přes Pilínkov, Jeřmanice, Rádlo, Rychnov, Hodkovice, Sedlejovice, Sychrov, Doubí a Turnov udělá díru do světa? Osobák tam jede 45 minut. rychlík 37! Považte ten rozdíl!
Napadá mne, že někdo vymýšlí, jak se provrtat po Ještědem a dostat se do Mnichova Hradiště přímo a řádně podojit Unii, dokud ta ještě tiskne peníze. Nejenom že se zničí spousta hezké přírody, ale Tunel to bude pořádný a mezinárodní!
No v Hodkovicích už je několik desítek let stavební uzávěra v koridoru této tratě o které ještě ani nevědí kudy povede a tak má pro jistotu 300m. Původně to mělo jet z Hodkovic na Český Dub a asi kilometr za Hodkovicema odbočit doprava do tunelu a vyjet v Šimonovicích, kde už jsou ale postavené baráky. A teď jsem zaslech, že další varianta je, že by se to zanořilo někde mezi Hodkovice a vodárnou u odb na Jbc.
Ale výjezd z Tunelu furt vychází v Šimonovicích.
Ale i kdyby se to postavilo tak to bude pomalejší než autobus po dálnici
Úplně nerozumím větě: "Osobní vlaková doprava z Černous na hranice s Polskem se zastavila v roce 1993." Z nádraží Černousy je to na hranici po kolejích 400 m. Tam se asi nic nezastavilo.
Zároveň si nevybavuji, že by kdy (po roce 1945) jezdily osobní vlaky přes hranice od nás do Zawidova. Vybavuji si pouze nákladní dopravu. I když se Zawidov v našem jízdním řádu trati 037 po roce 1990 objevoval jako konečná, nic osobního tam nejezdilo.
Jízdní řád z roku 1981 uvádí pro tehdejší trať 3h třináct párů vlaků d/z Černous.
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_212-213.pdf