- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady musí ty stavby a rekonstrukce silnic snad někdo takhle řídit s nějakým nekalým úmyslem. Ať se kompetentní osoby jdou učit do zahraničí, ale na své náklady - za blbost se platí. Když jde kvalitně a levněji stavět v zahraničí, u nás určitě taky.
Nekde jsem cetla cesko neni krizovatkou Evropy, ale kruhovym objezdem, absolutne s tim souhlasim
Když nedokážeme nákladní auta kontrolovat na přetížení, tak si lepší silnice nezasloužíme.
Dokud se bude soutěžit hlavně na cenu nelze počítat s kvalitní silnicí ...
A takhle je to se vším co dělá veřejná správa...
V zájmu firem je aby dostávali pravidelně zakázky a ne jednou za 100 let ....
Tím to být vůbec nemusí, tady záleží na spoustě faktorů. Soutěží se až samotná výstavba, ale to už je v době, kdy je stavba naprojektovaná - a tady právě záleží na tom, jestli je to naprojektováno správně, nebo jestli tam jsou chyby. Může to jít ještě dál, protože projektant zase vychází ze závěrů geologa, který tam dělal sondy a stanovil únosnost - i tady může být chyba, a ta se pak samozřejmě táhne i k projektantovi a stavební firmě.
To, že by vše od geologického průzkumu po výstavbu dělala jedna firma je spíše výjimka.
Skoro třicet mega na tři kilometry cyklostezky? To bude mít zlaté krajnice a safírové patníky nebo co?
ASi jo, ale to víte, studie na nějaké brouky mega, vypracování projektu 3 mega, mega podání dotace skrz nějakou agenturu atd atd.. :) Ono se to nasčítá
budme upřimní, on problem neni v horni vrstvě asfaltu, problem je v podkladu a pokud to projektant uděla špatně , tak je nepostihnutelný, na něco se vymluví a podklad se vymačka a jsou koleje, když vidím jak u nas ted opravovali silnici 1třidy kde byly vyjete koleje, vyfrezoval se jen vrchni asfalt, silnici o cca 30cm v každem pruhu zužili, protože splnuje zastarale normy a položili novej, tak si říkam at žijí souteže na cenu ne n akvalitu.
Patrně byla projektovana na nižší zátěž, předpokládal se provoz kamionu po dálnici.
Nemá smysl opravovat, pokud tam přinejmenším pro kamiony nebude mýto podstatně vyšší než na dálnicích a silnicích 1. třídy.
Jsem pozoroval jak podobnou silnici řeší soudruzi v Německu (B156 z Budyšína). Nejprve postaví tu cyklostezku podél silnice, kvalitně že po ní mohou jezdit jednosměrně osobní auta a dodávky. Pak tu původní vybagrují a udělají od základů, dali tam skoro metr něčeho jako beton, pak teprve asfalt. Na to pak mohou pustit i kamiony a nemusejí to řešit každých X let znovu - za nejnižší cenu.
Vždy si říkám, proč se nějaký úředník na tohle podívá taky a neinspiruje se tím .
Silnice přitom byla před dvaceti lety opravená
no to je fakt, čekaly jsme že vydrží jak pyramidy. a proč chtěly zpravovat přes zimu? jako že v lednu je to lepšejší?
Ne oni ji opravují již více než 5 let, kecy s podzimem apod. jsou jenom zalepení neschopnosti odpovědných osob. A po pravdě nevím co na ní před dvaceti lety opravili... ta silnice naprosto podkladem nepočítá s kamiony a rozhodně ne v tomto počtu. Kraj jenom slibuje a to co se děje tady s přípravou dokumentace a diletantstvím úředníků kraje je už neslýchané. Ona totiž reálná oprava probíhá opravdu pět let, ale doposud se nekoplo, vždy se najde důvod proč to odložit.