- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak já jen doufám, že to v rámci ekologie opravdu dotáhnou k dokonalosti a nebudou sjezdovku ani uměle zasněžovat ... protože ta spotřeba energie a vody je při tom enormní. Stejně tak doufám, že se bude lyžovat jen za denního světla a žádné přisvětlování nebo večerní lyžování pod umělým osvětlením.
Ono v podstatě ekologické by bylo, kdyby to tam komplet zavřeli a sjezdovku nechali zarůst zelení a stromy ... kdy se toho dočkáme? Když greténismus, tak pořádně ne?
A myslíte, že mě vezmou do tramvaje v přezkáčích? To dost těžko. Představa jak se dvěma dětmi, třemi páry lyží, přezkáčů, hůlek cestuji tramvají a pak se někde u lanovky přezouvám a celý den jezdím na lyžích s batohem plným bot na zádech, mne opravdu děsí. Že nebude parkoviště je mi úplně jedno, pojedu na Spičák, do Rokytnice, nebo Harrachova a Liberec utře. Snad jen absolutní ma_or může vymyslet něco takového. Rozumné parkování zdarma je pro lyžařský areál absolutní nezbytnost. bez toho to mohou rovnou zabalit.
S takovým přístupem se právě nikam nepohneme. Co je za problém tam dojet tramvají? Dítě, ketré zvládne lyžovat, zvládne i unést přezkáče v batohu. Lyžovat s tím na zádech nemusíte, jistě tam bude nějaká úschovna. A za odměnu si můžete dát grog
Nevím jak na to budou ekologická sdružení reagovat, ale je jisté, že je potřeba rozšířit stávající sjezdovku na Skalce a výhledově udělat druhou tak, jak je léta naplánováno. Protože ta jedna úzká nudlička není sjezdovka, ale parodie na sjezdovku. Taky by bylo dobré, aby jezdila pro sjezdaře použitelná lanovka na vrchol nebo pod vrchol. Pak tam budeme jezdit a klidně si i nechávat nádobíčko ve depu. Ale pokud nebude vlak pod hodinu, přijedeme z Prahy autem. A ekologie? Do Alp nebo Špindlu je to mnohem dál a více benzínu. Pardon, abych šel s dobou, více proudu vznikajícího v zásuvce.
Jako mlaďoch a bývalý liberečák jsem na Ještěd lyžovat jezdil tramvají. Ale moc pohodlné to nebylo, lyže, hůlky, v batohu přezkáče (dnes ještě navíc helma). Nejdřív na bus a pak přeplněnou tramvají. Dnes jsem již přespolní a nejezdím sám, takže bych toto už nepodnikl. Na běžné výlety často vyrážím veřejnou dopravou, ale na sjezdovky nebo snowboard fakt ne. Pokud nebudou mít pořádné parkoviště, tak jim tam nebude nikdo jezdit. Jak prosté.
Tak spojení z Ostašova na Ještěd je tramvají přímo luxusní. Sice autobusem do města jedu na opačnou stranu a o víkendech taky třeba jen jednou za 30 - 60 minut, ale co bych neudělal pro to, abych se dostal na tramvaj. Je to něco jako kdybych z Prahy do Budějic vyrazil přes Plzeň.
Jenom výmluva!
Jestli kvůli nedostatku peněz nebo je za tím něco dalšího, to je otázka, ale takhle podané je to klasická demagogie.
a) Liberečáci z města tam autem nejezdí právě proto, že tramvají je to pohodlnější a levnější a rychlejší.
b) Parkují tam hlavně přespolní. Nejen lyžaři z Prahy (v zimě nejdostupnější opravdová sjezdovka), z Mladé Boleslavi ale i ti z okolních vísek. Ti by zřejmě podle "ekologického aktivisty" Rataje měli s lyžemi dojet autem dojet do centra k tramvaji a pak dojet "ekologicky" na Ještěd a posléze zpět. V centru se obvykle nedá najít místo k parkování. A je potřeba upozornit, že Liberec NEMÁ ŽÁDNÉ záchytné parkoviště (ani ve směru od Prahy). Jsou tu jen přeplněná parkoviště u obchodních center a ta navíc žádné napojení na tramvaj nebo jinou dopravu pod Ještěd nemají.
Krok správným směrem, uvidíme, jaká bude realita.
Lidstvo je v první řadě příšerně rozmazlené, techniku nevyužívá, ale zneužívá, a dopady takového chování (hlavně na příští generace včetně svých potomků)dlouhodobě neřeší. Lyžování není životní nutnost, ale zábava a především sport, a ke sportu trocha nepohodlí, námahy a odříkání prostě patří. Pokud na to někdo není ochoten přistoupit, ať nesportuje, nebo ať sportuje jinak a jinde. Když se někdo chce klouzat z kopce, ale cestou na ten kopec není ochoten udělat málem ani krok pěšky a musí se až těsně pod něj nebo nad něj dovézt autem, tak nevím, proč by mu v tom měla celá společnost jít na ruku a usnadňovat mu to, když se k témuž kopci lze dostat jinak, s menší zátíže pro životní prostředí.
Celkem by mě zajímalo, zda by jste mluvit o stejné rozmazlenosti, kdyby někdo chtěl ať si kola vozíte v MHD na cyklostezky či cyklodráhy a nepřekážíte na silnicích, které patří motorizované dopravě.