"Já v sobě prostě nezapřu osvětového propagátora žánru. Chceme lidem ukázat, že kořeny rocku vzešly z blues," říká o albu Litecký Šveda, který je také prezidentem Slovenské bluesové společnosti.
Se svou kapelou obvykle hraje na koncertech delta blues z dvacátých a třicátých let. Tento feeling nyní Víťazný traktor roubuje do písní z let padesátých.
Novinková deska pojmenovaná jednoduše názvem kapely je po nahrávkách Blues polnočného zrkadla (1994) a Žatva na gauči (1999) jíž třetí, na níž se podílel fenomenální harmonikář Erich "Boboš" Procházka.
Pestrá nahrávka obsahuje skladby vystavěné na rhythm'n'blues, rockabilly či rokenrolu. Lze slyšet autorské písně vystavěné na zlidovělých základech i do slovenštiny převedené známé hity od Chucka Berryho, Leadbellyho či Elvise Presleyho.
"Není to ale jen sbírka písniček, ale takový politicko-rockově-bluesový projekt," podotýká Litecký Šveda. Naráží na texty některých skladeb i netradiční booklet, který se hemží rekvizitami z dob socialismu.
K této éře odkazuje i název kapely Víťazný traktor. Ján Litecký Šveda na něj přišel těsně po listopadu 1989, když si v jednom z bratislavském klubu všiml hromad vyhozených bolševických knih.
"Na vršku jedné z nich byla kniha s nesmyslným názvem Víťazný traktor. Říkal jsem si: to by byl ideální název pro punkovou kapelu, škoda že takovou nemám. Pak jsem na to skoro zapomněl. Ale když se potom formovala naše kapela, tak mi to znovu vytanulo na mysli. Moc se to nehodilo, ale čert to vem," směje se muzikant.