RECENZE: U Alice Coopera vše správně. Usekli mu hlavu a hrál rokenrol
Alice Cooper vystoupil 26.7. 2013 v brněnské Kajot Aréně. | foto: Anna Vavríková, MAFRA
Na nějaké velké zahřívání nezbyl čas. Cooper ve svisle pruhovaném červeném saku, s černě zmalovanýma očima, glamovým make-upem a pochodovou hůlkou nedal nikomu příležitost pochybovat, že má na pódiu stále co předvést.
Alice Cooperkoncert 27.7. 2013, Kajot Aréna, Brno |
Trumfy vytahoval už v úvodu, kdy za sebou zazněl dupák House of Fire, jeden z jeho největších hitů No More Mr. Nice Guy a rokenrolová jízda Under My Wheels. Tři a půl tisíce lidí, co se na to přišly do brněnské Kajot arény podívat, vyjadřovaly nadšení zcela oprávněně.
Alice Cooper mezitím kromě hudby nešetřil ani svými pověstnými teatrálními fóry. Při Billion Dollar Babies rozhazoval z kordu stohy bankovek, při Caffeine se napájel z hrnku většího než jeho hlava. Koncert přitom kvůli všem těm opičárnám neztrácel tlak.
Další salva energie z publika směrem na pódium přišla při klasické hardrockové Hey Stoopid, jejíž refrén celá aréna nadšeně řvala, zatímco kytaristi na scéně “rockovali” v té nejklišovitější formaci a pozici. Když kapela přestala hrát a jen za zvuku bicích zpívalo refrén publikum, bylo vše na svém místě.
Na temnější strunu Alice Cooper přeřadil v druhé třetině dramaturgicky chytře promyšleného koncertu, když po jamování kapely nastoupil s další klasikou, ponurou Welcome to My Nightmare. Brzy už se po pódiu promenádoval v kožených hadrech, s vysokým kloboukem na hlavě a po své kapele i svých vyznavačích z prvních řad práskal bičem.
Hororově laděná scéna měla konečně při Feed My Frankenstein ochutnat krev a jedno z klasických čísel. Alice Cooper se nechal v zakrváceném lékařském plášti a s plynovou maskou na puse odpařit z elektrického křesla, aby ve finále písně po pódiu za muzikanty mohla procházet obří loutka “jeho Frankensteina”. Zábavnější by byl snad jen jeho souboj s Eddiem, který v pondělí dorazí strašit s Iron Maiden na pražskou Slavii.
Na podobné myšlenky ale nebyl čas. Hororová show totiž nabírala na obrátkách. Ballad of Dwight Fry odzpíval Cooper ve svěrací kazajce a když neúspěšně napadl nemrtvou sestřičku, skončil pod gillotinou; na závěr si kapela a company po pódiu házela Cooperovu useklou hlavou a stavěla ji posměšně před mikrofon.
Finále patřilo coververzím, jež Cooper chystá na další album. Pod náhrobním kamenem Jima Morrisona odehrál lehce punkovou verzi Break On Through (To The Other Side). Když se na hřbitově objevil náhrobek Lennona, přidal - s kulatými brýlemi na nose - beatlesácké Revolution. Hendrixovo Foxy Lady bylo sólo pro kytaristku Orianthi. Blok coververzí zakončila pocta Keithu Moonovi s koktavou My Generation od The Who. Do konce koncertu už mnoho nezbývalo. Při posledních třech písničkách už se hala topila v čisté euforii.
Bylo podružné, že mu to občas neladí nebo se netrefí. Alice Cooper předváděl, co znamená odehrát poctivou rockovou show jak z jiného místa a doby. A ani na chvíli přitom nepřestat být zábavný. Jako když se při I’m Eighteen s potutelnou radostí ve svých pětašedesáti opíral o berli.
Když se v očekávaném přídavku v blýskavém saku a v oblacích mýdlových bublin loučil s brněnským publikem tím, že obří balóny, které vypustil do publika, ihned propichoval šavlí, byl to nejen konec výtečného koncertu. Ale i lekce, že kdo se apriori směje starým kapelám, měl by radši občas jít na jejich koncerty a něco se přiučit. Třeba Alice Cooper se ještě pořád umí pořádně zakousnout a je u toho velká legrace.
Tipy z televizního programu
Recenze: Bohemian Rhapsody 60 %, Padesát odstínů šedi 35 %, Zootropolis: Město zvířat 60 %, Tři Tygři ve filmu: JACKPOT 50 %, Hra s nevěrou 50 %, Wanted 60 %, Vyšehrad: Fylm 55 %, Lady Bird 75 %, Vedlejší produkt 55 %, Pán prstenů: Společenstvo prstenu 80 %, Na nože 60 %, Jack Reacher: Nevracej se 55 %, Terminator Salvation 60 %, Daleko od Reykjavíku 60 %, Východní přísliby 60 %
Klíčová slova: Všechnopárty, Peter Nagy, Česko na grilu, James Bond
Seriály: Stíny v mlze, Vytoč mého agenta, Jedna rodina, Boží mlýny, Iveta
V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela
Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil...
Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková
Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ňadra ze všech úhlů. Benátky vystavují nadčasovou a kdysi cenzurovanou krásu
Jaké je jedno z nejranějších a nejtrvalejších témat v umění – a zároveň jedno z nejvíce...
„Jsem z toho úplně hotová.“ Swift drží prvních 14 příček americké hitparády
Americká popová hvězda Taylor Swift po vydání nového alba The Tortured Poets Department ovládla...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Čórtův hrád, tam strašá. Co víte o Tajemství hradu v Karpatech?
Na prvního máje si můžete v televizi dopřát komediální klasiku Tajemství hradu v Karpatech. Pokud...
V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela
Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil...
Kapitán z Titaniku, Théoden z Rohanu. Zemřel herec Bernard Hill
Ve věku 79 let v neděli brzy ráno zemřel britský herec Bernard Hill, známý především díky rolím v...
Zemřel Miroslav Imrich. Hlas Tanga a Abraxasu opustil „obyčejnej svět“
Odešel jeden z hlasů a ústředních členů kapely Abraxas. Zpěvák a skladatel Miroslav Imrich zemřel...
Dvacet let bez Přátel. Plány na vysněný celovečerní film nikdy neexistovaly
Americký seriál Přátelé patřil k nejúspěšnějším televizním projektům vysílaným na přelomu století....
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha