November 2nd | foto: Filip Hladký

November 2nd natočili „americké“ album

Novou deskou Little Miss Behavin’ And The Troublemakers slaví deset let své existence rocková kapela November 2nd.

Ukázku z CD najdete v audiogalerii.
Snímky kapely najdete ve fotogalerii.

Skupina kolem zpěvačky Saši Langošové opět servíruje směs rocku, funky a blues, vycházející z tradic amerického písničkářství. Tyto ingredience se poprvé objevily na tři roky starém debutu Midnight Desert s hity Tomcat Blues a Cut Up, za nějž si kapela vysloužila nominaci na hudební cenu Anděl v kategorii Objev roku.

Lidé, příroda, New York
Nové písně, které jsou převážně z pera Saši Langošové, ovlivnil koncertní pobyt skupiny v New Yorku. "Písně však reflektují i poslední tři roky mého života, které byly plné složitých změn. Permanentní inspirací jsou pro mě také příroda, lidé a umění," říká zpěvačka.

Název alba je slovní hříčka a dá se přeložit jako "slečna slušná a problémoví hoši", nebo naopak "malá rošťačka a problémoví hoši". Podle dalších členů kapely, kytaristy Romana Helcla, bubeníka Tomáše Brožka, baskytaristy Martina Lehkého a hráče na hammondky a fender piano Jana Kořínka v nadsázce odráží i poměry ve skupině November 2nd.

Od Kollera po Bianca
Produkce desky se ujali sami členové kapely. Na výsledném zvuku má však významný podíl také David Bianco, držitel americké ceny Grammy za nejlepší zvukovou nahrávku, který spolupracoval s Tomem Pettym, Mickem Jaggerem či Robbiem Williamsem.

Kontakt na Bianca dohodil David Koller. Exlídr Lucie pomáhal kapele se snímáním zvuku bicích, s nahráváním hned v několika renomovaných českých studiích pak dále vypomohli i další uznávaní muzikanti Mirek Linhart, Vladimír Kulhánek, Libor Mikoška či někdejší lídr kapely Circus Praha Brad Stratton, který své hlasové party nahrával v New Yorku.

"Původně jsme spolupracovali s newyorkským producentem Stevem Walshem, který s námi natočil první dvě skladby na desku. Pak však dostal lukrativní nabídku, za kterou musel odjet na půl roku do Nashvillu. Tak dlouho jsme čekat nechtěli, a tak jsme na Kollerův podnět poslali e-mail s jednou nahrávkou Davidu Biancovi. Tomu se to líbilo natolik, že dokonce kvůli nám zrušil dovolenou," líčí kytarista Roman Helcl.

Blíž k Americe
Bianco nakonec smíchal celé album, a navíc zařídil konečnou podobu zvuku desky v losangeleském studiu Oasis Mastering u Eddyho Schreyera, který se podílel na mnoha věhlasných deskách od Queen přes Tracy Chapman až po Johnnyho Cashe či Black Eyed Peas.

Díky práci obou věhlasných mužů tak má deska November 2nd blíže k americké než české produkci a může být kandidátem na Anděla za nejlepší zvukovou nahrávku.

"Písničky November 2nd se mi moc líbily. Doufám, že se při natáčení jejich další desky opět sejdeme, tentokrát i společně v jednom studiu," řekl David Bianco, se kterým se kapela zatím osobně nepotkala. Veškerá komunikace totiž probíhala přes internet.