- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Omlouvám se za hrubku ve slově VIDĚL! Přičítám to pozdní hodině
Nesouhlas. Do pohádky měla 1. premiéra dost daleko. Je to laděné jako psychodrama s pokusem o horrorové prvky. Jistě zajímavé, ale nic moc se mi to nelíbilo, v tomhle provedení bych rozhodně děti na to nevzal a Rusalka by měla být opera i pro dětského diváka. Totálně odlišný styl výkladu od režiséra Zdeňka Trošky ve Státní opeře v Praze, který to režíroval jako pohádku (vč. filmových dotáček).
Zklamáním pro mě byl výkon Dagmar Peckové, na dvojroli Ježibaba - Cizí kněžna nestačila. Ze začátku zpívala dost potichu a ani hlasově jí role neseděla. Excelentní Vodník v podání Štefana Kocána, výborná Rusalka Maria Haan a skvělý též Adam Plachetka (Lovec/Hajný). Jsem rád, že jsem tuhle produkci vyděl, ale díky, podruhé bych na to již nešel. I když mám výhrady proti některým Troškovým režiím, jeho Rusalka v mém porovnání s režií Jiřího Heřmana v ND vede. ND má zase oproti Státní opeře podle mého mínění o mnoho lepší Carmen (Troškově interpretaci chybí náboj a erotická jiskra, jakou má mít).
Vždyť inscenátoři sami říkají, že to pohádka není. Bohužel v naší společnosti pořád převládá názor, že je to taková opera pro děti, proto to musí být takové hezky pohádkové. Ale tak to vůbec není. Dvořák nenapsal operu pro děti, ale pro dospělé. Tuto inscenaci jsem ještě neviděl, ale určitě se na ní vypravím. Co se týká Rusalky ve Státní opeře, tak pro mě osobně to bylo utrpení. Pěvecky naprosto příšerné a Troškova režie to dorazila. Po druhém jednání jsem to vzdal a šel domů (to se mi stalo poprvé!). Podle mě to nemá se současným divadlem nic společného.