- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Západní popové skladby u nás nikdo neznal a měli s nimi obrovský úspěch. Navíc je krásně zpívali i hráli. Bylo to zjevení, podobně jako americký folklor v podání Spirituál kvintetu." Ano, náš tehdejší dlouholetý hudební dabing byl zjevením, ovšem jen pro ty, co neznali rádio Luxembourg
Ano,žilo se vám z husakovske normalizace pohodlne,rozhlas,kulturaky a převzaté songy. Bobek chodil večer do Semaforu jak do Kolbenky na “večerní”a vždycky byl s těmi převzatým západnimi,t.j. “americkými” ,hity za hvězdu, ale hlavně vždy a spolehlivé mimo mísu,pokud šlo o rytmus a frázování.
Nu nevím, ale rozhodně jsem Spirituál Kvintet i v době Hosákovské normalizace měl radši než Plameny Možná se pletu a vzhledem ke svému věku i si nepamatuji, ale Spirituál kvintet byl kromě Gosplu jediným hudebním tělesem jež dokázalo být populární s českými vlasteneckými písněmi od baroka po první republiku. S populární "amerikou" možná začali až po nástupu Havla, a nebyli v tom sami. Armádní umělecký soubor Víta Nejedlého, jenž byl složen z profesionálně vzdělaných hudebníků ve své době MUSEL mít repertoár jenž odpovídal politickému režimu jenž v Československu panoval. Oni i dnes mají v ČR naplněné sály Alexandrovci stejně jako Andre Riu jsou to především hudební umělci jež své řemeslo umí. A toto co všichni tito ovládají a umí mohou uplatnovat za každého režimu at v koncertních sálech nebo jako plastici DG po hospodských špelunkách a ......... ! Hudba narozdíl od politiky je umění. I když se najdou autoři a skladatelé jež jsou živi právě z politického režimu v němž žijí. - To nakonec byli ti jež vystupovali pod názvem Plameny .