Záměr tvůrců slavnostního večera přivést na jeviště pražské Lucerny čtrnáct moderátorů, kteří už si roli průvodce filmovým svátkem vyzkoušeli, budil právem vysoká očekávání, ale přinesl mimořádné zklamání.
Igor Chmela, jeden z předních herců ceněného divadla Na Zábradlí, se nešťastně stylizoval do úlohy ňoumy, který neumí říct ani slovo profesionál a jemuž ostřílení kolegové měli nelehký úkol usnadnit.
Povedlo se to ale jen několika z nich; Ester Kočičková je sice pro široké masy nestravitelný svéráz, v jejím projevu je ale jiskra, noblesa a vtip. A je jedno, zda někoho urazí či sama sebe nepokrytě vychválí, prostě je to zábavné.
Tomáš Hanák si v duchu Vávrových Šumných měst hrál kouzelně se slovy. Sázkou na jistotu byl zdvořilý Marek Eben i Petr Čtvrtníček, který snad ani větší exhibice nemá zapotřebí a vystačí si se sílou osobnosti.
Ostatním vstupy nevyšly. Bylo jedno, jestli za to může špatná souhra s režií, jako se to stalo Martinu Dejdarovi, když mu do půle věty "skočila" nominační projekce, nebo pokus o (ne)vtipný slovní průjem, jak ho předvedl Miroslav Donutil.
Chmela pak působil jen jako panáček, který se "nadrtil" text včetně přeřeků. Ledový klid publika, které se zasmálo opravdu jen výjimečně a těžko říci čemu, možná přispěl i k jeho orosenému čelu v závěru večera.
Výsledný divácký dojem byl jednoduše trapný a filmový fanoušek místo oslav finále filmové sezony mohl cítit jen lítost. Snaha pojmout České lvy nekonvenčně a moderátorsky "alternativně" selhala na celé čáře.
Bohužel to nebylo poprvé. Český lev je prostě už pár let z formy a povážlivě pelichá. Vždyť střídmý nominační večer byl letos zábavnější než hlavní večer nabitý filmovými hvězdami.
K navrácení lesku hřívy nejvýznamnější tuzemské filmové události by to chtělo nového schopného scénáristického kožešníka a zručného moderátorského dentistu. Dříve než Český lev zařve naposledy.