Na letošním světovém turné Noc reklamožroutl míří z Bahrajnu, Japonska, Polska a Ruska dál do Mexika, Belgie, či dokonce do Iráku. Na seznamu zastávek má sto šedesát měst – a slaví pětadvacáté narozeniny.
Nepřetržitá šestihodinová projekce pěti set nových reklamních spotů spojuje ty nejlepší s nejbláznivějšími či nejkýčovitějšími. Kolekce přírůstků, které navzdory různým zemím původu nepotřebují překlad, tvoří však jen zlomek sbírky autora projetu.
Francouz Jean Marie Boursicot má už v soukromé filmotéce na sedm set tisíc reklam a každý rok ji rozšiřuje o pětadvacet tisíc novinek, takže pokaždé ze svých pokladů vystaví zcela jiné představení.
Poprvé pořádal reklamní maraton roku 1981; tehdy byla v ceně vstupenky i snídaně. O tři roky později už nabízel i němou reklamu na sekt z roku 1904 a vyjel mimo Francii.
Koncem 80. let dobyl Ameriku, v 90. letech objevil reklamy z východní Evropy a Asie, před osmi lety oslavil internetovým vysíláním sto let filmové reklamy – i jeho nynější nejstarší "exponát", reklama na mýdlo, pochází z roku 1898. Letošní soubor se soustředil na Středomoří či gay a charitativní reklamy.
Noc reklamožroutů se stala módní zábavou mladých, kteří vědí, že reklamy točí i slovutní režiséři Ridley Scott, Wim Wenders či Tim Burton. V Polsku už show hostí čtyři města. "Věřím, že i my ji v příštích letech rozšíříme do našich dalších multikin v Praze i Brně," říká ředitel Palace Cinemas David Horáček.