"Protože argumenty, ospravedlňující změnu současné značky, považujeme za zcela liché, vyzýváme vedení ČT, aby neprodleně zveřejnilo vítězný návrh, který má tradiční značku nahradit a zároveň zveřejnilo veškeré finanční náklady, které budou změnu loga provázet," stojí ve veřejném prohlášení na webu www.ct-logo.cz.
Člen výkonného výboru Nezávislé odborové organizace ČT Adam Komers ČTK řekl, že investice v řádu desítek milionů korun do nového loga je zbytečná, televize podle něj potřebuje investovat hlavně do programu a techniky.
Členové nezávislé odborové organizace ČT proto vyzvali vedení televize, aby urychleně zveřejnilo vítězný návrh nového loga a zároveň všechny finanční náklady spojené se změnou značky.
Podle mluvčího ČT Martina Krafla je krok odborářů ukvapený. Generální ředitel Jiří Janeček společně s vrchním ředitelem Františkem Lambertem totiž s odboráři o změnách mluvili a nabídli, že jim nový vizuální systém včetně log v brzké době představí. "Jde zjevně o nedorozumění," podotkl Krafl.
Nezávislé odborové organizace televize by se s novou grafickou podobou měly seznámit během října. Náklady na zavedení nového loga ČT zveřejňovat nebude, považuje to za vnitřní záležitost a interní know-how. "Projekt je realizován pod kontrolním dohledem Rady ČT a její Dozorčí komise," podotkl Krafl.
Česká televize plánuje představit svou novou grafickou podobu počátkem příštího roku. Nové logo, které má sjednotit všechny čtyři programy, kromě prvního a druhého programu také zpravodajskou stanici ČT24 a ČT4 Sport, chce do té doby utajit.
"Česká televize není majetkem ani odborů ani jejího současného managementu, a proto jsme přesvědčeni, že divák, tedy koncesionář, který si existenci České televize platí a za své peníze očekává hlavně kvalitní program, má právo na veřejnou diskusi o tak závažné a finančně nákladné změně, jakou je zrušení loga s padesátiletou tradicí," míní odboráři ve svém prohlášení.