Rozstřel
Sledovat další díly na iDNES.tv„Přijel až z Banské Bystrice a mému muži říkal, že by se mnou chtěl chvíli pobýt a jestli by nemohl odjet na chatu,“ vzpomíná. Misery je divadelní adaptací bestselleru spisovatele Stephena Kinga a sleduje setkání oddané fanynky spisovatele, kterou svazuje tak nesmírná láska obdiv k autorovi, že je pro ni schopná zabít.
V představení Adamovská hraje společně se svým mužem Petrem Štěpánkem. „Vím, co od něj můžu herecky čekat, protože jsme toho spolu odehráli hodně. Když jsme na jevišti, vnímám ho jako hereckého partnera, na všechno ostatní soukromé zapomínám. Je to jako bych hrála s kýmkoliv jiným. Člověk musí soukromí odstřihnout. Na jevišti jsme jen Annie a Paul,“ vysvětluje.
Herecky je pro Adamovskou podstatné pochopit myšlení každé postavy, kterou ztvárňuje. „Když se to stane, spousta věcí pak začne v těle fungovat automaticky. Zkoušení mě na divadle baví nejvíc,“ vysvětluje a dodává, že režisérovi Misery Ondřeji Sokolovi se povedlo v její duši otevřít hned několik třináctých komnat.
Naopak v případě natáčení nekonečných televizních seriálů považuje u herců za nejpodstatnější domácí přípravu a koncentraci na place. V seriálu Ordinace v růžové zahradě ztvárňuje roli dětské lékařky Běly téměř čtrnáct let a diváci za ní stále čas od času chodí s prosbou o lékařskou radu. „Spíše už je to však myšleno v humoru,“ upřesňuje.
Za scénouZa scénou je pořad, který vzniká ve spolupráci iDNES.tv a kulturní rubriky iDNES.cz a MF DNES. Divákům nabízí zajímavé hosty ze světa filmu, hudby nebo literatury (archiv pořadu najdete zde). |
Nevýhodou nekonečných seriálů je podle Adamovské nedostatek financí a fakt, že jsou natáčeny v uzavřených kulisách. Jinak ale podle jejích zkušeností vznikají tato televizní díla stále poctivě. Do širšího diváckého povědomí Adamovská vešla především díky seriálu Sanitka v roce 1984. „Sanitka byla točená v reálech – kanceláře, restaurace a také hodně exteriérů. Má pro mě proto nádech autenticity, voní opravdovostí,“ vzpomíná herečka.
V současné době Zlatu Adamovskou zaměstnává především muzikál Starci na chmelu, který stejně jako Misery pochází z produkce divadla Studio Dva. Kromě Letní scény Vyšehrad jej uvádí také na Tvrzi Divice. „Malinko jsem svou postavu oproti filmu přitvrdila,“ prozrazuje o roli profesorky, kterou ve filmové předlože ztvárnila Irena Kačírková.
Adamovská na filmové plátno vstoupila už během studia na konzervatoři. Mezi její první snímky patří Mladý muž a bílá velryba (1978), Causa Králík (1979) nebo Lásky mezi kapkami deště (1979). V osmdesátých letech začínala v Městských divadlech pražských. V roce 1989 jí nabídla Jiřina Jirásková stálé angažmá v Divadle Na Vinohradech, které s radostí přijala.
Nabídku by s největší pravděpodobností dostala už dříve, nechtěla však vstoupit do strany. „V Městských divadlech pražských mě k tomu taky lámali. Tři roky jsem tam jen hostovala, pak už jsem ale hrála v tolika představeních, že pro ně externí honoráře byly velmi nevýhodné, tak mi raději to angažmá nabídli. Pan ředitel velmi stál o to, abych vstoupila do strany, ale já trvala na svém a říkala, že bych chtěla dokázat být dobrou herečkou i bez toho,“ uzavírá Zlata Adamovská .