Vytvořili je Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský, originální režijní dvojice odchovanců katedry alternativního a loutkového divadla na pražské DAMU, dnes již pod značkou SKUTR proslulá a vysoce oceňovaná.
Má podtitul Nejlepší génius je mrtvý génius, a odpovídá na otázku, proč jsou Andersenovy pohádky tak krásné – a tak smutné. Odpovídá na ně vynalézavě a s vervou, v pravé andersenovské směsi veselé bolesti.
V černém, tajemném a dokonale funkčním prostředí podzemního divadla na Příkopech nám čtyři performeři – Dora Kršková Terrazas, Adéle Laštovková Stodolová, Rostislav Novák, Josef Rosen a jeden muzikant – Josef Kopecký, který je rovněž výtvarníkem scény – provedou světem dítěte, které se ztrácí ve svých hrách, protože je v nich samo a jinou cestu ke světu nemá.
Činí tak s velkým nasazením, umějí zacházet se svými těly i s naší představivostí.
Je to krátké, poetické sevřené představení, které dokonale evokuje dětské vidění: hře tu slouží všechno, a hra je vážná věc. Škola přísného a přesného poetického vidění, která se zformovala kolem katedry alternativního herectví, vydává pozoruhodné plody.