Digitální umění a reklama ovládnou Brno

Co mají společného muzikanti Radiohead, Massive Attack, Fatboy Slim či zpěvačka Björk s počítači se dozví návštěvníci víkendového festivalu digitálního umění Datatransfer v brněnském HaDivadle. Festival nabízí to nejzdařilejší ze světa digitálního umění.

"Brno zastupuje videoklip hiphopové kapely Naše Věc od Davida Možného. Řadu lidí jistě překvapí poměrně neznámé jméno nejlépe placeného a nejúspěšnějšího českého reklamního režiséra Ivana Zachariáše," uvedl pořadatel brněnského Datatransferu L. P. Fish.

Akci zahájí v Brně v sobotu v 17 hodin skotská multimediální agentura ISO, která připravuje znělky pro televizi, reklamy, točí krátké experimentální filmy a tvoří i webový design.

"Z Británie přijede formace Shynola, jež vyrobila povedené videoklipy pro Radiohead, Morcheebu, Blur. Shynola řadu let ovlivňuje digitální umělce, kteří opouštějí klubovou scénu a nacházejí uplatnění v médiích," popsal L. P. Fish.

O příbuznosti k londýnskému festivalu Onedotzero svědčí sekce Wavelenght, kde diváci zhlédnou díla nejuznávanějších světových režisérů videoklipů.

"Do této sekce bylo vybráno dvaadvacet videoklipů, například Muse, Air či Chemical Brothers. Drtivá většina z nich v českých televizích nehrála," řekl Fish.

Přímo pro letošní Datatransfer byla vytvořena série digitálních klipů na téma Milan Baroš - fotbalista. "Objeví se zde třebas klipy Ecstasy of Saint Theresa nebo znělka benátského Biennale od Martina Krejčího," popsal Fish.

Brněnský Datatransfer se pochlubí i interaktivní galerií na šesti počítačích. "Na nich budou netradiční hry českých digitálních tvůrců, mimo jiné nejúspěšnější flashová hra minulého roku Samorost Jakuba Dvorského nebo interaktivní projekty pražského ambientního hudebníka a performera Floexe," uzavřel pořadatel L. P. Fish.

,