"Výstavba nové výpravní budovy je ojedinělou akcí. Návrh nové budovy horního nádraží v Karlových Varech splňuje všechny požadavky na provoz i moderní odbavení cestujících," uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah Milan Matzenauer.
Autorem projektu je architekt Petr Franta. "Dvoupodlažní budova je zasazena do svažitého terénu se vzrostlou zelení. Ústřední částí je prosklená dvorana s horním světlem přes obě patra, kde úroveň přízemí navazuje na prostor přednádraží. V patře je hala s pokladnami a s přístupem na první nástupiště," popsal architekt.
Současnou budovu měla původně rekonstruovat společnost Grandi Stazioni, která opravuje i Wilsonovo nádraží v Praze a nádraží v Mariánských Lázních. Z ekonomických důvodů ale od rekonstrukce v Karlových Varech ustoupila a dohodla se s Českými drahami na vyplacení odškodného 46,5 milionů korun.
Právě taková částka pro předpokládanou cenu stavbu byla v zadání pro projektanta Frantu. Rekonstrukce horního nádraží v Karlových Varech začne příští rok a dokončena by měla být v roce 2012.
Do roku 2018 by mohlo dojít také na opravu stávajícího kolejiště za téměř půl miliardy korun, ale zatím na ni nejsou peníze.