Po dokončení bude chebská DHL obhospodařovat celkovou plochu 4,5 hektaru. V nově vznikajícím distribučním centru vzniknou dvě stovky nových pracovních míst.
Zahájení provozu je plánováno na první měsíce příštího roku. Středisko bude vybavené nejmodernějšími technologiemi s důrazem na automatizaci a ekologii. Moderní postupy se budou podílet na významném zvýšení bezpečnosti práce. Zaměstnanci budou například využívat při přípravě zboží hlasové povely.
„Věřím, že i přes nízkou nezaměstnanost na Chebsku najdeme pro novou halu zaměstnance stejně rychle, jako se nám to podařilo v první etapě,“ uvedl generálního ředitele DHL Supply Chain pro Evropu, Střední východ a Afriku Oscar de Bok.
Kosmetickému gigantu Estée Lauder Companies umožní nové středisko vyšší flexibilitu. To přispěje k rozšiřování, zkvalitňování a zrychlování služeb.
„Tlak na rychlost dodání se zvyšuje. Zákazník, který si jediným kliknutím objedná parfém, ho chce mít pokud možno hned. Proto rostou centra, kde se potkávají společnosti, jako je DHL a Estée Lauder. A proto v Chebu nyní roste naše základna pro 45 regionů střední a východní Evropy,“ uvedl viceprezident kosmetické firmy Jamal Chamariq.
Průmyslová zóna roste i díky blízkosti hranic
Průmyslová zóna v Chebu se bouřlivě rozvíjí. Výstavbu nových hal a jejich pronájem firmám zajišťují partnerské firmy Panattoni Europe a Accolade. V současné době mají v Chebu své základny například čínská BWI, Deufol, Playmobil, Tchibo a řada dalších. Pracuje zde více než dva tisíce lidí.
Jenže v souvislosti s rozvojem lokality rostou i nároky na údržbu území a především na dopravní obslužnost. Vedení radnice proto nedávno navrhlo zvýšit v průmyslovém parku koeficient pro výpočet daně z nemovitosti z 2,5 na 3,2. To však zastupitelé odmítli.
Generální ředitel společnosti Panattoni pro Českou a Slovenskou republiku Pavel Sovička však míní, že zvýšení daně z nemovitosti by zdejším firmám nevadilo. „Firmy jsou rády, když daně platí tam, kde podnikají,“ řekl.
Dodal, že současný trend stavět v Česku distribuční centra souvisí s rostoucím zájmem nakupovat a tlakem na rychlost dodání. „K tomu je třeba vytvořit dostatečnou a moderní infrastrukturu. A Panattoni průmyslový park Cheb k tomu má skvělé podmínky. Nachází se v těsné blízkosti napojení na německou dálniční síť, blízko to je i k železničnímu kontejnerovému terminálu v bavorském Hofu, odkud jezdí přímé vlaky do přístavů v Severním a Baltském moři,“ doplnil Sovička.
Vstup strategických firem na chebskou zónu odstartoval obrovskou poptávku po parcelách pro průmyslovou výstavbu, a to i o takzvané zbytkové a obtížně využitelné parcely. Zájem je takový, že město už vyjednalo další rozšíření zóny podél dálnice D6.