"Naším mottem je, že chceme být zdravotnické zařízení, které je pacienty žádané a uspokojuje jejich potřeby a očekávání. Proto pacient sám má možnost posoudit kvalitu naší péče a služeb a proto se jejím sledováním a vyhodnocováním zabýváme. Kvalitní péče a ekonomická stabilita je na prvním místě," potvrzuje hlavní sestra a zároveň manažerka kvality Jitka Dejmková.
Akreditace kvality péče brzy vyprší
Kvalitu péče se v nemocnici snaží zvyšovat kontinuálně, protože akreditační certifikát vyprší v příštím roce a nemocnice musí pro akreditaci na další tři roky splnit 74 akreditačních standardů kvality.
"Zdravotnickou péči poskytujeme podle nejnovějších poznatků a metod. Například novou rekonstrukcí hlavní lůžkové budovy získali pacienti nadstandardní prostředí s nejmodernějšími přístroji," vysvětlila Dejmková.
Ukazatele kvality jsou podle Dejmkové různé. Roli hraje například počet operací i pooperačních komplikací. Z ošetřovatelského hlediska se pak sleduje výskyt proleženin, pádů pacientů i spokojenost pacientů s péčí a službami.
"Vyjádření pacientů jsou pro nás zpětnou vazbou a jejich podněty se vážně zabýváme. V letošním roce jsme obdrželi deset stížností, čtyři z nich se týkaly zdravotní péče, šest pak komunikace mezi zdravotníky a pacienty. Pouze dvě stížnosti byly oprávněné. Písemné poděkování a pochvalu jsme oproti tomu obdrželi v pětatřiceti případech," upřesnila hlavní sestra.