Neodkládejte důležité na později. Stejně jako začnete a dokončíte svou práci či domácí práce i vaše tělo si zaslouží větší péči. Jak začít hned?

___________________________________________________________________

Nedržte zbytečné diety

Slyšela jste o nové dietě, díky které zhubnete za pár dní? Ano, možná zhubnete. Několik dní se ale budete jen trápit, budete bez energie, bez nálady a časem se vám kila vrátí, a to dvojnásobně. Raději se zaměřte na dlouhodobě udržitelnou stravu plnou kvalitních a čerstvých surovin. Ze začátku bude stačit, když vynecháte slazené limonády, rychlé občerstvení a sladkosti plné cukru. „Pokud se vám někdy stane, že jste v rámci dne odbočila od zdravého stravování a dopřála si nějakou kalorickou bombu, nemusí to nutně znamenat hladovění po zbytek dne nebo dřinu v posilovně. Abyste tento energetický příjem vykompenzovala, stačí, když si například k večeři dopřejete restované konjakové nudle se zeleninou a kouskem masa. Doplníte tak tělu potřebné bílkoviny, zeleninu a vlákninu, ale s minimem sacharidů a celkové energie. Pochutnáte si, zasytíte se a zároveň si nezvýšíte energetický příjem nežádoucím způsobem,“ doporučuje Monika Tělupilová, výživová poradkyně Slim Pasta.

Sportu zdar

Asi vás nepotěšíme, ale bez práce nejsou koláče. To samé platí o postavě. Pevné a vyrýsované tělo v kuchyni neuděláte. Ale v obýváku ano, vyzkoušejte různá online cvičení. Stačí pár minut denně a tělo vám poděkuje. Nezapomínejte na menší svačinku před nebo po cvičení. Vyzkoušejte Mixit Müsli zdravě: Rakytník. Mix je skvělý s mlékem, s jogurtem, ale je neodolatelný i jen tak “na sucho”. Vhodnou svačinou mohou být i celozrnné ovesné vločky se zvýšeným obsahem vlákniny od české značky Bonavita. Vykouzlit s nich můžete ovesnou kaši, mugcake nebo třeba banana bread. A pokud nemáte tolik času na přípravu vlastní kaše zachrání vás ovesná kaše s meruňkami Emco.

Dejte celulitidě sbohem

Celulitida vzniká vdůsledku zvětšených tukových buněk, které se hromadí pod kůží. Naštěstí jí lze předcházet či ji zvrátit správnou a důkladnou péčí.

Osobní tip redaktorky: Maximálního výsledku dosáhnete kombinací bahenního zábalu, krémového gelu s mořskou řasou a funkčního outfitu. Začněte čtyřtýdenní nárazovou kúrou od značky Deadia, na niž navážete obdobím „údržby“, které spočívá v jedné aplikaci týdně po dobu čtyř až šesti měsíců. Při pravidelném a správném používání se výsledky dostaví.

Nevynechávejte přílohy

První změna, kterou často žena ve svém jídelníčku udělá, se týká sacharidů. Chyba! Sacharidy patří mezi základní makroživiny a slouží jako zdroj energie. Pro začátek bude stačit, když klasickou rýži, chléb a mouku nahradíte třeba celozrnnými těstovinami, hnědou rýží, tmavým žitným chlebem, ovesnými vločkami či pohankou. „Častým opatřením první volby při hubnutí je u žen vynechání příloh, které však většinou mají rády. Díky Slim Pastě není třeba se trápit omezováním. I v procesu hubnutí si můžete stále dopřát oblíbené přílohy, aniž by to na hubnutí mělo negativní vliv. Těstoviny nebo rýži, plné sacharidů, mohou v jídelníčku velmi snadno nahradit nízkosacharidové a nízkoenergetické přílohy, které sníží energetický příjem a tím krásně podpoří hubnutí,“ říká Monika Tělupilová, výživová poradkyně Slim Pasta.

Začněte dnes

Neodkládejte začátek na příští týden či další měsíc a začněte už dnes. Nebojte se změn, dokonce i v době hubnutí či „rýsování“ si můžete dopřát sladkosti. Pokud si netroufnete na domácí vaření využijte služeb Zdravého stravování a svěřte se do rukou profesionálům. Recept na zdravý dezert najdete na konci článku.

Pitný režim

Nejjednodušší je začít jídelníčkem a kontrolou pitného režimu. Příjem tekutin je pro redukci váhy zásadní. „V momentě, kdy chce člověk měnit jídelníček a chce se třeba začít víc hýbat, tak právě správně nastavený pitný režim je velmi důležitý. Tělo musí mít vody dostatek. Stačí třeba přidat jednu sklenici vody za den, nebo ubrat jednu kávu, případně místo slazené kávy si dát kávu neslazenou,“ říká nutriční specialistka ze sítě výživových klinik NUTRIADAPT, Ing. Monika Bartolomějová. Neznamená to, že by se z vás ale měli stát „aquaholici“. I v tomto případě, jako ostatně téměř ve všech, platí – všeho s rozumem a mírou. Důležitá je rovnováha. „Doporučené denní množství se odvíjí od toho, kolik člověk váží, ale samozřejmě třeba i od toho, co dělá. Když někdo ve své profesi hodně mluví, třeba paní učitelka ve škole, nároky na pitný režim se zvyšují,“ doplňuje Bartolomějová. V zimě ale obecně platí spíše opačný problém. Lidé nepociťují tolik žízeň a příjem tekutin je spíše nižší. Proto pitnému režimu v tomto období věnujte větší pozornost.

Skořicovo-jablečný jogurtový dezert

Recept podle nutriční specialistky Zdravého stravování Mgr.Kateřiny Šimkové: 

Suroviny: 90 g jablka, 10 g medu, 5 g slunečnicových semínek, 2 g dýňových semínek, mletá skořice dle chuti, cca 10 ml teplé vody (nebo dle potřeby), 190 g bílého jogurtu, 3 g řepkového oleje, 8 g rozinek, 30 g ovesných vloček

Postup:

Jablka očistíme, vydlabeme jádřinec a zhruba polovinu jablek nastrouháme nahrubo. Rozehřejeme a spojíme med spolu s olejem. Do směsi pak zamícháme jablka. Přidáme vločky, skořici, rozinky a směs semen. Podle potřeby přidáme trošku horké vody, aby vznikla lepivá směs. Dáme na plech (výška směsi cca 2 cm) a důkladně upěchujeme. Pečeme při cca 180 C podle potřeby (cca 20 - 30 min) do zlatohněda. Po vychladnutí pokrájíme a podáváme s bílým jogurtem.

Zdravé stravování

Zdravé stravování

  8:00