3. Rozdělte si velké úkoly na menší
Lépe si je pak můžete naplánovat do denního seznamu tak, abyste zvládla dodržet termíny. Často některé věci ani nezačínáme, protože víme, že je nestihneme během dne dokončit, takže nakonec začneme pracovat pozdě a neefektivně až ve chvíli, kdy se blíží uzávěrka.
4. Nestresujte se, když to není třeba
Pokud nemůžete dokončit úkol včas, neseďte nad ním a nebojujte s ním bezvýsledně celý den, to by vás zbytečně ještě víc stresovalo. Dejte včas vědět lidem, kterých se to týká, a navrhněte jim řešení – například, že potřebujete víc času, víc zdrojů nebo více pomoci od ostatních (pokud pracujete s kolegy). Pak můžete strávit den užitečnějším způsobem.
Proti stresu pomáhá i sport, aneb: 4 důvody, proč je dobré pravidelně cvičit
5. Vyšetřete si také čas pro sebe a berte to jako prioritu
Spočítejte si, kolik jiného volného času máte, a navyšte ho trochu do rezervy pro neočekávané události. Jinak se může stát, že vám návštěva přátel nebo omylem zabouchnuté dveře udělají pořádnou čáru přes rozpočet.