Diskuze

Venetica: záchrana Smrti je silným příběhovým zážitkem

Tohle akční dobrodružství vás okouzlí vtipem, nadprůměrným příběhem, atraktivním vizuálním stylem a svižnými bitkami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
E

Eclipse_GSX

28. 2. 2010 21:36
První poznatky

Hru jsem nakonec sehnal v akci za necelý 3 stovky z game expresu, tak zkusím trochu doplnit recenzi.

HW nároky neodpovídají těm na obalu, byl jsem nadšen, že si budu hrát v pohodlí gauče na notebooku, nicméně jsem musel redukovat detaily. Hra má neuvěřitelný rozpětí fps, od 11 až k 80.

Kvůli multiplatformě nejde nastavit prakticky nic z grafiky. A to je kámen úrazu. Nejde omezit dohlednost, která je neomezená (doslova, vidíte přes celou mapu!). To způsobuje strašný lagy ve volnejch prostranstvích a nejde snížit ani v ini souboru. Elegantní řešení v podobě bluru z Gothicu, či lowres textury z Oblivionu nečekejte. Bavím se o verzi 1.02, která je momentálně aktuální.

Hlavní hrdinka je opravdu nádherně vymodelovaná. Žádná sexbomba, ale vysloveně krásná holka. Radost za ni hrát. Soubojovej systém ujde, děj se mi zatím jeví v pořádku (asi po 6 hodinách hrani). Trochu nehezky působí kovový odlesky stěn. Skoro bych přísahal, že to jede na unreal enginu (neověřoval jsem). Otevřený prostředí známý z Gothicu či TES tu není, je to celkem tunel, za to s mnoha chodbičkama, takže jsem opravdu na vážkách, zda to je UE, nebo není:-/ Vím, že není stvořenej na volný prostranství, ale jak říkám - tady je celkem omezený a je to silně podobný. Ovládání je v pohodě, akorát mi trochu vadí netradiční panel rychlýho použití, kterej je vzhledem k počtu magickejch schopností a zbraní dost omezenej, a v budoucnu přijde nutnost často obměňovat věci, co si do něj přidáte. Zvuky jsou na pohodu. Grafika není realistická, ani se o to nesnaží. Naopak je značně osobitá až pohádkově lazená (pozor, ne omalovánky jako WOW). Že je hra ošklivá by snad nikdo říkat neměl, i přes nižší detailnost jednotlivejch objektů. Ve hře jsem zatím narazil na pár hádanek, který ale dokáže rozlousknout i malý děcko s jedním prstem v nose. Uvidíme, třeba dál přithune.

Koupi vám všem můžu vřele doporučit. Je to něco trochu jinýho, než na co je většina lidí zvyklá a pro mě určitě zábavná zkušenost. Hra se dá sehnat do 3 stovek, je opravdu za akční cenu, a za cenu budgetovky se její koupě sakra vyplatí! Kdo máte rádi RPG, neváhejte ani minutu;-)

0 0
možnosti
J

Jumik

20. 2. 2010 13:34
:-)

Přihodil jsem do košíku, přišla výplata, tak jako každý měsíc jde poměrná část na hry a díky týhle recenzi jsem se rozhodl, že ty 3 stovky dám :-)

0 0
možnosti
(MT

(+,+) Mr. Trigger

20. 2. 2010 14:08
Re: :-)

"Poměrná část" = celé 2/3 výplaty a Jumík si pak půjčuje na jídlo u známých...;-D

Každpoádně dobrá volbaR^ 

0 0
možnosti
J

Jolly59

19. 2. 2010 11:35
Dobrý

Tohle studio nemá ještě moc zkušeností, tudíž bych jim pár chyb odpustil. Ani se nechtěli rovnat výše zmíněným titulům. Jejich tým se skládá z pár lidí. Jinak zatím udělali jen tři adventury;) Já bych řekl, že se opravdu vytáhli...

0 0
možnosti
I

IARK

19. 2. 2010 11:56
Re: Dobrý

To ze bych jim par chyb odpustil neznamena, ze musi dostat vysoke hodnoceni. :-) hodnoceni je v porovnani s ostatnimi produkty a ne na tom jak je ta firma stara nebo velka.

0 0
možnosti
P

pcsoft

19. 2. 2010 7:45
hodnoceni

Venetiku jsem shodou okolnosti dohral asi pred tydnem... Chyb (i v posledni verzi 1.02) je porad spousta (nemyslim jen technicke typu "zasekavani se v objektech", blikajici textury, atd... - ale i questove - parkrat jsem musel nahravat starsi pozici, abych byl schopny nejaky quest dokoncit - obcas chybela postava se kterou se melo mluvit, obcas proste nenabehl script pri splneni nejake casti ukolu). Nastesti mne osobne nesly vubec dokoncit jen 2 ukoly - a ani jeden nesouvisel primo s dejem...

A ted jiz k tomu hodnoceni - Venetica dostala stejnych 80% jako treba Dragon Age - coz si myslim ze je docela nehoraznost - myslim, ze takovych 60 by ji sedelo ohodne vic - hra, ktera nabizi kouzla jako nutne zlo - v zaveru nejsou pouzitelna, protoze maji potvory hodne zdravi a zas tak moc poskozeni i na nejvetsi vylepseni nedavaji... Pouzivani zbrani se smrskne na kladiva/sekery, protoze davaji nejvetsi skodu a navic srazi protivniky na zem - a obcasne na moonblade, protoze je to na nektere potvory potreba (resp. kdyz si clovek chce dobit twilight energii)... Takze o nejake znovuhratelnosti nebo snad "vymakanem" zpusobu vyvoje postavy nemuze byt rec... (narozdil od zminovaneho DAO)

Pokud si dobre vzpominam, tak 80% dostal i Risen (coz bylo podle mne taky nadsazene, ale ktery se Venetice svym stylem asi nejvic blizi) - ale i ten mel vic questu, na hre se vic projevovalo pridavani skillu/atributu (u Venetiky - 1 vydrz = +4 zdravi; 1 inteligence = +2mana; 1 sila = +2 dmg zbrani (asi zalezi na typu zbrane); 1 sila magie = +x dmg kouzly), hraci doba byla o trosku delsi (tak +-10 hodin)... Mel vic (a "kvetnatejsich") rozhovoru no proste byl o trosku lepsi nez Venetica...

Ale abych jen nehanel - u hry jsem se bavil - jako odpocinkova zalezitost se to da uplne v pohode hrat... Ale urcite jsem hral vic her, ktere byly schopne vtahnout do deje, resp. byli vic "RPG" :-)...

0 0
možnosti