Další kousek z dlouhé řady taktických her jménem Jungle Storm vychází prakticky shodně s další taktickou akcí Rainbow Six 3, která ale obsahuje tradiční bitky v uzavřených prostorech budov tak, jak je známe již dlouhá léta z PC. Jungle Storm je ale odlišně zaměřená akční hra, kde hlavní a jedinou roli hrají pomalé a obezřetné průniky otevřenou krajinou a eliminace zloduchů tamtéž. Jako následník původního Ghost Reconu nabízí 16 misí rovným dílem rozvržených na Kubu a Kolumbii blízké budoucnosti. Fidel Castro je již po smrti a na svobodném ostrově se začíná rozmáhat chaos a anarchie. Spojené státy jsou přirozeně znepokojeny těmito událostmi a tak vysílají na ostrov elitní skvadru šesti válečníků, kteří mají pěkně v tichosti za úkol potlačit revoluci a zničit její vůdce.
O několik měsíců později ale musí Amerika řešit další choulostivou situaci v Kolumbii. Zde ohrožuje silný drogový kartel její zájmy v
oblasti a tak USA poskytnou kolumbijské vládě bratrskou výpomoc v podobě výsadku stejné elitní jednotky zvané Ghost. Je jasné, že příběh hraje v Jungle Storm až druhé housle, alespoň se můžete při zabíjení na co vymlouvat. Jungle Storm totiž není úplně nová hra, nýbrž
konverze Ghost Reconu z PC a Xboxu. K převzatým misím z těchto titulů přidává právě další osmičku nových úkolů v Kolumbii. Na počítačích a Xboxu spolu mohlo přes internet hrát až 16 hráčů, oproti tomu PS2 varianta zvládne hráčů zřejmě pouze 8. Obě kampaně jsou ale samostatné a nemají spolu hlubší souvislost, což hru tak trochu kouskuje. Navíc nejsou nijak dlouhé, a ani jednotlivé mise na sebe moc nenavazují, takže Jungle Storm připomíná spíše datadisk než plnohodnotnou hru jak má být. Několik prvních misí budete zažívat principy boje a pak už to jde jako po másle a za slabých 10 až 12 hodin budete na konci.
Boje v rozlehlých venkovních oblastech nedávají moc šancí blízkému souboji, tudíž se více uplatní odstřelovací styl. I když jsou spolubojovníci dobře nápomocni, často budete spíše jednat na vlastní pěst a odolávat pokušení nechat zbytek čety někde vzadu na vartě. Rozhodně se dá většina misí splnit i v roli osamělého vlka. Napětí v očekávání nepřítele za každým rohem tu přichází
vniveč, protože lokace jsou až na pár výjimek vesměs hodně otevřené a ploché. Přímá palba se sice rovná smrti, ale plazení v
buši s odstřelováním na dálku tolik nechytne. Výhodou Jungle Stormu v porovnání s originálním Ghost
Reconem, nebo oblíbeným Socomem je ale možnost okamžitého přepínání mezi bojovníky, čímž změníte aktuálně i velitele čety. Takže se nemusíte bát, že vám ho zabijí a vy budete muset opakovat misi.
Také určení waypointů pro spolubojovníky je zde lépe provedeno a velmi pomáhá správně instruovat zbytek komanda. K této činnosti totiž můžete využít služby přehledné mapy bojiště, či pohledu z první osoby. Systém střelby je rozdělen do tří stupňů obtížnosti, kdy na nejlehčí máte k dispozici radar a nepřátelé jsou indikováni červenou barvou zaměřovacího kříže. S každým následným stupněm o jednu z těchto vymožeností přijdete. Odstřelování na dálku je ale docela nepřesné. Jistě vás překvapí, když zamíříte na hlavu a pacholek to schytá do hrudníku a naopak. Jungle Storm evidentně nerozlišuje zásahy do více zón jako třeba Soldier of Fortune, nýbrž i těsný zásah bere jako platný hit.
Inteligence spolubojovníků je místy příkladná a místy zase hodně divoká. Zatímco vojáci reagují na spatření nepřítele rychle a adekvátně, překonání zdí a překážek je pro ně mnohdy nadlidský úkol. Zběsilá střelba jednoho z členů týmu do zdi, za kterou se skrývá nepřátelský terorista, ale zamrzí již
více, protože vaši polohu bude znát i vyděšená zvířena široko daleko. Výše zmíněnou nepřesnost při střelbě má na svědomí také zastaralá a hrubá grafika, která by dělala čest první PlayStation, ale na nextgen konzoli patří k tomu nejhoršímu, co vaše oči dokážou unést. Obrázek je dokonce tak odpudivý a barevně nevýrazný, že se na začátku hry div neodvrátíte od televize a nevrátíte večeři zpět na talíř. My jsme při hraní Jungle Stormu radši moc nejedli a pro všechny případy se jistili Kinedrilem. Textury jsou kostičkové a rozmazané, polygonů je méně než v balíčku předražených ředkviček u zelináře a snímkování se občas znatelně trhá. Také pohyb nepřátel je dosti divoký a při zaměřování optikou zdatně připomíná hru „škatulata hejbejte se“, takže je krajně obtížné dobře zacílit, protože jejich trhavý pohyb je nepředvídatelný.
Naproti tomu alespoň zvukový projev zbraní pokračuje ve slušných mezích her od Toma Clancyho a také hudební motivy jako by z oka vypadly nějakému válečnému filmu z vietnamské války. Ovládaní je také dostatečně intuitivní a při použití headsetu i přes malý, ale dostačující počet příkazů vám vedení týmu nebude dozajista činit žádné potíže. Stejně tak zbraňový arzenál a vystrojování týmu před akcí je
zažité z minulých dílů, tudíž nepřináší nic nového. Ještě doplním, že Jungle Storm obsahuje i splitscreen pro dva hráče, ale pohled na dění je tak hrubý, že z toho začnete snad i šilhat. Jungle Storm je tedy sice další dobře hratelná a snadno pochopitelná taktická akce s hlasovým ovládáním, ale výsledný dojem hodně kazí špatné zpracování a hrubý obrázek.
Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|