Specnaz: Project Wolf - taktika ze Slovenska
Pochybovačnost ve mě začala bohužel zrát již po spuštění této slovenské novinky z Byte Software, Specnaz: Project Wolf - o nějaké epické šíři a dechberoučnosti intra se netřeba ani zmiňovat, intro připomíná nudný, sekající se a hluchý trailer bez špetky příběhu.
Nahodil jsem si tedy tutorial, abych si prošel základní principy hry, očekávál jsem totiž taktické vylomeniny, když si tvůrci vzali na paškál speciální jednotky. No, tutoriálový level vypadá jako malá základna uprostřed pouště se spoustou terčů ke střelbě a beden k přeskakování. Nic mě za ručičku nevedlo, nic jsem nemusel splňovat, okolo terčů jsem mohl jen projít a vůbec do nich nestřílet. Zkrátka se jednalo o takové dětské "pískoviště".
Povinná příběhová omáčka je zde prezentována formou textového briefingu před každou misí v kampani. To je vše. Mluví se o lokalizování a likvidaci zmizelých jaderných zbraní. Když si čtu na internetu o jednotkách Specnaz v reálu (o informace, na které jsem narazil, jsem se s vámi podělil v doplňkové tabulce), tvůrci z něj do hry nedali prakticky nic. Vždyť ani zbraně, z kterých si před každou úrovní vybíráte, nesouhlasí! Představil jsem si, jaké by to bylo, okusit si roli sovětského speciálního vojáka v nějaké stealth misi, např. při tiché likvidaci nějakého kapitalistického papaláše. Místo toho se lidé z nepříliš početného studia Byte Software rozhodli vydat nemastný a neslaný simulátor chození a občasného střílení/umírání v pouštích, či v jiných prostředích, jejichž účinek ale vyjde naprosto nastejno.
V kampani máte na výběr mezi dvěma módy - geroy a tactical. Pokud si zvolíte geroy, nedostanete do mise žádného spolubojovníka. V tactical módu ano. Výsledek vašeho snažení dopadá ale stejně, všichni jsou tupí. Oponenti sice, až na nějaké svoje záseky, vám tu smrtelnou ťupku do hlavy obvykle nadělit dokážou, ovšem vaši soudruzi jsou pravá pohroma. Nepomáhá to, fláká se to, a když se to do nich šije, dál se to plně oddává spánku. Tak to dopadá ve spoustě situací. Ve zbytku přecijen zafunguje pofidérní umělá inteligence, s kterou si vývojáři příliš práce nedali. Žádné algoritmy podporující obecná řešení, skrývá se za ní stoprocentní naskriptovanost stavů, jež dle tvůrců mohou nastat. Že tímto snažením nemohli nikdy pokrýt všechny, to dá rozum.
V nadpoloviční většině misí máte k dispozici vlka, jež doplňuje spolubojovníky. Nápad je to rozhodně zajímavý, nebýt ovšem té dementní "inteligence", která ho opět celkově degraduje.
I vzhled stojí sotva za starého Bélu. Celé prostředí vypadá jak vymodelované z papíru a natřené vodovkami. Když už by se chtěli S:PW ujmout aspoň grafikou, jak hluboko do minulosti by museli zajít? I první Half-Life na tom byl se vzezřením lépe, na druhou stranu nabízí vyšší rozlišení než klasický Doom ;o)
Za plus bych to ale v roce 2006 nepovažoval.
Že tvůrci veřejně přiznali, že nepřišli vůbec do styku s opravdovými zbraněmi a čerpali z informací na internetu, to už mě vůbec nepřekvapuje. Přecijen, "potěžkat" a případně si zastřílet z Kalašnikova by byla jedině kladná zkušenost, která by se mohla příjemně podepsat na realistice hry. Ono totiž prohlédnutí si několika fotek a přečtení pár údajů z tabulek fakt nestačí.
A ozvučení? Hudba se vyskytuje akorát v menu, jako jediná mi svou vtíravou melodií trochu připomíná ruské reálie. Přímo v akci se setkáte akorát s vlastním dupotem a zvuků zbraní, to působí velice sterilně a skoro až hluchoněmě. Jasně, žádný voják si nebere do akce rádio s nejnovějšími hity pop-music, ale zvuky přírody, ať už šelest trávy nebo nepříjemné poryvy větru na volných prostranstvích, se mu určitě naskytnou. Přidalo by to hodnotu nulové atmosféře.
|
Verdikt:
Specnaz: Project Wolf jsem důkladně prohnal přes trávicí ústrojí. Musel jsem. Ty hodiny strávené "veřejně prospěšnou prací" nejdou bohužel popsat jinak. Moje zlost se přesunula ze hry na její vývojáře, protože to, co si dovolili, se opravdu jen tak nevidí. Údajně několik let pracují na střílečce,
|
Tohle se nám snažíte prodat? Nedá mi to, musím se omluvit skalním fanouškům slovenské herní scény za takový výplach, ale toto chování herních vývojářů se mi velice vzpříčilo. Avšak stále doufám, že v připravovaném druhém díle se polepší a budou už tam trochu náznaky něčeho, co ho přiblíží k průměru. Ale radši od něj nic neočekávám, o to víc snad budu příjemně překvapený, možná.
První díl se dá jedině vyjádřit slovy "vlk se nažral a koza zůstala celá". Nebo přesněji "vlk vyhladověl a koza chcípla".
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 99 čtenářů
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů
Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...
Jsou na vás hry moc těžké? V budoucnu vám možná pomůže umělá inteligence
Nový patent Sony věští budoucnost hraní, kdy může vzniknout nový nejnižší stupeň obtížnosti. Hru za...
Simulátor offroadového ježdění MudRunner vyjde i pro virtuální realitu
V MudRunnerovi se sice jezdí daleko pomaleji, než ve většině ostatních automobilových simulátorů,...
OBRAZEM: Paper Mario: The Thousand-Year Door je další příkladný remake
Paper Mario: The Thousand-Year Door je remake akčního RPG s tahovými souboji, které původně vyšlo v...
Hry ze známých sérií najdete i v mobilech. Co si zahrát?
Zlatá éra mobilních her je sice dávno pryč, ale i tak se dá najít celá řada mobilních variant her...
Prodej rodinného domu, 2045 m2, Linhartice
Linhartice, okres Svitavy
3 170 000 Kč