Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

NHL 2000 - jediný pro handheldy

  12:00aktualizováno  27. července 9:56
Zatímco na PC je série NHL již zavedenou klasikou, platforma GBC zůstávala dosud pro tento titul pole neorané. A protože byl pro naše kouzelné mobilitky hokej takřka nepoznaným žánrem, dočkali jsme se tedy od hodných strejdů z EA konverze i pro přenosný zabíječ času.

NHL 2000 Zatímco na PC je série NHL již zavedenou klasikou, na jejíž pokračování nejen sportovní fandové čekají podzim co podzim, platforma GBC zůstávala dosud pro tento titul pole neorané. A protože byl pro naše kouzelné mobilitky hokej takřka nepoznaným žánrem, dočkali jsme se tedy od hodných (a hlavně ziskuchtivých) strejdů z EA konverze i pro přenosný "zabíječ času".

Co si budeme namlouvat. Typ hry, kterou je možno stokrát ohrávat dokola, aniž by se opakovala, je pro herní handheldy hrou ideální. Sebedokonalejší hopsačku či RPG á la Zelda jednou dohrajete a podruhé už vám stejný prožitek zkrátka nemůže nabídnout. Co z toho tedy vyplývá? Simulace ledního hokeje pod záštitou EA se v poklidu může stát evergreenem GBC i přes jeho technické omezení. Ale jak NHL 2000 skutečně dopadla?

Už z pouhých obrázků je znalci-klasikovi zřejmá podobnost s prastarou NHL Hockey, prvním to dílem slavného PC bratříčka. (I mě tedy vydrtil tento první dojem a semotamo se nějakému tomu srovnání nevyhnu.) Grafiku ale omezuje zpětná kompatibilita hry s monochromatickou verzí GB. Animace zámořských hokejkolamačů je však velice slušná a s NHL 93 si v tomto směru nezadá. Velice příjemným překvapením pro mne bylo zpracování pohybu hokejistů. Globálně vzato, chlapci vývojáři-konvertoři se evidentně vynasnažili a výsledek se ani moc neliší od "velkého bratra." Setrvačnost, s jakou hráči mění směr jízdy, udivuje svou realističností.

V tomto kontextu se ale jako nebetyčný průser jeví umělá inteligence (nebo spíše "umělá demence") vlastních spoluhráčů. To je totiž tak úděsná záležitost, že po deseti minutách hraní se zapnutými ofsajdy jsem pociťoval nepřekonatelnou touhu vysát baterky pumpičkou na NHL 2000 kolo, rituálně utopit cartridge v posvátné kořalce po dědečkovi a seslat na game-designera trojitý blesk kombinovaný se sepráním jeho trenek do růžova. Naštěstí se pravidla dají editovat, a tak se lze těmto ojebům vyhnout. Stejně tak moc nenadchne statistika úspěšnosti přihrávek. A se vší skromností, tohle nebude jen nemotorností mých rukou. Na ledě se projíždějící sprity totiž často nejeví jakoukoliv snahu o interakci s vámi přihraným pukem. AI si značím puntíkem z inkoustu nejčernějšího, pánové z THQ!

Neb veškerá jména byla, jak je to u EA obvyklé, licencována u příslušných institucí, zahrajete si zde se skutečnými hráči. A nutno podotknout, že je opravdu markantní rozdíl v tom, pokoušet se vsítit branku s takovým Jágrem a poté s kterýmkoliv béčkem, předevčírem vytaženým z farmy. Co tím chtěl básník říci? Inu, odpovím si sám. Veškeré vlastnosti plně korespondují se skutečnými reáliemi hráčů NHL.

Co se týče herních modů, nelze mluvit o skouposti autorů. Kromě překvapivé Exhibition Game a Quick Game potěší možnost zahrát si kompletní ročník nebo jen play-off souboje. Jako třešnička na solidním dortíku se hrdě tyčí nabídka samostatných trestných střílení. Nemusí to bavit každého, ale mě, coby hrdinného gólmana ještě hrdinnějších New York Rangers, desítky minut drželo u displeje vychytávání kliček soupeřových ostrostřelců. Jelikož cartridge nemá SRAM, do rozjeté ligové mašinerie se naskakuje za pomoci hesel. Bohužel, absence paměti s sebou vleče o mnoho nemilejší skutečnost. Hra si nepamatuje žádné nastavení, takže právě vypínání ofsajdů představuje nepříliš sympatickou předehru. Pro masochistické hráče předchozí poznámka pochopitelně neplatí.

Zvuk není na příliš valné úrovni, takže se dá dost dobře předpokládat, že se potencionální kupec zalekne z repráčku se potměšile linoucího obludného šumu, ne nepodobného výsledkům mnohačetných pokusů naladit Radio Free Europe na historickém stroji zvaném Domino. BTW: Ten kravál má představovat šum publika. Fujara páně rozhodčího je slyšet sporadicky, NHL 2000 nebo raději ještě méně. Celkově se ozvučení dá přirovnat k horším kouskům ze starého dobrého Speccyho. Tedy nijak lichotivá metafora.Za pravděpodobně jediný klad hudby se dá s klidem v duši označit fakt, že "muzika" zvučí pouze v menu. Pamětník, kterýžto čekal atmosférické orchestrálky z klasických NHL, bude zklamán.

Obvyklým problémem konverzí na GBC bývá ovládání. Pravda, tvůrcům se s tímto fenoménem povedlo se vypořádat se ctí, jenže není všechno zlato, co se třpytí. Některé celkem podstatné funkce, jako třeba střídání pětek nebo golfový úder, designeři skryli pod tlačítko SELECT. A to si přiznejme, není to volba nejšťastnější, poněvadž SELECT je tak trochu z ruky. Při rychlé akci není možné nadpřirozeně si zalomit palec pravé ruky a rychle vypálit Nedomanského dělovku. Tak stejně v situaci opačné, kdy se v obranném pásmu zjeví nevítaný host s kotoučem, by bylo záhodno přetáhnout jej pěkně zezadu obzvlášť brutálním způsobem klackem po kebuli. Ouha, než se nebohý hráč zorientuje a nasadí výmyk palce na SELECT, vetřelec už dávno krouží okolo miláčka brankáře a ohrožuje klec blafáky a kličkami. Takový je to svízel se SELECTem... Kdybych měl opakovat trapnou repliku NHL93, poplakal bych si, že v NHL93 se střídalo stisknutím obou tlačítek zároveň, což by bylo mnohem pohodlnější... Ale já se trapně opakovat nebudu, a tak to sem nenapíšu :) Nerad bych, aby NHL 2000 způsobila některým (ne)šťastným kupcům újmu krom palce i krční páteře z nevěřícného kroucení hlavou, tak to tady takhle rozmazávám :)

Na závěr užijme oblíbenou větu neoblíbeného Perry Masona: "Tak si to shrneme, přátelé." NHL 2000 představuje kvalitní, ač průměrně zpracovanou, často opakovatelnou taškařici pro dlouhé chvíle středně krátkého trvání :-) Nadějný potenciál žánru se THQ k plné spokojenosti využít nedalo.

Kdo mě zná, ví, že popis obzvlášť vypečených příběhů si nechávám až nakonec.....ehmm, Andrew budiž pozdraven... :-)......

Autor:
Témata: Zelda
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...