Kirby: Nightmare in Dream Land

• 2
Růžovému vysavači na SNESu odzvonilo, takže se strategicky rozhodl nafouknout se a odletět na GBA. V podstatě nejde o nic jiného než o vylepšenou 2D hopsačku Kirby‘s Adventure, ale dětem se tenhle růžový polštářek určitě zalíbí.
Kirby: Nightmare in Dream Land

Hned po zapnutí GameBoye se vám představí desítky Kirbyů a dostanete se do hlavního menu, které se skládá z položek pro spuštění hry a výběru jazyka. Důležitější je však to další menu. Zde máte na výběr ze tří pozic, které můžete nezávisle na sobě hrát. Využití je jasné, máte-li více dětí a nebo ženušku pařanku, každý má pak svoji hru a nemusíte se dohadovat, kdo komu co zkazil. Přeskočme nyní do podmenu, kde na vás vykoukne nabídka hry, mini hry, test zvuku a smazání pozice. Spuštění hry vykouzlí volbu singleplayeru nebo akci pro více hráčů, o které později napíšu něco bližšího. Stejně tak dostane zvláštní odstavec i sekce miniher. Zvukový test je naprosto k ničemu, ale pokud byste například chtěli udělat nějaký fanovský „Kirby Mix“, můžete si vytípat zvuky. Vymazání pozice je snad jasné každému, ne? Tolik představení menu a můžeme se vydat do hry samotné.

Co to vlastně znamená - „Kirby“? Těžko říct, výkladový slovník vyplivnul, že jde o lepkavý kus jídla, který je někde přilepený na oděvu nebo na tváři. Trochu krkolomné, ale v podstatě to asi sedí. Kirby je z mého pohledu malý růžový maršmelák (takový ten pěnový bonbón), který vypadá spíše jako polštářek. Jediné co umí - ale stačí mu to - je nafouknutí se, fotbalový skluz a vcucnutí malého nepřítele do sebe. Toho pak může použít jako střelu, nebo jej pozřít a pokud měl tento nešťastník nějakou speciální schopnost, Kirby se ji naučí. Většinou je úplně jedno jakou schopnost zrovna váš vysavač má, ale v Kirby: Nightmare in Dream Land některých úrovních narazíte na tajné lokace, do kterých se bez použití speciální dovednosti nedostanete. Například musíte zapálit ohněm knot od kanónu a potom do něj rychle skočit - jenom tak se dostanete do některé jinak dobře utajené oblasti. Takových schovek je ve hře skutečně dost, ale k dokončení hry nejsou nutné.
Nicméně mnohdy není v průběhu tohoto dobrodružství zapotřebí používat jakékoli skilly. Většinu pasáží lze jednoduše přeplachtit. Nafouknete se a pak už se jen držíte u stropu úrovně a v klidu můžete doletět ke dveřím do další sekce. Poněkud nevychytané, ale dá se to chápat, bereme-li v potaz věkovou skupinu potenciálních hráčů. Zároveň s pozřením nepřítele se změní i Kirbyho vzhled, takže je z něj najednou eskymák, ježek s bodlinami atd. Nepřátel, kteří můžou přeměnit našeho růžového drobka je celkem 24, přičemž na některé ze schopností narazíte až v samém závěru hry. Zajímavé je také plavání, to se Kirby promění v potápěče a plive proud vody. Ale ať dělá, co dělá, vždy je to roztomilý Kirby :o)

Celý Snový svět je rozdělený do sedmi oblastí, ve kterých je šest úrovní plus finální boss. Sedm šéfů by ale bylo málo, proto musíte počítat i s dalšími bossáky, kteří bývají v rámci některé z úrovní. Bohužel menší zklamání bylo právě z bossů. Jejich likvidace spočívala z devadesáti procent jen z vyčkávání, než po vás boss něco hodil a vy jste mu to pak vrátili. Jen jeden z nich byl koncipován tak, že jste si vzali meč a byl z toho podařený šermířský souboj. Možná, že toho chci od hry pro děti moc, ale trochu více nápaditosti v tomto směru by dozajista neuškodilo. Ještě že finální souboj je trochu odlišný od těch ostatních…

Kirby: Nightmare in Dream Land

Specialitkou této hry je kooperativní mód dvou až čtyř hráčů. Některé bonusy jsou dosažitelné pouze v tomto režimu a jsou potřeba ke 100% dohrání hry. Nesporný klad spočívá v nutnosti spolupráce, kterou už hned tak nenajdete a většinou se při tom člověk vyřádí víc, než při sledování Pobřežní hlídky s Pamelou. Hlavně minihry a bossové jsou pak o poznání veselejší, tím by mohl Kirby aspirovat na nejzábavnější multiplayerovou 2D hopsačku.

Po určitém počtu dokončených úrovní se vám odkryjí dveře ukrývající minihru nebo sál, kde si můžete smlsnout příšerku a naučit se její schopnost. Pakliže jste hráli starého Kirbyho dojde vám, že minihry jsou jen kopie těch předešlých. Quick Draw je minihra čistě na postřeh, v níž čekáte na signál a pak musíte zareagovat rychleji než soupeř. Bomb Rally je pinkání bomby, která pokud není včas odpálena, zlikviduje nebožáka do něhož narazí. Třetí minihra je obdoba ježdění na skejtu a k tomu, abyste nabrali větší rychlost je potřeba grindovat. Za vyhrání bonusové mezihry dostanete životy, což se samozřejmě vždy hodí. V souvislosti s bonusy - po dohrání hry se odkryje speciální minihra, ve které musíte na jeden život porazit všech osm hlavních bossů.

Kirby: Nightmare in Dream Land

Grafika je, dalo by se říci, heckááááá. Je dělaná pro děti a ty ji určitě ocení. Spousta barviček, pohyblivé pozadí atd., prostě vše, co se od ní očekává, včetně detailně provedených postaviček, pozadí i menu.

Hudba je docela zábavná, svižná a rozmanitá. U hopsaček IMHO nehraje až tak velkou roli, jako například u špionážních akcí, nebo doomovin, ale i tak tu nějaká musí být. … a pokud se vám nebude líbit, není problém ztišit zvuk.

S životností je Kirby trochu na štíru. Většina úrovní se dá proběhnout za minutu, maximálně za dvě a pokud jste počtů znalí, tak si můžete snadno vypočítat, jak dlouho by vám dohrání mělo trvat. Poté se hra stává mrtvolou, kterou oživí akorát kabel a druhý bráška Kirby. Čtyři bonusy není zase až tak závratný počet a hodně rychle omrzí. Nicméně přese všechno v tomto odstavci uvedené je Kirby nápaditá záležitost, kde se vedle hraní i zasmějete, což se určitě počítá a to tím více, když přihlédneme k cílové hráčské skupině!

Kirby: Nightmare in Dream Land
Výrobce/Distributor Nintendo
Platforma GameBoy Advance