Střílečka Brink není dokonalá, ale zabaví více než dobře

aktualizováno 
Nová sci-fi střílečka, určená primárně pro hru více hráčů, nedopadla špatně. Má ale určité rezervy. Soustředí se na klání většího počtu hráčů a kampaň pro jednoho působí jako ušitá rychlou jehlou. Pokud chcete hrát sami, bude lepší poohlédnout se jinde. Titul se řadí k nadprůměrným projektům, ale na elitní zástupce žánru prostě nemá.
75

Brink

Platforma: Xbox360
Výrobce: Splash Damage

  • Systém pohybu SMART
  • Netradiční grafické pojetí
  • Dobře navržené mapy
  • Malé rozdíly mezi povoláními
  • Pár technických problémů
  • Občas slušný zmatek

Sci-fi střílečka zacílená na hru pro více lidí, která disponuje povedenými mapami, mnoha možnostmi pro úpravu postavy, ale má i pár nešvarů.

Herní karta

Děj je zasazen do blízké budoucnosti. Odehrává se blízko pobřeží San Franciska, kde vzniklo obrovské plovoucí město nazvané jednoduše The Ark. Slouží jako jedna z posledních bašt lidstva po velké katastrofě.

Je tu ovšem jeden velký problém. Město je navrženo pro 5 tisíc obyvatel a v aktuální chvíli se v něm promenáduje 50 tisíc lidí. Chybějí zdroje a roste nespokojenost. Vzniká frakce, která si říká Resistance. Ta nehodlá přihlížet utrpení obyvatel a chce s tím něco udělat. Proti nim stojí organizace zvaná Security, jejímž cílem je udržet v The Ark relativní klid.

Brink

Brink

Příběh není nic moc. Je to klasická sci-fi zápletka o dvou skupinách, které si jdou po krku. Je na vás, jestli chcete čeřit vodu a přidat se k Resistance, nebo byste raději ty anarchistické spratky vyhnali z města a budete bojovat za Security.

V kampani, kterou lze hrát v jednom, se dozvíte útržky z dění v The Ark. Animace mezi úrovněmi nejsou špatné. Je to ale málo platné, když scénář není příliš chytlavý a jde o lehce zaměnitelný sci-fi námět, kterých jsou spousty.

Příběhový mód je poskládán z několika málo map, které jsou rozděleny podle frakcí. S jednou postavou klidně můžete hrát za obě strany, takže je vlastně jedno, s kým sympatizujete, protože není omezeno, jakou úroveň si zahrajete.

V Brink si vytváříte vlastního hrdinu, kterému navolíte vzhled. Je tu docela dost možností, od tělesných proporcí přes tetování až po oblečení. Některé atributy nejsou přístupné od začátku, ale získáváte je až poté, co dokončíte dané mise.

Brink

Brink

Kromě toho za získané zkušenosti nakupujete ještě různé schopnosti, kterých je několik desítek. Vylepšování daného hrdiny je fajn. Motivuje ke hraní a nabízí dost šancí, jak změnit nejen vzhled, ale i jiné vlastnosti, které vám opepří hraní.

Odemykatelné jsou i zbraně, kterých je od začátku k dispozici jen pár a spoustu dalších musíte otevřít. Arzenál je docela bohatý, přestože některé kousky jsou si funkčně vcelku podobné.

V Brink najdete čtyři různá povolání: medik, inženýr, voják a operativec (zhruba špion). Kromě odolnosti a rychlosti se liší v unikátních schopnostech. Medik léčí, inženýr deaktivuje miny, špión hackuje a voják si poradí s výbušninami.

Hlavní i postranní úkoly v jednotlivých misích jsou koncipovány tak, aby se ke slovu dostalo každé povolání. Pokud náhodou v týmu není ten, koho zrovna potřebujete, nic se neděje. Stačí doběhnout k nejbližšímu terminálu, kde se dají povolání bez omezení měnit.

Brink

Brink

V případě, že hrajete sami a zbytek týmu ovládá umělá inteligence, se nevyhnete častému střídání povolání. A po čase není moc zábavné běhat sem a tam.

To odpadá, pokud se účastní více "živých" hráčů, kteří si poctivě rozdělí role. To jen potvrzuje fakt, že kampaň je spíše takovou přípravou pro hru více hráčů. A to i přes přítomnost Challenge misí pro jednoho člověka, které nabízejí různé výzvy.

Když se vrátíme k povoláním, na papíře vypadají unikátně. Ale pokud odhlédneme od toho, že dané úkoly jsou splnitelné jen určitým typem postavy, pak se jejich jednotlivé styly hraní až tolik neliší. Medik není o mnoho méně odolný než voják a podobně. Určité rozdíly pocítíte, ale nejsou tak výrazné, jak by asi měly být. U všech povolání je možné sázet na podobný postup.

Brink

Brink

Novinkou, kterou Brink nabízí, je systém pohybu nazvaný SMART (Smooth Movement Across Random Terrain). V podstatě jde o to, že při přidržení jednoho tlačítka se postava rozběhne a s pomocí akrobatických prvků překonává překážky, které jí stojí v cestě.

Rychlost pohybu je závislá na zvoleném tělesném typu hrdiny a také na zbrani, kterou držíte v rukou. S pomocí SMART systému lze provádět velice pěkné kousky s minimální námahou.

Ovšem na hru se nahlíží z pohledu první osoby a někdy může být výhled lehce zmatený. Ve vyšší rychlosti umí být Brink pěkně zběsilý. Když se na mapě pohybuje 16 lidí, všude probíhají přestřelky, vy utíkáte před třemi soupeři, tak se někdy jen těžko orientuje v prostoru a ještě hůře se míří.

Obecně ale platí, že SMART je zajímavý a hlavně fungující nápad, který neposkytuje hraní úplně novou rovinu, ale určitě ho vylepšuje. Zároveň je to asi nejvýraznější prvek, který odlišuje Brink od konkurence.

Brink

Brink

Herní principy fungují ne dokonale, ale více než uspokojivě. Není toho moc, co by vás od hraní mohlo odradit nebo vám ho znechutit. Cíle misí jsou si někdy sice podobné a třeba eskortní mise jsou o nervy, ale střílečky pro více hráčů často nenabízejí zrovna vysokou originalitu, pokud jde o úkoly. Tedy až na čestné výjimky.

Map není přehnané množství, ale jsou navrženy dobře a některé jsou rozsáhlé a variabilní, takže jen tak neomrzí.

Vizuálně je Brink pojat s nadhledem. Postavy jsou tak trošku karikaturami, mají například nepřirozeně velké nosy, brady a podobně, což je docela nečekané, ale ne špatné. Grafika sama o sobě není nepovedená, ale občas se najde pár technických much. Za zmínku stojí úvodní film, který vás zasvětí do základů hraní. Je překvapivě dlouhý a podrobný (tedy nudný), ale jeho zhlédnutí je odměněno 1 000 zkušenostních bodů.

Splash Damage

Nezávislé britské vývojářské studio Splash Damage se dá nazvat specialistou na hry pro více hráčů. Od založení v roce 2001 (zformovalo se z nadšenců, kteří prosluli přídavkem Quake 3 Fortress) se postaralo o multiplayerový obsah pro tituly jako Return to Castle Wolfenstein Game of the Year Edition nebo Doom 3. Mělo na starosti i tituly Wolfenstein: Enemy Territory a Enemy Territory: Quake Wars.

Brink je zatím jejich poledním projektem a nutno poznamenat, že nejhůře hodnoceným. Pravděpodobně se od takových expertů na hru více hráčů čekalo o něco více. Brink není špatnou hrou, jen trochu pokulhává ve srovnání se starší tvorbou od Splash Damage.

Brink

Brink

Hudba dech nevyrazí, ale jako podbarvení pro dění na obrazovce bohatě stačí. Zvukové efekty i namluvení postav je povedené, takže naše uši si nestěžovaly.

Brink je zajímavá volba pro ty, kteří preferují hru více hráčů. Kromě toho, že nabízí velké množství úprav vzhledu i schopností postav, operuje se systémem pohybu SMART, slušným arzenálem a dobře navrženými mapami.

Ne úplně povedená je kampaň pro jednoho člověka, hraní umí být někdy zmatené a rozdíly mezi povoláními nejsou tak výrazné, jak by měly být. Úkoly se opakují. Ale klady přebíjejí zápory. Dá se tedy tvrdit, že u Brink lze strávit slušnou řádku hodin a dobře se pobavit.

Autor:

Největší herní veletrh E3 probíhá od 11. do 13. června v Los Angeles. Bethesda předvedla novinky Doom: Eternal a Wolfenstein: Youngblood. Microsoft oznámil první informace o nové konzoli Xbox Scarlett a rozšíření Xbox Game Pass na PC.

EA na své vlastní akci ukázalo gameplay ze Star Wars Jedi: Fallen Order.

Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

60 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 191 čtenářů

Nejčtenější

Co se děje s herním gigantem Electronic Arts? Nemá hry a na E3 pohořel

EA Play 2017

Nepopulární společnost Electronic Arts na letošní E3 úplně propadla. Než takový debakl, to už by udělala lépe, kdyby se...

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

Dojmy z hraní: Watch Dogs Legion se posouvá směrem, který nikdo nečekal

Watch Dogs Legion

Ubisoft nás den před otevřením výstaviště v Los Angeles pozval do utajené lokace, kde jsme si za přísných...

Další z rubriky

RECENZE: World of Warplanes se snaží navázat na tankový úspěch

World of Warplanes

Podaří se zopakovat zásah do černého i podruhé, kdy tanky z World of Tanks nahrazují letadla? Zatím to není jisté.

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Zaklínač a jeho svět

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

Najdete na iDNES.cz