Diskuze

RECENZE: Remasterovaný Blood je návrat do devadesátek se vším všudy

Po více než dvaceti letech od vydání se vrací klasická střílečka Blood v jen mírně vylepšené podobě. Sice má pořád jisté kouzlo, ovšem když opadne závoj nostalgie, začne rychle nudit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PL

Blood jsem dohrál před necelým rokem a opravdu mi přišel na výchozí obtížnost výrazně těžší než Doom 1, Duke3D nebo Quake. Nějaký čas mi trvalo se hru naučit a i pak to bylo velmi časté ukládání a reload.

3 0
možnosti
LN

Dobrý den, dnes píši svůj první a zároveň poslední komentář pod článek na Bonuswebu. Vlastně je to po mnoha letech poprvé, kdy mě nutkání k vyjádření vlastního názoru donutilo se do nějaké internetové diskuze zaregistrovat.

Pane Srpe, Vaše články sleduji dlouhou dobu a s touto recenzí konečně uzrál čas na to, abych kvůli nim Bonusweb opustil a věnoval svou pozornost pouze kvalitní herní žurnalistice (zdravím nejmenovanou konkurenci se žlutým logem). Fakt, že většinu zdejšího obsahu tvoříte právě Vy, byl pro mé rozhodnutí klíčový.

Jako pamětník původní hry s Vámi v mnoha věcech nesouhlasím a tuto recenzi považuji za diletantskou. Pro informaci: Blood: Fresh Supply jsem si koupil a za 12 hodin kompletně dokončil na obtížnost Well Done.

V první řadě, studio Night Dive postavilo tento remaster na svém vlastním engine od základu znovu. Nejde tedy jen o úpravu, jak píšete. To vysvětluje i porodní bolesti při vydání, kterých jste si během hraní jistě všiml (ale v recenzi nezmínil). Také jste mohl utrousit zmínku o tom, že majitelé původního Blood na Steamu měli (mají, nevím) remaster možnost zakoupit za 50% ceny. Což je minimálně hezké gesto.

Říkáte, že jediné, co lze ve hře dělat, je střílet po nepřátelích? A není to náhodou smysl téměř každé FPS hry? Navíc v kulisách, jakými se může pochlubit málokterá střílečka? S hlavním hrdinou trousícím mnoho trefných hlášek závislých na tom, co se na scéně zrovna děje? S výborným nazvučením? V geniálně navržených úrovních, které jsou komplexní, ale zároveň přehledné? Mimochodem – o úrovních tvrdíte, že jsou maličké. Prošel jste třeba první episodu Cryptic Passage? Nebo jste si pro účely odfláknuté recenze jen proběhl první dvě úrovně úvodní episody a hru kvapně odložil?

Pokračování níže...

11 1
možnosti
LN

Zajímá mě, jestli jste si třeba všiml těch myriád narážek na hororové filmy a literaturu? Ty totiž s věkem zrají a dnes si je leckdo užije ještě více než kdysi.

Nevím, zda je Fresh Supply určený pouze pro pamětníky a nikoho jiného. Nevím, jestli může oslovit dnešní náročnou mladou generaci. Hru jsem si znovu užil od začátku do konce a nenudil jsem se ani vteřinu. Podotýkám, že jsem se nazasekl v minulém století a hraji skoro každou jen trochu dobře vypadající FPS hru současnosti. A upřímně, většina současné produkce nesahá starému Blood v lecčems ani po kotníky. Z těchto důvodů jsem přesvědčen o tom, že si remaster hodnocení 65% nezaslouží.

Původní hra totiž vůbec nezestárla. Stále jde o čistou esenci toho, proč milujeme akční hry. A víte Vy vůbec, proč byl Doom z roku 2016 tak úspěšný? Protože hráčům znovu nabídl obsah, v němž exceluje právě stařičký Blood!

Tohle všechno plus Vaše neustálá agitace za Epic Store mě tedy postupně dohnala k tomu, abych tento kdysi kvalitní web navždy opustil. A troufám si tvrdit, že nebudu poslední.

Přeji pěkný den a mnoho úspěchů.

P. S.: Jestli Vám hra přijde neférově těžká nebo nějak výjimečně rychlá, měl byste zvážit větší příklon k titulům jako např. Yoshi’s Crafted World, které by mohly Vašim nárokům vyhovovat více.

8 1
možnosti
JB

J83á48n 15B42o81k97o37r

27. 5. 2019 10:45

To boli časy. Na Blooda som narazil u bratranca na druhom konci mesta, takže som sa pekne nabehal, kým som ho dostal k sebe. Najprv pre asi dvadsiatku diskiet, zbalenie do jar-u, či čo sa to vtedy používalo, potom som samozrejme nejaké diskety nerozchodil, takže naspäť n-krát skopírovať problematické party... Ale hra to bola parádna.

1 0
možnosti
VZ

Nepovedená recenze, sorry jako...

2 5
možnosti
PK

P57e52t63r 70K45ř66í42ž

26. 5. 2019 11:15

Clanky od Srpa se cim dal tim vic podobaji recenzim (nejen) na komixovy veci od Spacilovy. Nelogicky, casto recenzuje neco co predem odsoudi. Takovy sen pro hlavouny z EA a jim podobnych, idealni hra je proste max 5h dlouha a hraje se mackanim jednoho tlacitka na konzoli samozrejme, protoze na PC by clovek musel mit alespon 2 doktoraty, kdyz je tam vic jak jeden herni klient!

9 10
možnosti
Foto

H46o91n26z23a 67S88r69p

26. 5. 2019 21:21

K remasteru těžko přistupovat s čistou hlavou. Ano, mohli jsme to dát někomu, kdo hru tenkrát nehrál, ale přijde mi to jako ta horší varianta. Ta druhá část vašeho příspěvku vlastně nedává příliš smysl a nevím ke kterému bodu textu odkazuje, takže se mi na to těžko reaguje. Blood je těžký.

3 0
možnosti
JS

J67a65n 95S50t93e94h71l11í94k

26. 5. 2019 10:26

Save, load. Clovek uz malem zapomnel jak se driv hralo. Nejlepsi bylo kdyz se jelo na vlne a treba hodinu si clovek nesejvnul. Pak dead a tupe zirani do monitoru, proc ja si to blbec nesejvnul...

14 1
možnosti
PS

Ratingy se "neřešili" nikdy a ani nebudou, kdo by pak hrál GTA a Skyrim. Jen jsem přemýšlel, kolik stála tehdy herna u nás, v tom roce bylo 40 Kč jako 200 Kč dnes, to vašim rodičům už lezlo celkem do peněz ;)

0 0
možnosti
Foto

H64o20n44z37a 23S67r31p

26. 5. 2019 10:06

zas tak často jsme tam nechodili :-)

0 0
možnosti
MK

Sorry, ale tuhle recenzi nechápu. Je to, jako kdybyste kritizoval Tetris, že je to primitivní, obtížná a stereotypní hra, která nemá žádný příběh. Pro mě jsou naopak hry typu Blood esencí toho, co od počítačové hry očekávám a jestli se ten remaster technicky povedl (o čemž není v recenzi ani zmínka), tak 250 Kč je naprostý pakatel.

26 5
možnosti
KS

odpoved je v clanku "Blood si své místo v muzeích digitální zábavy rozhodně zaslouží, ovšem otázkou je, jestli by tam také neměl zůstat. Remaster od studia Night Dive v podstatě jen upravuje engine tak, aby hru šlo jednoduše spustit i na moderních počítačích, jinak vypadá úplně stejně jako tehdy." kdyz se nekomu Tetris nelibi tak se nelibi.. tomu se hovori nazor. Autor prezentuje svuj vlastny nazor na hru, vy nemusite souhlasit :-)

7 0
možnosti
JM

Jako ročník 86 jsem hrál spoustu těchto her, ve kterých byla "nefér obtížnost". Nevím jak většina, nicméně jsem to nikdy nepovažoval za negativum, jako spíš motivaci. Upřímně hry z tété doby mnohdy nemohly nabídnout dlouhý herní čas bez vyšší obtížnosti (mě osobně to nevadilo a nevadí). Asi si znovu nezahraji, přeci jen na nové stroje se tyto hry nehodí a nechci si kazit vyložení pozitivní vzpomínky, jako u spousty her z devadesátých let.

6 0
možnosti
PB

Moja srdcovka-I live again, vidle do ruky a hura do akcie. Sem tam si to zahram aj teraz, bavilo ma to vzdy viac nez duke alebo shadow warrior

9 1
možnosti
JM

Za ty vidle jednozančně +

1 0
možnosti