- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Blood jsem dohrál před necelým rokem a opravdu mi přišel na výchozí obtížnost výrazně těžší než Doom 1, Duke3D nebo Quake. Nějaký čas mi trvalo se hru naučit a i pak to bylo velmi časté ukládání a reload.
Dobrý den, dnes píši svůj první a zároveň poslední komentář pod článek na Bonuswebu. Vlastně je to po mnoha letech poprvé, kdy mě nutkání k vyjádření vlastního názoru donutilo se do nějaké internetové diskuze zaregistrovat.
Pane Srpe, Vaše články sleduji dlouhou dobu a s touto recenzí konečně uzrál čas na to, abych kvůli nim Bonusweb opustil a věnoval svou pozornost pouze kvalitní herní žurnalistice (zdravím nejmenovanou konkurenci se žlutým logem). Fakt, že většinu zdejšího obsahu tvoříte právě Vy, byl pro mé rozhodnutí klíčový.
Jako pamětník původní hry s Vámi v mnoha věcech nesouhlasím a tuto recenzi považuji za diletantskou. Pro informaci: Blood: Fresh Supply jsem si koupil a za 12 hodin kompletně dokončil na obtížnost Well Done.
V první řadě, studio Night Dive postavilo tento remaster na svém vlastním engine od základu znovu. Nejde tedy jen o úpravu, jak píšete. To vysvětluje i porodní bolesti při vydání, kterých jste si během hraní jistě všiml (ale v recenzi nezmínil). Také jste mohl utrousit zmínku o tom, že majitelé původního Blood na Steamu měli (mají, nevím) remaster možnost zakoupit za 50% ceny. Což je minimálně hezké gesto.
Říkáte, že jediné, co lze ve hře dělat, je střílet po nepřátelích? A není to náhodou smysl téměř každé FPS hry? Navíc v kulisách, jakými se může pochlubit málokterá střílečka? S hlavním hrdinou trousícím mnoho trefných hlášek závislých na tom, co se na scéně zrovna děje? S výborným nazvučením? V geniálně navržených úrovních, které jsou komplexní, ale zároveň přehledné? Mimochodem – o úrovních tvrdíte, že jsou maličké. Prošel jste třeba první episodu Cryptic Passage? Nebo jste si pro účely odfláknuté recenze jen proběhl první dvě úrovně úvodní episody a hru kvapně odložil?
Pokračování níže...
Zajímá mě, jestli jste si třeba všiml těch myriád narážek na hororové filmy a literaturu? Ty totiž s věkem zrají a dnes si je leckdo užije ještě více než kdysi.
Nevím, zda je Fresh Supply určený pouze pro pamětníky a nikoho jiného. Nevím, jestli může oslovit dnešní náročnou mladou generaci. Hru jsem si znovu užil od začátku do konce a nenudil jsem se ani vteřinu. Podotýkám, že jsem se nazasekl v minulém století a hraji skoro každou jen trochu dobře vypadající FPS hru současnosti. A upřímně, většina současné produkce nesahá starému Blood v lecčems ani po kotníky. Z těchto důvodů jsem přesvědčen o tom, že si remaster hodnocení 65% nezaslouží.
Původní hra totiž vůbec nezestárla. Stále jde o čistou esenci toho, proč milujeme akční hry. A víte Vy vůbec, proč byl Doom z roku 2016 tak úspěšný? Protože hráčům znovu nabídl obsah, v němž exceluje právě stařičký Blood!
Tohle všechno plus Vaše neustálá agitace za Epic Store mě tedy postupně dohnala k tomu, abych tento kdysi kvalitní web navždy opustil. A troufám si tvrdit, že nebudu poslední.
Přeji pěkný den a mnoho úspěchů.
P. S.: Jestli Vám hra přijde neférově těžká nebo nějak výjimečně rychlá, měl byste zvážit větší příklon k titulům jako např. Yoshi’s Crafted World, které by mohly Vašim nárokům vyhovovat více.
To boli časy. Na Blooda som narazil u bratranca na druhom konci mesta, takže som sa pekne nabehal, kým som ho dostal k sebe. Najprv pre asi dvadsiatku diskiet, zbalenie do jar-u, či čo sa to vtedy používalo, potom som samozrejme nejaké diskety nerozchodil, takže naspäť n-krát skopírovať problematické party... Ale hra to bola parádna.
Nepovedená recenze, sorry jako...
Clanky od Srpa se cim dal tim vic podobaji recenzim (nejen) na komixovy veci od Spacilovy. Nelogicky, casto recenzuje neco co predem odsoudi. Takovy sen pro hlavouny z EA a jim podobnych, idealni hra je proste max 5h dlouha a hraje se mackanim jednoho tlacitka na konzoli samozrejme, protoze na PC by clovek musel mit alespon 2 doktoraty, kdyz je tam vic jak jeden herni klient!
K remasteru těžko přistupovat s čistou hlavou. Ano, mohli jsme to dát někomu, kdo hru tenkrát nehrál, ale přijde mi to jako ta horší varianta. Ta druhá část vašeho příspěvku vlastně nedává příliš smysl a nevím ke kterému bodu textu odkazuje, takže se mi na to těžko reaguje. Blood je těžký.
Save, load. Clovek uz malem zapomnel jak se driv hralo. Nejlepsi bylo kdyz se jelo na vlne a treba hodinu si clovek nesejvnul. Pak dead a tupe zirani do monitoru, proc ja si to blbec nesejvnul...
Ratingy se "neřešili" nikdy a ani nebudou, kdo by pak hrál GTA a Skyrim. Jen jsem přemýšlel, kolik stála tehdy herna u nás, v tom roce bylo 40 Kč jako 200 Kč dnes, to vašim rodičům už lezlo celkem do peněz ;)
Sorry, ale tuhle recenzi nechápu. Je to, jako kdybyste kritizoval Tetris, že je to primitivní, obtížná a stereotypní hra, která nemá žádný příběh. Pro mě jsou naopak hry typu Blood esencí toho, co od počítačové hry očekávám a jestli se ten remaster technicky povedl (o čemž není v recenzi ani zmínka), tak 250 Kč je naprostý pakatel.
odpoved je v clanku "Blood si své místo v muzeích digitální zábavy rozhodně zaslouží, ovšem otázkou je, jestli by tam také neměl zůstat. Remaster od studia Night Dive v podstatě jen upravuje engine tak, aby hru šlo jednoduše spustit i na moderních počítačích, jinak vypadá úplně stejně jako tehdy." kdyz se nekomu Tetris nelibi tak se nelibi.. tomu se hovori nazor. Autor prezentuje svuj vlastny nazor na hru, vy nemusite souhlasit
Jako ročník 86 jsem hrál spoustu těchto her, ve kterých byla "nefér obtížnost". Nevím jak většina, nicméně jsem to nikdy nepovažoval za negativum, jako spíš motivaci. Upřímně hry z tété doby mnohdy nemohly nabídnout dlouhý herní čas bez vyšší obtížnosti (mě osobně to nevadilo a nevadí). Asi si znovu nezahraji, přeci jen na nové stroje se tyto hry nehodí a nechci si kazit vyložení pozitivní vzpomínky, jako u spousty her z devadesátých let.
Moja srdcovka-I live again, vidle do ruky a hura do akcie. Sem tam si to zahram aj teraz, bavilo ma to vzdy viac nez duke alebo shadow warrior