Project H.A.M.M.E.R. – kladivo na roboty

Někdo tvrdí, že beat´em up mlátičky už ztrácejí dech. Je sice pravda, že v poslední době nevyšlo v tomto žánru nic extra převratného, jenže díky konzolám nové generace se blýská na lepší časy.

Project H.A.M.M.E.R. I když by se podle názvu mohlo zdát, že Project H.A.M.M.E.R. bude virtuální simulací kutilského koutku, není to tak. Kladivo tu sice má velkou roli, ale určitě po vás hra nebude chtít, abyste co nejlépe trefili hřebíček na hlavičku. Ne, ne. Tuto obyčejně domácí pomůcku každého správného chlapa (nebo emancipované ženy) budete mít k dispozici hlavně proto, že se s ní dobře buší do nepřátel. Navíc kousek, kterým se pyšní hlavní hrdina, rozhodně v domácích potřebách neseženete.

Hlavně a především půjde o to, zaměstnat nejbližší sběrnu odpadu.

Ústřední hrdina není jen tak obyčejný člověk. Ti totiž v blízké budoucnosti nemají na růžích ustláno a jen málokterý z nich se dožije důchodu. Postava, kterou budete ovládat, je z poloviny člověk a z poloviny robot. K tomu určitě nedošlo přirozenou cestou. Jistě bychom našli Project H.A.M.M.E.R. individua, která vzrušuje i topinkovač, jenže i kdyby se přetrhli, tak z toho potomek nebude. Zatím nepojmenovaný charakter vyšel z projektu, jehož důsledkem je, že získá nejen unikátní schopnosti, kterými se nemůže pochlubit žádný obyčejný jedinec, ale hlavně dostal jako malou pozornost gigantické kladivo. To se jistě hodí, protože proti němu budou stát desítky, možná stovky mechanických protivníků. A na ty platí jediná taktika – pořádná rána.

Hru má na starosti samotné Nitendo, a je tak logické, že hodlá využít plného potenciálu své konzoly nové generace. Ani ne tak pro vizuální stránce (grafika není až tak dech beroucí a i když vůbec nevypadá špatně, zatím se zdá být „jen“ nadprůměrná), ale hlavně sází na unikátní možnosti ovládání Wii. Slovem unikátní se neoháníme zbytečně. Ke slovu přijde jak Wii-mote ovladač pro řízení pohybu a základní útoky, tak Nunchuck pro další činnosti prováděné svěřeným kyborgem. Možná to zní trošičku složitě, ale podle těch, kteří měli šanci zkusit si demoverzi se zdá, že jde o naprosto intuitivní a pohodlnou záležitost, která nejen že hraní nezkomplikuje, ale naopak zpříjemní.

Project H.A.M.M.E.R.

Trošku nevrlí jsme kvůli ne tak úplně povedeným texturám.

Hlavně a především půjde o to, zaměstnat nejbližší sběrnu odpadu co největšími dávkami zbytků kovových protivníků. Je sice pravda, že Project H.A.M.M.E.R. je občas nazýván akční adventurou, ovšem většinu času opravdu strávíte (nebo se to alespoň zatím zdá) likvidováním robotů, kteří ohrožují svět (jak jinak). Dobrá, dojde i na nějaké ty puzzle kousky, ale ty nebudou nic pro ty, kteří chtějí hodiny a hodiny trávit nad řešením logických problémů, ale určitě alespoň částečně zpestří hraní. Dojde na obvyklé nástrahy jako plamenomety a další překážky (k jejich překonání ovšem navíc dost často využijete brutální síly).

Už bylo řečeno, že se na vás pohrnou hlavně robotické bytosti. Některé budou malé, ale rychlé, další úctyhodně gigantické. Takoví zabijáci vám nedají vydechnout a souboje s nimi by měly stát za to. Nic ve Project H.A.M.M.E.R. stylu „dvě rány palicí a je klid“. Když se na vás požene mechanická bestie velikosti domu, musí vám být hned jasné, že nebude úplně snadné se s ní vypořádat. Nebudeme vám lhát, podobně monumentální budou spíše bossové, než standardní nepřátelé, ale i tak se na bitvy s nimi těšíme.

Nitendo to určitě neodflákne a snad nás potěší chytlavou záležitostí.

V současné době nemáme k dispozici informace, kde se vůbec roboti vzali, co vlastně chtějí, kdo je ovládá a další podrobnosti. Ale na druhou stranu, nebudeme si lhát, u beat´em up bojovek je příběh něco, co není až tak důležité. Pokud bude zajímavý, tak budeme rádi, když bude naivní a tisíckrát viděný, tak možná zaprskáme, ale nebudeme z toho dělat tragédii. Vzteklí bychom byli spíše v případě, že by se ovládání ukázalo být největším záporem. Jenže veskrze všichni, kdo si na letošním E3 dostupné demo zkusili, pějí jen chválu na zajímavé a hráčsky přívětivé dispozice ovládacích Project H.A.M.M.E.R. prvků Wii.

Trošku nevrlí jsme kvůli ne tak úplně povedeným texturám, jenže to se ještě může změnit. Chuť určitě spraví vcelku detailní zpracování nepřátel i vašeho válečníka (budete hrát z pohledu třetí osoby), vcelku zajímavý design levelů (zatím soudíme jen podle dostupných ukázek) nebo bossové, kteří sice nejsou tak obrovští jako v Shadow of the Colossus, ale žádní prckové to nejsou.

Datum vydání ještě není upřesněno, ale tipujeme, že nebude určeno na příliš vzdálenou dobu od startu Wii. Zaručit to ale samozřejmě nemůžeme a těžko v tuto chvíli soudit jaké kejkle s touto hrou případně ještě vývojáří zamýšlejí provádět. Zatím si tedy nedovolíme tvrdit, že se můžeme těšit na revoluční hru pro Wii, ale nebojíme se prohlásit, že minimálně ve vodách beat´um up žánru rozčeří hladiny a kromě toho poslouží jako skvělá a hratelná demonstrace možností komplexního ovládání Wii. V tomto ohledu jí zatím roste jen jediná konkurence v podobně adventury Zelda. Uvidíme, jak Project H.A.M.M.E.R. dopadne. Nitendo to určitě neodflákne a snad nás potěší chytlavou záležitostí, která bude stát za pozornost a předvede, že lákavé kousky se neobjeví jen na konkurenčních konzolách. Ať tedy žijí pořádná kladiva (bez srpu).

Index očekávání: 80 %