V Tom Clancy's The Division chce společnost Ubisoft posunout hranice možných zážitků z hraní zase o pořádný kus dál. Nebo se naopak vrátit o kus zpátky. Tam, kde některé věci ve hrách ještě fungovaly. Jako například komunita.
Když se dnes chcete ve hře podělit o zážitky, začne na vás pravděpodobně hulákat nevyřáděný pubescent, který vám ještě vynadá, že to neumíte.
Ačkoliv to nikdo nemůže zaručit, The Division je koncipována tak, aby podobné případy maximálně eliminovala a naopak umocňovala zážitek ze společného hraní.
Ve čtyřech se to lépe táhne
Přestože budete moci hrou projít od začátku do konce sami a spolehnout se na umělou inteligenci parťáků, nejlépe si ji užijete společně se třemi dalšími hráči. Dokonce se k vám bude moci připojit i hráč pátý, ale ten pouze na chytrém telefonu či tabletu, kde bude ovládat podpůrného drona.
9. prosince 2013 |
The Division bude masivní on-line hrou, ve které nebudou chybět vývoj postavy, propracovaná taktická akce ani strategické prvky. Hráči se budou muset popasovat jak sami se sebou, tak s přímými i nepřímými nástrahami viru, jenž zcela změnil společnost.
Zn.: společné zájmy výhodou
V optimálním případě si založíte vlastní hru spolu s kamarády, jenže hrát budete chtít i tehdy, kdy to nebude možné. V takové chvíli v ostatních hrách nastupuje riziko, že se do hry dostanete s hráči, kteří jsou vám nepříjemní nebo jen blbnou a nechtějí pořádně hrát. To by pro kooperativní titul jako je The Division bylo likvidační.
"Proto investujeme spoustu práce do systému, který propojuje hráče," vysvětluje ředitel vývoje Ryan Barnard pro magazín Total Xbox. "Doufáme, že si najdete nějaké kamarády, se kterými budete hrát pravidelně. Ale dobře vím, že většinu času budete trávit hraním s náhodnými lidmi. To je obrovská výzva pro on-line hry obecně."
"Snažíme se u hráčů sledovat nepřeberné množství statistik: bojujete rádi proti dalším hráčům? Máte v oblibě výrobu a upravování vybavení? Věnujete se skupinovým aktivitám? To všechno budeme vědět. A jakmile stisknete klávesu pro připojení ke hře, nehodíme vás jen k někomu na podobné úrovni, ale dáme vás dohromady s někým s podobnými zájmy."
Nic není pevně dané
Neortodoxní je také přístup k rolím hráčů ve skupině. Ty se totiž mohou měnit podle potřeby. Pokud se v partě sejdete s dalšími podobně zaměřenými hráči, nebude problém proměnit vaše schopnosti tak, abyste mohli plnit jinou roli.
20. března 2014 |
Ve hře totiž nebudou žádné pevné třídy, pouze schopnosti, z nichž některé se k sobě pochopitelně hodí více než jiné. Do akce si vždy budete moci vzít jen určité množství schopností, ostatní zůstanou uzamčené, ale je jen na hráči, zda se je v dalším okamžiku nerozhodne změnit.
Tom ClancyJeště než se začal holit, chtěl být tankistou, ale k armádě ho nikdy nevzali, protože měl silné brýle. Také však snil o tom, že uvidí své jméno na hřbetě knihy, kterou jednou napíše. Než zemřel, prodalo se jich po světě přes sto milionů a přes jeho nevojenskou minulost se většinou týkaly armády, války a špionů. Dokonce i s tím tankem mu to nakonec vyšlo. Jeden mu koupila jeho manželka. |
Hráči se mohou těšit na pohyb v otevřeném prostředí New Yorku, o jehož fantastické zpracování se stará grafický nástroj Snowdrop, vyvinutý přímo pro účely hry a prezentující schopnosti herního hardwaru nové generace.
Od začátku budete moci zamířit do kterékoliv části města, ale budete se muset smířit s tím, že hra nebude škálovat nepřátele podle vaší úrovně. Snadno se tak dostanete do míst, kde narazíte na odpor, s nímž se nebudete schopni vyrovnat. Nezbude vám než se pustit do úkolů v jiných částech města, získat zkušenosti a to správné vybavení a za několik hodin to zkusit třeba znovu.
Pokud jde o výbavu, půjde o jednu ze zásadních součástí hry. Sestává z kombinace moderních zbraní známých ze skutečného světa i lehce přibájených, ale na reálných základech stojících vychytávek z Clancyho fikcí.
Tvůrci berou svůj úkol vážně a mimo jiné mají přístup na střelnici, kde testují ekvivalent každé zbraně, kterou chtějí do hry implementovat. Výsledek by tedy měl být maximálně autentický.
Ubisoft chce, aby si The Division mohl zahrát opravdu každý, ale ne za cenu přílišného zjednodušování herního obsahu.
Jdou na to cestou, kterou ocení i ostřílení hráči. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je maximálně přívětivé uživatelské rozhraní.
V The Division se prakticky nic neodehrává v nudných a komplikovaných tabulkách v textové formě, ale je projektováno přímo do herního prostředí tak, aby kvůli různým informacím nebylo nutno přerušovat tok hry.
Přestože už o hře leccos víme a nemůžeme se netěšit na její ponurou atmosféru, je toho ještě spousta, co si tvůrci nechávají pro sebe. Ostatně, přestože by hra oficiálně měla vyjít koncem tohoto roku, zdroje z nitra vývojářského týmu tvrdí, že to nelze stihnout. Že je hra natolik objemná a originální, že si její vývoj vyžádá delší čas.