Sacred 2

  • 20
I akční RPG vstupují do nové generace. Dost možná prvním titulem z tohoto soudku bude Sacred 2, které nejenže úchvatně vypadá, ale podle názorů mnohých připraví i skvělý zážitek v rozlehlém fantasy světě Ancaria.

Sacred 2 Na nedávno proběhnuvší Game Developers Conference nebyl největším tématem Unreal Tournament 3 ani jiná podobně profláklá hra. Dost možná nejvíce si přítomní novináři povídali o prezentaci Sacred 2 – pokračování oceňované diablovky, které se po celém světě prodalo na dva miliony kusů. Tvůrci z německého Ascaronu si pochopitelně dávají záležet na tom, aby nadějně rozjetou značku nepohřbili hned na druhý pokus o pokoření etalonu žánru akčních RPG, jehož název snad ani není třeba zmiňovat.

Skoro jako v nějaké strategii si na začátku dlouhého dobrodružství vyberete, za jakou frakci se chcete vydat do boje, zjednodušeně řečeno buď za hodné, nebo zlé.

VIDEO

Příběh Sacred 2 začíná dva tisíce let před událostmi předchůdce. Národ vysokých elfů ovládá fantasy svět Ancaria, jež ovšem stojí na pokraji občanské války. Role hrozby se tentokrát zhostila tajemná energie, kterou chtějí kněží elfů použít ke zničení či minimálně podrobení ostatních národů, nicméně ne všem se to líbí – raději by s lidmi, trpaslíky a dalšími žili v míru jako dosud. Tato skupinaSacred 2 tak chce příliš silnou magii sprovodit ze světa.

Skoro jako v nějaké strategii si na začátku dlouhého dobrodružství vyberete, za jakou frakci se chcete vydat do boje, zjednodušeně řečeno buď za hodné, nebo zlé. Oba tábory se dají dovést do vítězného konce, zažijete však hodně odlišný průběh příběhu a shlédnete i jiná zakončení. Přesto se však cesty světlých a temných budou neustále křížit. Producent hry Christian Grunwald vysvětluje: „Jako bojovník Dobra musíte v jednom z questů eskortovat princeznu, coby zloduch dostanete za úkol tuto karavanu přepadnout.“ K tomu, aby byl příběh mnohem zajímavější než v prvním dílu, slouží dvě opatření, na nichž si autoři hodně zakládají. V první řadě angažovali skvělého vypravěče, autora legendárních adventur Shannara či Eric the Unready Boba Batese, aby vymyslel opravdu konkurenceschopnou zápletku a podal ji pomocí dialogů. Druhým opatřením je využitíSacred 2 moderního 3D enginu k bezmála filmovému vyprávění příběhu.

Krok o několik tisíc let zpět oproti dění v předchůdci se ukázal být hodně chytrým. Autoři nemusí navazovat, přesto však mají k dispozici prvky, jež připadnou hráčům jedničky familiérní. Rozhodně to ale nebudou hrdinové. Obměny se dočkala celá pětice, výjimku tvoří pouze božské síly využívající Seraphim, kterou nepřehlédnete díky jejím futuristickým křídlům. Tvůrci na GDC prezentovali pouze jí a mocného bojovníka na blízko. Zbylí čtyři ještě nejsou zkompletovaní, na papíře nicméně vypadají přinejmenším slibně. Jakýsi „ochránce chrámu“ připomíná egyptského boha mrtvých Hora. Disponuje formovatelnou paží, na níž si může věšet mechanické zbraně podle vyvstalé situace. Oproti tomu Dryáda si libuje ve voodoo kouzlech a inkvizitor, za něhož bude možné hrát jen v temné kampani, se zase spolehne na podporu stínových božstev. Elfka je dosud opředena největším Sacred 2 závojem tajemství – s největší pravděpodobností však půjde o klasický kouzelnických charakter.

Mnohem více známo je o systému schopností. „Každý charakter bude disponovat třemi oblastmi, přičemž každá z nich obsahuje šest bojových umění. Všechny talenty mají šest modifikačních možností, ale aktivovat lze pouze tři z nich,“ vysvětluje Christian. S bojovým rytířem tak například skočíte do bitevní vřavy a necháte řádit svůj obouruční meč. Modifikace vám umožní buď zvýšit jakési pokrytí skoky, kdy zraníte více nepřátel dopadem, či délku skoku. Pokud zvolíte druhou variantu, stane se z čistě útočného talentu zajímavý prostředek k úprku. Stejně jako v předchůdci vylepšujete bojová umění pomocí run, jež vypadávají ze zabitých nepřátel, jsou schovány v četných truhlách nebo je dostanete za odměnu po splnění questu. Máte-li jich dostatek, můžete si přikoupit další modifikaci.

Za skvělý nápad považujeme „mazlíčky“. To jsou zvířata, která každý z charakterů obdrží zhruba po třetině hry.

Sacred 2 Za skvělý nápad považujeme „mazlíčky“. To jsou zvířata, která každý z charakterů obdrží zhruba po třetině hry. Do té doby se cestuje v koňském sedle, ale jakmile dostanete coby Seraphim svého vlastního tygříka, případně jako rytíř pekelného psa, nebudete chtít měnit. Nejenže na nich lze jezdit, ale každé má navíc zajímavé schopnosti. Tygr například může kousnout, pes zase perfektně skáče. Aby toho ze zvířecí říše nebylo málo, nabízí tvůrci ještě další způsob cestování, který je obzvlášť efektivní na hodně dlouhé trasy. Jde o obřího draka, zatím ale není rozhodnuto, zda bude ovládán automaticky či hráčem.

Kritiku minulého dílu si Ascaron bere k srdci. A tak už se nebudeme muset rozčilovat nad nesmyslností nalezišť předmětů. Původní Sacred totiž nesmírně cenné kousky distribuovalo klidně pomocí řadových nepřátel, zatímco po projití nesmírně těžkéhoSacred 2 dungeonu jste našli jen pár zlaťáků. V pokračování tomu bude přesně naopak, tedy tak, jak si přejeme. Předměty si navíc prostřednictvím detailního 3D modelu budete moct prohlédnout už v inventáři. Také z výtek ohledně nepříliš záživných bojů proti bossům se autoři chtějí poučit. Vedle stovky regulérních monster tak připravili na dvacet speciálních a nutno říci obřích protivníků, proti nimž si boj doopravdy užijete. Bude těžký, napínavý a bossové nebudou váhat využít ani interaktivity prostředí.

Vedle stovky regulérních monster tak připravili na dvacet speciálních a nutno říci obřích protivníků, proti nimž si boj doopravdy užijete.

Ze slibů a prezentací Sacred 2 nelze zůstat neohromeným. Na bázi tradičního akčního RPG se tu chystá ve všech směrech propracovaná hra, která se zbavuje neduhů svého, již tak velice povedeného předchůdce. Na první pohled upoutává grafikou, ale hráče u sebe udrží desítky hodin především obrovským světem, šesti odlišnými postavami a dvěma odlišnými liniemi příběhu. Pouze datum vydání, stanovené na 1. kvartál příštího roku, je na náš vkus až příliš vzdálené.


Témata: Karavan, princezna