Remember Me

Remember Me

Remember Me bude krásná sci-fi akce, v níž polezete lidem do mozku

  • 1
Herní dějiny tato hra asi nepřepíše, ale zatím se jeví jako jeden z těch kousků, které byste neměli minout. Ze současné herní produkce totiž vcelku vyčnívá, a to jak některými principy, tak zejména stylem.

Řekněme to rovnou: v Remember Me je spousta věcí, které se dají zkritizovat. Je naprosto lineární, design lokací je podivný, takže i v rušném městě z nějakého důvodu pořád poskakujete po střechách, nebo v nějakých stísněných uličkách. Soubojový systém se přinejmenším zpočátku zdá trochu divný.

Po vyzkoušeních prvních čtyř kapitol (odhadem necelá půlka hry) si ovšem dovolím tvrdit, že tohle zkrátka chci hrát.

Děj se odehrává v budoucnosti (tuším v roce 2084) a hlavní hrdinkou je fešanda Nilin. Ta kdysi pracovala jako tzv. Memory Hunter, ale jak už to tak ve sci-fi bývá, dostala se do spárů zlovolné organizace, která jí vymazala téměř všechny vzpomínky.

Remember Me

Remember Me

Ostatně byznys s úpravami vzpomínek je v dané době velká věc a zároveň jedno z ústředních témat příběhu. Na začátku hry se jí ovšem daří uprchnout a vydává se tomu přijít na kloub.

Paříž, jak ji neznáte

Objevuje se v temných slumech, ale brzy se dostane do ulic Nové Paříže. A zde se začne projevovat cit vývojářů pro budování atmosféry. Jednotlivé herní lokace jsou sice poměrně malé, ale jsou detailně zaplněny různými objekty, takže vypadají opravdu úžasně a tradiční historická architektura je decentně doplněna "futuristickými prvky" jako jsou například holografické vývěsky obchodů a podobně.

Ve výsledku to tak vypadá velmi uvěřitelně, tedy tak, že "takhle by to za 70 let asi fakt mohlo být". A samozřejmě nesmí chybět ani krátký pohled na panorama města, kde se Eiffelovka krčí v obležení moderních výškových budov. Super. Atmosféře a stylu nelze vytknout ani to nejmenší.

To už se ovšem nedá říci o soubojovém systému, který je podivný do té doby, než mu přijdete na kloub. Bojuje se tu totiž pěkně ručně a základem jsou kombinace úderů. Zkušenost z jiných rubaček velí drtit tlačítka co nejrychleji, ale zde je potřeba všechny techniky správně časovat. Samozřejmě, utlouct to hlava nehlava je možné i zde, ale ochudíte se o tu hlavní myšlenku zdejších komb.

Remember Me

Remember Me

V kostce řečeno to funguje zhruba takto. V kombinacích se používají v podstatě jen dvě tlačítka, v případě naší PS3 verze čtverec a trojúhelník. Časem se odemykají nová komba, kde jsou pevně předepsané symboly, kterými musíte jednotlivé údery osadit. Tím pádem je zřejmé, že se postupně odemykají i nové údery. Ty jsou však rozděleny do několika kategorií, jako jsou klasické údery, léčení, nebo urychlení času.

Do komba pak lze na místo čtverce umístit "čtvercový" úder, nebo "čtvercové" léčení (případně další kategorie), pokud tedy máte v dané kategorii nějakou "čtvercovou" techniku odemknutou. Každá technika existuje jen jednou, a pokud ji tedy chcete použít v jiném kombu, musíte sestavy komb přeházet.

17. ledna 2013

Když tedy celé kombo osadíte úderovými technikami, má výsledná kombinace vysokou ničivost. Ale když některé pozice osadíte "léčebnými" technikami, tak sice bude fyzická účinnost nižší, ale zároveň se vám bude doplňovat zdraví.

Vtip je navíc v tom, že čím později je daná technika v kombu, tím vyšší má účinnost. Takže když si například sestavíte kombo ze samých úderů a na konec dáte léčení, tak protivníkům dost kvalitně naklepete i se slušně zotavíte. Ale vhodnost různých kombinací záleží i na dalších faktorech a vyplatí se nedržet se jen jednoho schématu.

Možná to takto "na papíře" zní poněkud složitě, ale když si časem odemknete více různých technik, vyjde najednou najevo, že je to vlastně dost promyšlený a zajímavý systém.

Remember Me

Remember Me

Vedle toho tu jsou i různé speciální techniky, jako je například něco na způsob zpomalení času, možnost manipulovat s předměty na dálku a podobně. Každou z těchto činností je nutné používat v jiných situacích, což platí i o nepřátelích. Těch se sice neobjevilo příliš mnoho typů, ale o jednotvárnosti se zatím mluvit nedalo. A velmi zajímavé jsou některé souboje s bossy.

Hackněte mozek

Specifickou kategorií pak jsou "hackovací" pasáže, v nichž se ovšem nehrabete v počítačích, ale ve vzpomínkách cizích lidí. Přehraje se sekvence, jak si ji dotyčná osoba pamatuje, a Nilin musí na určitých místech něco změnit, aby se situace ve vzpomínce vyvinula jinak.

Sledujeme například hádku muže s jeho partnerkou, která skončí tím, že žena odejde z místnosti. Vy musíte například posunout stůl, převrhnout lahev, nebo shodit vázu, aby následné události, které se od toho odvíjí, vedly k tomy, že muž ženu zabije.

Výborné na tom je, že takových drobností, které je možné změnit, je v každé vzpomínce několik, ale k výsledku vede pouze to, pokud změníte jen pár konkrétních detailů.

Cílem tak není objevit a změnit úplně všechno, ale přemýšlet (v praxi spíš vyzkoušet), co v kombinaci s čím by mohlo vést k cíli. Je to zajímavé, zábavné a velmi příjemné zpestření hry, která by v pozdějších fázích možná mohla mít potenciál upadnout do stereotypu.

Technické zpracování staví především na úžasném stylu. Hra z nějakého ne zcela jasného důvodu působí jako kombinace Deus Ex a Mirros's Edge. Navíc Capcom zjevně umí hezké holky, a tak Nilin přinejmenším na začátku v bílém přiléhavém oblečku značně evokuje hrdinku staré GameCube exkluzivity PN03.

Zvuky skvěle dokreslují atmosféru a dabing je na slušné úrovni, přestože úplná špička to není. Postavy však alespoň mluví poměrně civilně a z Nilin neudělali úplně typickou "drsnou holku". I zde se pak objevují zajímavé detaily, jako například rozloučení "remember you soon", tedy něco jako "brzy na vzpomněnou".

Tak brzy na vzpomněnou, Remember Me totiž vychází 7. června pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC.