Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Prey 2 nás přenese na cizí planetu a přidá volnost pohybu

První díl Prey byl hodně netradiční střílečkou. Bude to případ i dílu druhého, který toho ale docílí výrazně odlišným způsobem. Měl by to být velmi zajímavý mix herních prvků.

První díl střílečky Prey málem potkal stejný osud jako Duke Nukem Forever. Kořeny projektu sahaly do roku 1995 a stáli za ním stejní tvůrci. Dokonce i zápletka nesla stejné rysy: indiánský lovec se nechá unést mimozemšťany, aby se následně spolu s dalšími osvobodil. Vývoj se neúnosně protahoval a dokončit se ho podařilo až v roce 2006 s pomocí dalšího studia. Druhý díl takové problémy nejspíš nezažije.

Prey byl střílečkou s řadou nedostatků (například trochu ujetý příběh), ale zároveň s nebývalým množstvím fantastických myšlenek. Například portály, které vás přenesly na jiné místo v úrovni nebo hotový gravitační labyrint, kdy často nebylo jasné, kde je nahoře a kde dole. Právě design levelů byl jasně největší předností hry, protože byl sám o sobě hrou.

Pakliže čekáte na dodatek, že Prey 2 se ponese přesně v duchu svého předchůdce, vypiluje nedostatky a zdůrazní přednosti, jste na omylu. Prey 2 má totiž být zcela jiný než originál. Začíná to už tím, že nebudete hrát za Indiána.

Zhostíte se totiž role šerifa Killiana Samuelse. Ten zrovna letecky převáží jakéhosi zločince do vězení, když tu je letadlo uneseno mimozemšťany. Styčný bod s předchůdcem tu tedy je: Indián Tommy byl minule unesen i s celým barem.

Jenže na rozdíl od Tommyho, který i s barem přistál na obří vesmírné lodi mimozemšťanů, dostává se Killian na planetu Exodus. Zde na něj čeká dobrodružství plné kobek, osad i pouštního terénu. Jediným cílem tak je dostat se z planety pryč.

Obrázek není k dispozici

Proč vlastně měnit vesmírnou loď za planetu? Kromě snahy o variabilnější prostředí je tu jeden hlavní důvod. Přestože si autoři s designem úrovní v minulém dílu opravdu vyhráli, stále šlo o vysoce lineární akci. A přesně tou Prey 2 nebude.

Koncept hry trochu připomíná chystané Rage, za kterým shodou okolností stojí také vydavatel Bethesda. To znamená, že na planetě Exodus se budete moci pohybovat s velkou mírou volnosti.

Jistě, hlavní dějové linii se nevyhnete, ale vedle ní si budete moct nabrat lukrativní nepovinné úkoly. Za vydělané peníze si nakoupíte lepší zbraně, rozdílné typy munice, brnění nebo součástky, kterými můžete jednotlivé předměty doplňovat, a tím vylepšovat.

Postupně si ale zpřístupníte také speciální schopnosti, například schopnost vynést nepřítele do vzduchu bez fyzického kontaktu. Tyto schopnosti mají za úkol zpestřit průběh velmi akčních přestřelek.

Obrázek není k dispozici

Tvůrci tvrdí, že se nechali inspirovat pestrou směsicí her jako Mirror's Edge, Blade Runner, Mass Effect či Chronicles of Riddick. Například z Mirror's Edge si vypůjčili parkurové prvky. To znamená, že si s hlavním hrdinou čas od času střihnete hodně svižný a akrobatický úsek.

Ve hře sice zůstaly portály, ale na planetě budou plnit trochu jiný účel – pomohou se rychle přemisťovat (cíleně) z jednoho místa na jiné. Zatím není jasné, zda se v Prey 2 objeví také vozidla či exotická zvířata, na kterých by se dalo jezdit.

Co už ale jasné je, to je skutečnost, že se autoři rozhodli zcela rezignovat na hru více hráčů. Chtějí se soustředit pouze na rozsáhlou kampaň pro jednoho hráče.

Obrázek není k dispozici

Prey 2 vypadá každopádně slibně, i když se z různých důvodů odchyluje od odkazu svého předchůdce. Pravděpodobně hlavně proto, že první Prey byl v určitých ohledech přeci jen příliš překombinovaný a složitý, což dnešním, zhýčkaným hráčům zrovna nevoní.

Autor:
Témata: Dům roku
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...