Operation Flashpoint 2 (PC)

Operation Flashpoint 2 (PC)

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

  • 56
Slavná vojenská simulace Operace Flashpoint se dočká velkolepého pokračování. Podařilo se nám získat první podrobnosti, které byste určitě neměli minout!

Operation Flashpoint 2 (PC) Světová média tehdy psala o milníku v žánru taktických akcí. Byla to čistá pravda. V květnu 2001 se pražské studio Bohemia Interactive zapsalo do herní historie hodně tučným písmem. Výrazy jako velikost, volnost, intenzita či realismus padaly s neuvěřitelnou frekvencí, která však byla jednoznačně oprávněná. Přeci jenom, před šesti lety nebyly hry objímající sto čtverečních kilometrů, dovolující použít každé vozidlo a stavící vám reálně se chovající armádu coby protivníka příliš obvyklé. Následovaly dva addony – nepovedený Red Hammer a vynikající Resistance, pak byl ale konec. Bohemia Interactive se nepohodlo s vydavatelem Codemasters. Druhý jmenovaný si ponechal práva na značku, a tak BI Studio muselo vyrukovat s neoficiálním pokračováním Armed Assault. To už ale zdaleka takové ovace nesklidilo. V Codemasters si dali na čas o poznání více, na druhou stranu ale ve své historii shromáždili dosud největší tým čítající 130 vývojářů a vrhli se na velkolepě vypadající projekt Operation Flashpoint 2: Dragon Rising.

Operation Flashpoint 2 (PC) Tým je dokonce rozdělen na tři části. V malajském Kuala Lumpur se sedmdesátičlenné studio stará o tvorbu vozidel a zbraní, v britských studiích v Southamu a Guildfordu potom probíhá umisťování tohoto obsahu na ostrov Skira. Cílem Codemasters není nic menšího než překonat originál ve všech myslitelných ohledech.

První díl byl umístěn do zcela smyšlených reálií. Tady nastává první posun. Skira je sice také vymyšlený název, nicméně má svůj vzor v jednom z ostrůvků ležících v Tichomoří východně od Ruska, konkrétně v Ochotském moři. Codemasters využívá satelitní data a fotky tohoto ostrova jménem Sachalin, aby vytvořili co možná nejreálnější terén. Dokonce ani konflikt, který se v tamějších lesích, na lukách a pobřežích rozhoří, není záležitostí vycucanou z prstu. Sachalin má totiž pohnutou minulost. Po řadu dynastií šlo o území čínské říše, a to až do té doby, než Rusové v 18. století nastoupili cestu své expanzivní politiky a ostrov si přivlastnili. Následovala turbulentní desetiletí, kdy se Rusové o Sachalin přetahovali s Japonci. Ke konci druhé světové války, konkrétně jeden měsíc před definitivní japonskou kapitulací, převzal Sovětský svaz celou oblast do své pevné správy.

Operation Flashpoint 2 (PC) Po celou tu dobu se někdejší vládce tohoto území, Čína, tvářila neutrálně. Nyní, s tím jak roste a potřebuje čím dál tím větší množství surovin, se i pro ní stává Sachalin eminentně interesantní. Vždyť právě tady se nachází největší zásoby ropy a zemního plynu v celém Rusku. Začíná souboj plynárenských a ropných společností se státními zájmy. Jenže nezůstane jen u toho. Hra začíná nepříjemnou situací. Vyslanci USA pravidelně informují o aktuálním stavu věcí na Sachalinu, jednoho dne ale nepodají žádnou zprávu, nelze je vůbec zachytit. Evidentně se něco stalo. Amerika tak do oblasti posílá část své armády. Brzy je jasno: čínský drak vznesl požadavek na Sachalin i vojensky. Vaším cílem bude zabránit tomu, aby se konflikt mezi Ruskem a Čínou dostal za hranice.

Dragon Rising je velice přiléhavým podtitulem. Nejenom proto, že drak představuje letitý symbol Číny, nýbrž především proto, že síla draka stále zůstává myticky nejasná. Tak nejasná jako síla čínské armády. Codemasters podle svých slov věnují tomuto tématu hodně svých sil. Již před lety prý vyslali řadu pracovníků, aby se probírali archivy a vedli rozhovory s informovanými osobami. To vše s jediným cílem: mít reálný obrázek o tom, jak by případný konflikt mohl vypadat.

Operation Flashpoint 2 (PC) O poznání jednodušší rešeršní práci vyžaduje americká a ruská strana, i tady však chce Codemasters jít na jistotu. Vývojáři hovoří s veterány i s aktivními vojáky a nechávají všechna data kontrolovat armádou, mimojiné i proto, aby dosáhli absolutní věrohodnosti terminologie. Důraz na realistický detail hraničí takřka s úchylkou. Vždyť i váha patrony bude podle všeho hrát důležitou roli.

Podobně jako v předchůdci si i v Dragon Rising zahrajete za více osob. Většinou pochopitelně budete pěšákem s možností využít všech těch helikoptér, tanků, náklaďáků, ale i civilních vozidel. Převezmete také velení nad dalšími vojáky. Sliby tvůrců se hodně obrací k mnohem přístupnějšímu ovládání, než jež pamatujeme z prvního dílu. To by mohlo hrát významnou roli v přilákání nových vrstev publika. Hra sice bude realistická, ale výrazně lépe ovladatelná než přeci jen trochu těžkopádný předchůdce. Například přivolání zdravotníka by mělo být otázkou sekundy. Ani v Dragon Rising se totiž nebudete léčit jakýmsi dotykem kouzelné ruky. Jste-li zasaženi a stále ještě žijete (což rozhodně není pravidlem), začnete krvácet, a pokud tento proces nezastavíte, bude brzy opravdu zle.

Operation Flashpoint 2 (PC) Patriotismus stranou – v podobě Operation Flashpoint 2: Dragon Rising se na nás chystá neuvěřitelně komplexní vojenská simulace. Ačkoliv respektujeme sliby tvůrců, přeci jenom se domníváme, že Codemasters ustoupí z hardcore pozic a budou se snažit zaujmout masovější publikum. Pokud ale zachovají slušnou míru, může to být jedině ku prospěchu věci. Téma je navíc opravdu zajímavé a vypadá to, že ho tvůrci chtějí rozpracovat dopodrobna. Pro hru byly vyhrazeny velkorysé zdroje, což také deklaruje, že se tady chystá hit.