V posledních několika letech se vylíhla spousta více či méně povedených konverzí nebo pokračování starých herních klasik. Za všechny jmenujme třeba notoricky známého Atomic Bombermana, který není ničím jiným, než předělávkou starého dobrého Dyna Blastera (jenž byl zase kopií úplně prvního Bombermana), nebo stále nedokončený remake amigistické klasiky Hired Guns. Dalším přírůstkem do této skupiny je nový projekt Last Spy's Dance (LSD) od tajemnem opředeného týmu Wild Rose Space.
O tomto nově vzniklém týmu je zatím známo jen to, že je složen z nekolika vývojářů, kteří se podíleli na již publikovaných titulech (bohužel je zatím tajemstvím na kterých), že se jedná o další ryze český tým a že vše, včetně svých jmen, drží v naprosté tajnosti (zatím jsou známy jen nicknames). BonusWebu se navíc podařilo zjistit, že tito vývojáři pracovali či pracují na hrách vyvíjených pro celosvětový trh, což znamená, že počet potenciálních členů týmu Wild Rose Space se zužuje na zhruba dvě stovky lidí.
Protože většinu z vás jistě spíše než pozadí hry zajímá hra Spy’s Last Dance samotná, pojďme si o ní něco říct, mějte však na paměti, že zatím je známo jen několik málo kusých informací, a to proto, že vývojáři jsou skoupí na slovo. Nicméně si můžete být jisti, že všechno, co víme, vám prozradíme na následujících řádcích.
Jak nám prozradili tajemní autoři, Spy’s Last Dance by měla být značně inspirována osmibitovým hitem Spy vs. Spy, přesněji řečeno by se mělo jednat o plnohodnotný remake. V tomto případě se bude údajně jednat o lehce logickou akci, viděnou jakoby televizní kamerou, čili někým dalším (styl použitý například v Devil Inside, kdy kroky hlavního hrdiny snímal za ním stojící kameraman, jehož pohledem jste hru na monitoru mohli sledovat i vy), z čehož vyplývá, že se nejedná o klasický third person pohled. Ostatně pokud náhodou znáte Spy vs. Spy, jistě víte, o co půjde.
Grafika samotná by měla navozovat dojem comixu, a tak neuvidíte žádné fotorealistické textury, ani hyperreálné modely, ale několik celkem roztomilých postaviček připomínajících svými obličeji Lemmings, přičemž od stylu zpracování postaviček se bude pochopitelně odvíjet také vzhled jednotlivých lokací. Jejich počet zatím přesně neznáme, první screenshoty však naznačují, že by nemusely vypadat vůbec špatně.
Když jsme u toho zpracování, ještě bych zmínil, že o hudbě a zvucích zatím není známo nic, ale fakt, že v týmu je i profesionální hudebník, vypovídá leccos o tom, že LSD nebude zaostávat za velkými a dobře financovanými projekty ani v tomto ohledu.
Pokud jste příznivci renderovaných animací, budou se autoři snažit nezklamat ani vás. Jako odměnu za dobře vykonanou práci si budete moci prohlédnout několik animovaných sekvencí pojatých jako videoklipy a jak už pracovní verze úvodního videa (bohužel zatím bez původní hudby), kterou vám dnes nabízíme exkluzivně ke stažení, napovídá, bude o co stát. LSD samozřejmě poběží pod Windows a pokud se nevyskytnou neočekávané potíže, o zobrazování by se v tomto případě mělo postarat grafické rozhraní OpenGL.
Tolik tedy k technické stránce hry, a co vás čeká po té herní? Spy’s Last Dance by se měla odehrávat v několika prostředích, která se samozřejmě budou lišit nejen grafikou, ale i obtížností. K dispozici budete mít všechny pasti, na které jste byli zvyklí ze Spy vs. Spy a k tomu navíc ještě několik nových, novinkou bude také širší výběr ručních zbraní (bodných, řezných nebo prostě tupé předměty na rozbíjení hlav). Další změnou je možnost hry až 9 hráčů po síti (lokální i internetu) nebo proti osmi počítačovým protivníkům a klasický splitscreen pro 2 hráče na jednom počítači.
Autoři mysleli i na to, že v případě multiplayeru byste v tom mohli mít zmatek, a proto bude ve hře na výběr také několik typů postav. Zatím je jich 5 - Classic Spy, Neon, Methan Hunt, Clara Soft (údajně bude mít ještě větší poprsí než známá archeoložka Lara Croft od Eidosu), Ratman a možná přibudou i další.
Inteligence počítačových špiónů by se měla měnit dle zvolené obtížnosti a měla by se opravdu viditelně projevovat značně odlišným způsobem jejich hry. Během té bude mít hráč k dispozici také mapu, na které může sledovat pohyb nepřátel a tak chystat pasti s vyšší efektivitou.
Co říci závěrem? Vypadá to, že v českých zemích je dostatek šikovných developerů a tahle parta nadšenců se snaží dokázat, že s dostatkem zkušeností lze vytvořit velmi profesionálně vyhlížející projekt i bez velkých financí a týmu čítajícího desítky lidí. Nám nezbývá než doufat, že autorům nadšení vydrží a dotáhnou toto opravdu slibně vyhlížející dílo do úplného konce.
Závěrem bych vás ještě pro větší natěšení rád upozornil, že jsme pro vás připravili exkluzivní renderované video z počátku hry (v němž uvidíte mimo jiné bujná ňadra Clary Soft napěchovaná v mokrém tričku) a také sadu screenshotů.