Řevnivost mezi fanoušky různých herních platforem zuří minimálně od osmdesátých let a trvá dodnes. Kolik úderů do klávesnice a zbytečných emocí už bylo vyplýtváno na to, aby se lidé vzájemně marně pokoušeli přesvědčit o tom, že právě ta jimi vybraná platforma (lépe řečeno ta, kterou jim koupili rodiče) je lepší než ty ostatní?
Samotné společnosti mají ze svých (často až příliš) vášnivých fanoušků radost, vždyť nenávist k druhému táboru jim často zaslepuje oči nad chybami svého favorita. Bývalý ředitel herní divize Microsoftu Peter Moore nyní v rozhovoru s youtubovým kanálem Front Office Sports přiznal, že rozjitřené vášně jsou nejen chtěné, ale dokonce je i sám pomáhal rozdmýchat. „Podporovali jsme konzolové války,“ přiznal bez okolků. Nebylo to však prý proto, aby hráče rozdělil, ale aby vytvořil soutěžní prostředí s rivalem Sony.
Přímý souboj mezi Xboxem 360 a PlayStationem 3 totiž pro Microsoft nezačal dobře, především kvůli chybě zvané Červený kruh smrti (viz náš článek), se kterým se setkávalo daleko víc uživatelů, než by se dalo přisoudit obyčejné konstrukční závadě. Právě vytvořením atmosféry „kdo není s námi, je proti nám“ ale zůstali fanoušci své značce loajální, což ve výsledku znamenalo jednoznačný úspěch v podobě téměř osmdesáti šesti milionů prodaných konzolí.
„Pro hry je jednoznačně přínos, když dva velcí giganti jako Microsoft a Sony investují miliardy dolarů do vývoje,“ nelituje svého rozhodnutí Moore s tím, že herní průmysl nikdy nebyl zdravější než dnes. Souhlasíte s ním?