Diskuze
Warren Spector: Jsme ve zlatém věku her
Děkujeme za pochopení.
vaclavj1
ano, ale...
konkretne pan Spector uz hezkych par let moc neprispiva ... ale treba hypovany Epic Mickey.
mounty
...
Verim, ze dnesek je opravdu zlaty vek her pro vyvojare, ale nejsem si jisty jak je to s nami hraci. Nesouhlasim se staromilskymi nazory, ze driv byly hry lepsi, holky hezci trava zelenejsi a pivo pivovejsi, ackoli sam na tyto casy rad vzpominam. Slo spis o pristup ke hram nez o hry samotne. Vezmeme kuprikladu prg z ranych 90-tych let. Kazdy kdo je hral vam rekne jedno: "Famozni hra, kam se hrabe dragon age to byly tenkrat hry to uz se dneska nedela." Well i ja to tvrdil a tedka se za to trosku stydim. Neni to totiz pravda, drtiva vetsina starych her neni v nicem lepsi nez jejich mladsi sourozenci. Logicka je samozrejme grafika a svym zpusobem i audio, i kdyz uz tehda byly kousky jejichz hudbu si broukam do ted. Obtiznost? Stare hry jsou casto tezke jen proto, ze kazdy problem mel jen jedno reseni na ktere musel clovek dojit a potom ho jen stale dokola opakovat. Srovnejte to treba s Trine, kde kazda prekazka jde prekonat nekolika zpusoby a je to bozi zabava. Hratelnost? Taky nic moc, nevyvazene, spousta chyb, naprosto idiotsky interface, obcas strasne repetivni prostredi, ovladani bylo vetsinou taky napytel. Jedine, v cem starsi hry opravdu excelovali bylo to, ze nutily hrace aby si spoustu veci domyslel a tim podnecovaly predstavivost. Tim nechci rict, ze se jedna o spatne hry, sveho casu byly excelentni a byla to neskutecna zabava ale dneska uz jsme trochu jinde. Pokud si chci koupit rychle hbite dobre vypadajici auto, ve kterem si uziju spoustu zabavy (a mam spoustu penez samozrejme), koupim si radsi Ferrari 458 z roku 2009 nez Ferrari 275 z roku 1965. Jiste, 275-tka je proste klasika uzasne krasne auto, ale postavte ho na semafor vedle zminene 458 a az padne zelena, uvidite rozdil. S hrama je to stejne, tenkrat to byly bozi kousky, ale dneska uz si je zahraju jen obcas v zachvatech nostalgie. A co se tyce obtiznosti, uznavama ze spousta her je dneska velmi primitivni, ale neplati to pro vsechny a uprimne, kdyz sem si tedka rozehral par starych her, dohral sem je za par hodin a jak se rika, s prstem v nose
Dhatz
Re: ...
presne tak, ja nechcu aby vyvoj ustal nebo lidi vzdavali vsechno jenom proto ze chtej vydelat nejvic a byt king. jakmile se tahle etapa prechodi, prijdou ty nejlepsi hry v kazdem zanru/crosszanrovky. To ze hry pouzivaly fantazii bych radsi zacal vyucovat na zakladkach, bo si toho lidi nevsimaj dostatecne. predstavivost je taky cast duvodu proc lidi maj radi komixy. Co mi ale pripada jako kopi v zadku je ale strasna interfacovanost dnesnich her, vsechno ti napisou rovnou do xichtu a nemas nadeji ze existuje kombo ktere ti neukazali, v mafia II jsou dokonce wanted plakaty ktere nikdo nechce hledat protoze jsou tak retardovane umistene ze by se o nich dozvedel bez youtube akorat maniak odstrizeny od internetu. vypada to ze hry budou muset jeste mockrat narazit a lide so tomu prizpusobovat nez si vsichni blbci uvedomi ze DRM je otresny napad a ze dnesni hry maj tolik DLC ze recenze na original pomalu ztraci smysl. Taky svoboda se nejak vytraci kdyz dnesni hry v zajmu uctivani kapitalismu neodvoluji dedikovane servery any nutili hrace prechazet na novejsi produkty, nemluve o neschopnosti vytvaret interaktivni layout menu jako ma source nebo HUD v NFS Porsche. A teprv hanba mluvit o podpore nativnich ovladacu nebo dodatecnych.
;palič_
Dobu
od 80. do poloviny 90. let bych nazval zlatým věkem nápadů. V té době vznikly novátorské hry a principy, které jsou dodnes v různých obměnách omílány stále dokola. Od přechodu na 3D a následného rozšíření grafikých akcelerátorů to byl zlatý věk technickýho pokroku. Hry vypadaly pořád líp a možnosti 3D byly využívány postupně ve všech kategoriích (někdy i ke škodě věci). No a poslední období - tedy od doby co přišly na trh PS3 a X360 je období stagnace, protože technický vývoj her na PC se víceméně zastavil. Aby každá hra vydělala, musí fungovat i ne tom pravěkém HW, co v konzolích je a PC to musí respektovat. Dnešní dobu bych nazval zlatým věkem pro studia a vydavatele, protože na tom rejžujou už stejně jako Hollywood na filmech. A bohužel k tomu se přidávají hordy aktivistů, fanatiků a psychologů bláznů, co bych pořád někomu něco zakazovali, protože jejich touha chránit lidi i když o to nestojí před čímkoli je diagnózou.
UrsusLuin
Re: Dobu
Ovšem vývoj stále pokračuje a je o to příjemnější, že i se stejným hardwarem.
Tohle je Perfekt Dark Zero (launch Xbox360): http://www.videogamesblogger.com/wp-content/uploads/2008/03/perfect-dark-zero-screenshot-big.jpg
A tohle je Bad Company 2 (stejný hw, pár roků později): http://images.totalgamingnetwork.com/images/battlefield-bad-company-20080513021829549.jpg
A tohle je rozdíl mezi Halo 3 a Halo Reach - v základu stejný engine na stejném hardwaru: http://www.zing.cz/images/thumbnails/bigthumb/e3150517-15992.png.jpg
O vyložené stagnaci bych nemluvil.
zaq
"zlate casy"
lide jsou jednoduchsi nez kdysi, hry jsou jednoduchsi nez pred par lety .. a bude to nejspis jen horsi .. jeste ze jsou ty hry tak kratke a tak da se to vydrzet (i kdyz u par titulu bych par hodin na vic snesl) .. neni potreba vymyslet neco noveho, dulezite je se na tom nabalit .. coz je pochopitelne a z podnikatelskeho hlediska samozrejme ... jo a ne, neumim to udelat lip .. :)
Dhatz
zlaty vek byl zatim whenever-2005
ale jeste rijdou ty nejlepsi veci.
net.Xtreme počtvrté
Re: zlaty vek byl zatim whenever-2005
Pro mě byl zlatý věk přelom DOS/Windows a přechod z disket na CD Ale tak zatím si není na co stěžovat, sem tam se objeví místo zlatého jen stříbrbý rok na hry:-)
scabies
hlouposti
zlaty vek her byl 1995-2003. Od te doby to jde strme dolu. Nevytvari se zadne originalni hry a ty co se delaji nedosahuji kvalit her z teto doby.
Meck IV.
...
Bohužel ale kvalita her a hratelnosti jako takové jde strmě dolů. Nevím jestli je to přímo konzolovostí většiny her, anebo nezajmem hráčů hrát hry jako byly před deseti lety. Každopádně Deus Ex je dílo na které nikdy nezapomenu a nejspíš bude navždy tou nejlepší hrou, co jsem kdy hrál. VIVA WARREN!
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul
Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...
Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest
Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...