Poměrně solidní úspěch válečné strategie Sudden Strike nedal spát manažerům německého vydavatelství CDV, a tak se rozhodli pověřit další tým, Independent Arts Software, tvorbou podobné hry. Narozdíl od "multinárodnostního" Sudden Striku si autoři vybrali za cíl své pozornosti pouze americké jednotky, přesněji řečeno druhý batalion US Rangers - speciálních jednotek americké armády, které za druhé světové války více než dostály svému heslu "Rangers lead the way" (Rangers proráží, ostatní následují - volný překlad autora zdeformovaného reklamou jistého mobilního operátora).
Na jednotku udatných Rangers čekají dvě obsáhlé kampaně (každá z nich má dvacet misí), které zahrnují téměř všechny podstatné události evropského působení amerických speciálních jednotek, včetně historických operací Overlord, Market Garden, Autumn Mist či Lumberjack. Hráč bude velet současně až čtyřiceti jednotkám, které mohou mít jednu z jedenácti specializací a které si zároveň přenášejí své bojové zkušenosti z jedné mise do druhé (s veterány se bojuje o poznání lépe než se zelenáči). Jistou novinkou v tomto žánru bude také stavba budov - jednotka může založit tábor, který postupně "obaluje" nemocnicemi, opravárenskými dílnami a sklady (jednotlivé stavby bude samozřejmě možné dál upgradovat). Velký důraz bude kladený na realismus bojů - stejně jako u Sudden Strike, i tady může při troše "nešikovnosti" celá jednotka zemřít během několika sekund. Komu by nestačily dvě kampaně mapující historické události na západní frontě od vylodění v Normandii až po konečnou kapitulaci Německa, může prokázat své taktické myšlení v multiplayeru po lokální síti nebo internetu, kde se může najednou střetnout až osm hráčů.
Silnou stránkou War Commanderu by měla být také grafika. Podobně jako u Sudden Striku, i zde je bitevní pole zpracované isometricky a všechny jednotky, budovy i stromy jsou "pouze" 2D. Slovo pouze je v uvozovkách záměrně - kromě dnes již obvyklého modelu poškození všech objektů bude herní engine disponovat měnícím se počasím a particle efekty (pohled na odlétavající kusy země po dopadu bomby, nebo na řítící se lavinu spuštěnou dělostřleckou palbou je vskutku úchvatný). Rovněž světelné efekty a střídání dne a noci dovedou na monitoru vyplodit zajímavé barevné kreace, kdy plameny hořících domů (spojenecké bombardování zaúřadovalo) osvětlují projíždějící tanky a nákladní auta. Jistou novinkou bude také možnost zoomování - půjde tak zvětšit si kritická místa a přesně ovládat jednotky, aby střílely z bezpečné vzdálenosti (jak dostřel, tak LOS závislé na topografii terénu, ve kterém se jednotka nachází, bude možné jednoduše zobrazit z taktického menu). Autoři se při rekonstrukcích historických scénářů rozhodli zpracovat krajinu přesně podle dobové předlohy - nejlépe to bude vidět při vylodění v Normandii, kde linie německých opevnění, zátarasů a ostnatých drátů působí velmi věrně. Když k tomu přidáme možnost hraní v rozlišeních od 640x480 až po impozantních 1280x1024, je jasné, že nás čeká další útok na hranice možností isometrické grafiky.
War Commander by měl vyjít v Německu 19. října a ve zbytku Evropy krátce poté. Uvidíme, zda dosáhne přijemnenším takové popularity jako Sudden Strike, který se doslova přes noc vyhoupl na čelo žebříčků válečných realtimových strategií. A nezapomeňte - Rangers lead the way!