- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V poslední době jsem strávil spoustu času u poslední trilogie Tomb Raider, kde naopak jsou na výběr titulky jednoduché, titulky jen v dialozích příp. všude, možnost zapnout barevné rozlišení titulků u různých postav apod... a přitom na obrazovce to nijak neruší.. žádná složitost :-)
Já děkuji těm, co dělali titule na první tři díly Mass Effectu. Naprosto špičková práce!!
Jo, o titulkach se da dlouho diskutovat. V 99% jsou uplne spatne.
- malinke pismo, nelze menit velikost
- kontrast pozadi pismo (osvedcuje se mi u jap. anime mit cerne obdelnicky, skoro bile pismo, bohuzel, casto jsou titulky soucasti obrazu)
- velke mnozstvi textu
- dlouhe radky
- font, efekty, spatne citelne pismo, treba zvrhlost je pouziti zesikmeni nebo patkoveho fontu
- spatna diakritika
- preklepy a ruzne chyby
- spatne nacasovani, obraz se hybe, je treba ho sledovat a do toho 2 radky titulku. Tak, to chci videt, jak nekdo v behu takhle brebenti nebo vetsinu slov zaslechne, kdyz ten druhy stoji... Zkratka, naprosto nelogicke.
Titulky si clovek zapina proto, aby lepe pochopil, o cem mluvi. Nektera slova desne drmoli, zvlast treba v adventure, kdyz mate neco najit, jak se to jmenuje, kde to hledat...
Zrovna včera hrál kamarád No Mans Sky, anglicky neumí slovo a přitom si hru stojící také na kvantech textu pochvaloval jaká to je paráda. Říkal sem mu a teď si představ, že by jsi tomu všemu rozuměl.. A napadlo mě když vidím ty překladače a podobné služby, že v budoucnu bude každá hra přeložena automaticky, všechen text, člověk si jen vybere jazyk.
Jestli si dobře pamatuji tak Zaklinač 3 na tv s úhlopříčkou 110cm na gauči cca 2m vzdáleném byl prakticky nečitelnej, naštěstí jsem si ho mohl vychutnat i na pc, takže na konzoli ho mam jen v knihovně.
UI - věčná bolest spousty jinak zajímavých her.
PCMR má v tomhle nezanedbatelnou výhodu...
No vzhledem k tomu, že dneska je většina AAA titulů vyvíjená předeším pro konzole a UI tomu odpovídá, tak bych si z pozice PC hráče moc nepískal.
Zrovna u Days Gone jsem spackoval od zacatku - to byla desna tragedie a prestal jsem to hrat, protoze z vice jak dvou metru nebyla sance to cist. Az po nekolika patchich konecne prisla naprava - ale ze to sakra trvalo :( Naopak takovy Assassin's Creed Odyssey pohoda hned od zacatku - nastaveni velikosti, podkladu, zda ma na zacatku textu byt i jmeno toho, kdo prave mluvi.. tak to ma vypadat. Velka skoda, ze se na to vyprdnul (tradicne) Rockstar u Red Read Redemption 2
S ničím z toho zmíněného v článku jsem zatím myslím problém neměl, ale u některých her mají dost balistický přístup k použití velkých písmen a fakt to vypadá, že je jenom věc náhody, kdy se na začátku nějakého slova rozhodnou použít velké písmeno. Je to drobnost, ale dost divná drobnost.
Tenhle pán má fakt starosti, které bych chtěl jednou taky mít. Zrecenzovat hru nedokáže, tak píše o ničem. Jen se divím redakci, že se i tímhle dá živit.
Pořád od vás čekám nějaký konstruktivní tip na téma, které by vás zajímalo. Z toho, že jsem podle vás idiot, si toho totiž moc nevezmu. Vyveďte mě z temnoty, prosím.