The Golden Flute IV: The Flute of Immortality

The Golden Flute IV: The Flute of Immortality | foto: Rick Brewster

Programátor narazil na streamera, který hrál jeho 25 let ztracenou hru

  • 44
Dnes již téměř čtyřicetiletý programátor Rick Brewster při brouzdání na internetu nečekaně narazil na člověka, který streamoval hru, již Brewster vyrobil ve svých dvanácti letech.

Známý streamer Macaw45 ve svém pořadu DOS Archeology pravidelně pátrá po letitých obskurních titulech, o kterých i v době jejich vzniku vědělo jen maximálně několik desítek jedinců. V posledním vysílání však čirou náhodou narazil na opravdový poklad. 

The Golden Flute IV: The Flute of Immortality od jistého Ricka Brewstera je sice na první (a každý další) pohled jen amatérský pokus, který vyniká snad jen mimořádně odpornou fialovočernou CGA grafikou a nefunkčními pravidly, ovšem k jeho výrobě se pojí zajímavý příběh. 

Když Macaw ve chvíli, kdy se před ním rozvine odporně vyvedené logo, prohlásí, že to vypadá jako práce dvanáctiletého dítěte, ani neví, jak blízko pravdě se tím dostal.

Autorovi hry Ricku Brewsterovi totiž bylo v době jejího dokončení opravdu dvanáct let, jeho projekt však neměl žádné ambice a byl tvořen jen do šuplíku. Více než o pokračování vlastně šlo jen o modifikaci titulu The Golden Flute, který se tehdy prodával jako součást učebnice pro výuku programování. V Rickově podání šlo o primitivní RPG, ve kterém hráč putuje procedurálně vygenerovanou krajinou a bojuje proti náhodně se vyskytujícím monstrům. 

Pravidla jsou velmi primitivní a o něčem jako je balancování hratelnosti mladý programátor evidentně nikdy neslyšel. Většinu sil totiž evidentně soustředil na tvorbu grafiky – jeho gargoylové, draci nebo medvědi jsou však díky dětské naivitě spíše roztomilí než děsiví. Ostatně představu si můžete udělat sami z přiložených obrázků. 

Narazit po pětadvaceti letech na svoji hru u známého streamera, který jí dohromady věnoval více než deset minut, muselo být pro Brewstera opravdovým šokem. Podle svých slov totiž poskytl kopii hry jenom svému bratranci. Jakým způsobem od něj data doputovala až do Macawova archivu zapomenutých her je záhadou. 

Přestože s jeho hrou streamer neměl příliš slitování, Rick na Twitteru s láskou zavzpomínal na proces její tvorby: 

Tou nejdůležitější informací je, že Brewster u programování zůstal a v dospělosti se stal autorem populárního grafického editoru Paint.net. Přestože to dobře dopadlo, budiž vám tento hezký příběh připomínkou, že byste si měli dát moc dobrý pozor na to, jaká data zveřejňujete. Nikdy nevíte, kdy se k nim kdo může dostat.