Diskuze

Šest procent vývojářů si myslí, že si Steam zaslouží 30% podíl ze zisku

Z výsledků průzkumu mezi herními vývojáři pořádaného v rámci konference Game Developers Conference vyplynulo, že drtivá většina z nich považuje třicetiprocentní marži digitálnímu obchodu Steam za přehnanou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Koukám, že redaktoři Bonuswebu už ani nezastírají, že jsou placení od Epicu;-D

Každý týden oslavné články na Epic, jejich hry zdarma a jak jsou nejlepší na zeměkouli.

Když je článek o konkurenci, tak jen strohé oznámení z nádechem jak jsou špatní a samozřejmě nezapomenout zmínit jak je Epic lepší;-D

1 0
možnosti
Foto

Aktuálně probíhá ostře sledovaný soudní spor, smiřte se s tím, že o Epicu teď budeme psát. Mmch. kde je v článku byť jen naznačeno, které platformě dáváme přednost? Projel jsem si posledních pár našich článků a prostě nemluvíte pravdu. O hrách zdarma píšeme, jen když jsou podle nás zajímavé.

1 0
možnosti

Mně by přišel zajímavý model, kdy by si Valve bralo marži podle úspěšnosti hry (více prodaných kopií = větší marže)...

0 0
možnosti

To mi přijde trochu jako trest za úspěch. Navíc tuším, že momentálně to je naopak. Marže se sníží po dosažení určité hranice prodejů.

Nejlogičtější by bylo, jak zmínil kolega níže, účtovat dle toho, co ze Steamu využíváme.

0 0
možnosti

To jestli je fer brat si 30% z ceny tady nedokaze nikdo objektivne posoudit, protoze nevime kolik stoji provoz steamu vs. kolik penez temi 30% vydelaji.

Co mi prijde nefer je ze to je 30% bez ohledu na to co z platformy steam hra pouziva. Ne vsechny maji napr. multiplayer (potrebuji servery steamu aby se hraci mohli spojit), ne vsechny hry podporuji mody atd.

Z pohledu vyvojare by me stvalo hlavne to pokud na te platforme platim i za sluzby, ktere moje hra nepouziva.

Bude sranda az se jednou objevi hra, ktera bude mit stovky GB v zakladu, bude stat par euro a bude ji stahovat par milionu hracu. Pak se budou kroutit ze tech 30% je malo, protoze jim to nepokryje ani naklady na prenos dat.

1 2
možnosti

J21a97n 48L45u37k31š

3. 5. 2021 17:45

Opět se nezapře autor článku. Ten jednostranný pohled na Epic vs Steam je už vcelku otravný.

4 1
možnosti

P39a41v37e79l 55K48r60á55l

4. 5. 2021 10:34

Nejen na toto, i to srovnání steamu s dřívějšími vydavatelstvími, která si brala ještě víc procent. Ano, brala, ale za prvé byla tehdy fyzická distribuce výrazně dražší, a za druhé vydavatelství neslo i většinu nákladů na propagaci a vývoj hry, takže pro vývojáře byla ztráta v případě neúspěchu daleko menší, většinu rizika nesl vydavatel. Dneska všechny náklady nesou autoři, steam jen zajišťuje prodej a reklamu v rámci svojí platformy.

0 0
možnosti

Jsi tak naivní....nebo naprosto netuším,která bije....

0 0
možnosti

Je to zájmová skupina. Ptát se jich, zda by byli radši, kdyby jim zůstalo víc peněz, je trochu zbytečné.

5 0
možnosti

P17e79t96r 37T46u86r55e21k

3. 5. 2021 12:48

To není moc :D

0 0
možnosti

No, v tom pripade 94 % vyvojaru muze klidne svoje hry publikovat nekde jinde.

2 0
možnosti

Když Steam "vznikal", všichni byli u vytržení jak má malé marže - proti klasické distribuci. Každý si na to však zvyknul a začíná se mu to zdát moc.

0 0
možnosti

Jenže dnes už není doba kdy absolutní většina her vycházela na CD a DVD. Už je prostě jiná doba

2 0
možnosti

To je zase a anketa pojď na mě z boku a dvakrát. Kdyby si těch zbylých myslelo,že jim Epic dá něco lepšího, už tam dávno jsou. Epic by bez dětských peněženek rodičů nepřežil ani rok. Navíc pokaždé, když chce člověk o hře zjistit více než základní info či se na něco zeptat, jde má Steam. Ale na druhou stranu jsem díky Epicu ušetřil více jak 4000. Za hry,které se staly exkluzivitami a ja je nekoupil viz Metro nebo refund na KC u Phoenix Point. A o tom,jak se tam daří MP hrám ani nemluvit. Takový DayZ, který jsem dostal od kamaráda, tak dva měsíce po vydání byl prakticky mrtvý. A to,ze například koupeni více než 1. položky naráz je problém hodný 21. století. Raději podpořit pupek mocného Gabe než čínské kobylky.

8 0
možnosti

Ano, bez nich by nepřežil ani rok. Ale našli tam díru na trhu a využili ji. Steam by taky bez donucování lidí nepřežil ani rok. Však si na začátky vzpomeňte... Stejně jako když mi někdo řekne, jo takhle hra by bez příběhu byla naprostá nuda. Nebo Half-Life 2 by byl bez gravity gunu o ničem. Takhle se dá shodit prakticky úplně všechno. Kdyby člověk neměl mozek, tak to tady taky dnes asi vypadá jinak...

Takže ano, Epic má děti, Fortnite a vydělané peníze investuje do Epic Store dle nějakého jejich dlouhodobého plánu. A to je v pořádku.

2 3
možnosti