Možná jste minulý pátek zaregistrovali na herních serverech krátkou zprávu, ve které Sega oznamuje, že hodlá svou technologii Dreamcast začlenit do různých elektronických zařízení. Nyní jsou k dispozici již další informace, takže si k tomu můžeme říci něco víc.
Sega hodlá nabídnout výrobcům hardwaru, kteří se rozhodnout zapracovat do svých produktů technologii Dreamcast, různé verze svého hardwaru, softwaru a designu. Cíl je zřejmý - vylepšit si vybíráním licenčních poplatků svou finanční situaci a proniknout na nové trhy. Jejich cílovou skupinou jsou producenti PDA (Personal Digital Assistant), mobilních telefonů příští generace (které by měly být schopny vysokorychlostních přenosů), různých audio-video zařízení, set-top boxů, a pochopitelně také PC.
Jak asi všichni tušíme, nejzajímavější jak pro výrobce, tak i pro hráče bude ona poslední kategorie. Znamená to totiž, že hry, které byly dříve určeny pouze pro konzole, bude v blízké době možné spouštět i na "pécéčkách". A není to hudba vzdálené budoucnosti. Podle všech informací je v Japonsku vyvíjena PCI karta, která Dreamcast emuluje a díky které bude možné bez problémů hrát na počítači i konzolové tituly od Segy.
Vývoj je dokonce tak daleko, že na tiskové konferenci v Japonsku, která se konala minulou středu, předvedli zástupci Segy novinářům a obchodním partnerům prototyp této karty. Hideki Sato, obchodní ředitel a viceprezident, k tomu řekl: "Sega již předvádí potenciálním zákazníkům první výsledky svého úsilí. Zdá se, že celé zařízení má ještě nějaké chyby, ale práce pokročily již natolik, že na pulty obchodů by se produkt měl dostat před koncem příštího roku.
Co se týče ostatních zařízení, na které chce Sega prodávat svou technologii, tam je situace poněkud složitější. Souvisí to především s tím, že zatímco u PC se nemusí na rozměry příliš ohlížet, u PDA či mobilních telefonů je situace naprosto rozdílná. Zde je každý milimetr navíc hned znát. Proto Sega doufá, že se jim podaří zakomponovat celý formát Dreamcastu do jednoho jediného čipu. Aby to bylo vůbec reálné, zkoumají nyní možnosti použití 0,15 a 0,13 mikronové technologie. Pro srovnání dodejme, že v současné době Dreamcast používá technologii 0,25 mikronovou.
Otázka budoucnosti celého projektu je stále ještě otevřená, ale jedno je již jasné. Sega nemá v úmyslu nikterak snižovat své aktivity na trhu počítačových her - spíše naopak. A pokud se jim zdaří vše, jak mají v úmyslu, může se klidně stát, že budeme hrát dreamcastové hry ještě mnoho let, aniž bychom si to uvědomovali... A aniž bychom vlastnili Dreamcast samotný.