Dalším titulem z řady těch, jež se nechají inspirovat v období druhé světové války, je společné dílo Wide Games a Codemasters - titul jménem Prisoner of War. To, že si Válečný zajatec dělá nároky být jednou z nejnadějnějších her, které mají příští rok vyjít, by měla způsobovat symbióza hned několika příznivých okolností - skvělá grafika, promakaná AI a inovativní herní systém. Co se za těmito proklamovanými vlastnostmi skutečně skrývá, na to se teď pojďme podívat trochu blíž.
Předně by asi stálo za to si vyjasnit, pro jaký žánr se autoři rozhodli. Rozhodování zřejmě nebylo jednoduché, takže z toho vykrystalizovalo cosi hybridního - směs akce a akční adventure, v níž ovšem jednu z nejdůležitějších úloh bude hrát plížení a schovávání se, a tedy přesný opak toho, co po nás vyžadují klasické akční hry. Vy budete posazeni do role špióna, jehož úkolem je infiltrace do zajateckých táborů a po splnění příslušných úkolů i jejich opuštění. Pokud byste rádi znali i důvod, pro který budete tyto životu nebezpečné činnosti absolvovat, pak vězte, že jím není nic jiného než tajné zprávy o Němcích, které hovoří o tom, že se v zajateckých táborech ukrývají tajné zbraně a technologie, či alespoň dokumenty o nich. Připadá-li vám to jako poněkud divné místo k tomu, aby se tam schovávaly tak důležité věci, existuje pro to poměrně jednoduché vysvětlení - zajatecké tábory jsou plné uvězněných spojenců, a tak kdosi učinil závěr, že není bezpečnějšího místa na výzkum tajných technologií, než právě zajateckých táborů, které se nikdo neodváží vybombardovat. Z těchto důvodů je pro misi vybrán jeden z nejlepších spojeneckých špiónů - kapitán Louis Smith, jehož cíl je jasný: dostat se do tábora, zjistit vše potřebné, provést nějakou tu sabotáž a zase tábor opustit, pokud možno v jednom kuse a živý.
Připravte se na to, že to rozhodně nebude nic snadného. Například za celou dobu nedostanete do ruky ani jedinou zbraň. Kde byste ji taky sebrali, že? Jak sami autoři tvrdí, připadalo jim to jako dobrá výzva - samotný neozbrojený špión proti hromadě ozbrojených stráží, to už vyžaduje poměrně solidní dávku taktického plánování. Navíc budete muset každý den svého pobytu v táboře absolvovat ty samé procedury - ranní vstávání, pak nástup, jídlo, pak práce a až večer je volný čas. Abyste nebudili nežádoucí pozornost, musíte tohle všechno dělat spolu s ostatními spoluzajatci a mezi tím si ještě najít čas na výzvědnou a podvratnou činnost. Například je vhodné sem tam poklábosit s nějakými těmi NPC, abyste se dopídili informací, které vás později dovedou k potřebným materiálům. Taktéž je vhodné vyčíhat si, kdy je která část tábora prázdná, abyste ji mohli v klidu prohledat, a tak podobně.
Náplň misí by měla být různá - od zmíněné sabotáže, až po prosté získání německé uniformy, které slouží jako výborné mimikry. Můžete si přitom vybrat, zda na to všechno stačíte sami, nebo zda byste spíš uživili nějakou tu pomoc. Tu lze očekávat jak od ostatních vězňů, tak i od stráží, nicméně zadarmo ani kuře nehrabe, a tak budete muset za všechno zaplatit. Tu nějakým tím jídlem, tu cigaretou nebo jiným drobným dárkem, Věci, které během svého pobytu v táboře nakřečkujete, je výhodnější schovávat v tajných skrýších, protože v okamžiku, kdy budete lapeni, vám všechny zůstanou.
Bohužel se finální verze hry nedočkáme dříve než v polovině roku 2002, zato hned na několika platformách - PC, PS2 a Xbox.