Perličky z oblasti online her lovíme většinou v zahraničí. Měli jsme tu vraždu kvůli virtuálnímu meči, smrt vyčerpáním z nepřetržitého hraní a další, většinou neradostné lahůdky. Tentokrát zalovíme doma. Doslova. V Nelahozevsi u Kralup nad Vltavou se na začátku července konala svatba, která měla úzké spojení s žánrem MMORPG. Ženil se autor seriálu Online světy. A nebral si slečnu, kterou by snad potkal v EverQuestu. To MMORPG spojení bylo o něco subtilnější. Proslov oddávajícího podkreslovala skladba Amarthi, kterou možná někteří z vás znají z nyní bezplatné online hry Rubies of Eventide. Čtyři skladby Julie "Cyr3n" Howe vám Bonusweb ostatně nabídl ke stažení, jako jediný na světě, a je mezi nimi i Amarthi.
Překvapivé jsou na celé hudební produkci dvě věci. Jednak nevěsta s výběrem hudby souhlasila (další tři písničky byly pro změnu ze seriálů, Love and marriage ze Ženatého se závazky nechyběla), a že se speciálně Amarthi líbila snad všem svatebčanům. No, teď bychom mohli filozofovat nad tím, jak žánr MMORPG ovlivňuje novomanželský život a mezilidské vztahy obecně, ale protentokrát toho necháme. Už takhle se nejspíš, vážení čtenáři, vztekáte ;-).
Anarchy Online Funcom bez velké pozornosti médií oslavil 6. Výročí od spuštění snad nejlepší scifi online hry dneška. Oslava spočívala ve dvou oznámeních. Tím prvním je zavedení nového obchodního modelu – hráči (i ti bez měsíčních poplatků) mohou nově kupovat speciální předměty za reálné peníze. Například luxusní motocykl přijde na něco kolem šedesáti korun, platící hráči navíc v rámci předplatného získají nějaké ty body na nákup speciálních předmětů "zdarma".
Druhá novinka se skrývala hluboko v oznámení té předchozí. Funcom po dílčích úpravách AO chystá bombu – zcela nový grafický engine a obnovu serverů, takže by AO mohla alespoň částečně konkurovat nejnovějším MMORPG v otázkách grafiky. Blahopřejeme.
EverQuest II – Everquest pokračuje ve své snaze o neustálé vylepšování hratelnosti. Důkazem je i poslední vydaný update a ohlášení toho dalšího s pořadovým číslem 37. Update 36 do hry konečně přinesl třeba převlékárnu – náhled vzhledu kupovaných předmětů, který citelně chyběl. Další novinky zahrnují možnost změnit vykonávané řemeslo nebo zavedení automatického proměňování mincí a odstranění jejich hmotnosti. Postavičkám se tak už nepodlamují kolena pod vahou nashromážděných měďáků.
Update 37 také nevypadá špatně, jeho nejvýraznější součástí z hlediska hratelnosti je nejspíše možnost lépe přerozdělovat AA body. Doposud byl bod investovaný v jedné ze dvou větví alternativního vývoje pevně zakotven, nyní je při respecializaci postavy možné body převádět, hráči tka mají větší svobodu při zkoušení různých kombinací speciálních dovedností. Další zpříjemnění hry spočívá v možnosti zpětného odkupu náhodně prodaného hodnotného předmětu nebo v jasném označení předmětů potřebných pro splnění herních úkolů.
A nakonec se trochy lásky dočkají i nájezdníci, kterým přibude nová mapa, která nabízí novou technologii vyvíjenou pro datadisk Rise of Kunark – hráči nebudou muset celou oblast vybít najednou, ale budou se moci vracet bez toho, aby pokaždé museli bojovat s již poraženými nepřáteli. Raidování tak bude přístupné i lidem, kteří u počítače nemohou strávit dlouhé hodiny najednou.
Dungeons & Dragons Online – Turbine se sice stále daří s Lord of the Rings Online, ale jejich druhá hra se silnou licencí skomírá. DDO čeká už 6. srpna dramatické snížení počtu aktivních serverů ze 14 na pouhých pět. Turbine se tak evidentně nepovedlo zvrátit nepříznivý start hry, která odrazovala nuceným hraním ve skupině a nedostatkem kvalitního obsahu. Nejnovější aktualizace situaci těžko změní, ale přesto má co nabídnout. Největším lákadlem jsou hned dvě přepracované herní mapy: poušť Menechtarun a oblast Waterworks. Turbine také výrazně rozšířili nabídku kouzel a speciálních dovedností pro všechny postavy.
Vanguard – pomalými změnami k lepšímu prochází i další titul z portfolia Sony Online Entertainment. Vanguard má za sebou nepovedený start, který spočíval zejména v nízké stabilitě hry, krvavých hardwarových nárocích a omezeném množství obsahu. Poslední aktualizace hry ze značné části odstraňuje alespoň první dva problémy. Došlo například k odstranění chyby, která způsobovala pád herního klienta při výběru nějaké řemeslnické receptury.
Vývojáři také snížili četnost odstraňování přebytečných dat v paměti počítače – k vyčištění nyní dochází pouze ve chvílích, kdy počítači zbývá pouze 100 MB volné paměti – tento krok snižuje výskyt škubání herního klienta. Další vylepšení výkonu se týká práce s texturami, které by měly zabírat méně místa v paměti a dále tak snižovat riziko pádu hry kvůli nedostatku grafické paměti.
World of Warcraft – Novinky z WoW v poslední době nestály za nic, zpoždění poštovních zásilek obsahujících peníze o hodinu (netýká se přeposílání mezi postavami na jednom účtu) je možná účinné v boji proti farmářům, ale jinak je to nuda. Nicméně v době psaní těchto online světů Blizzard vydal tiskovou zprávu, v níž oznamuje další rekord – 9 000 000 hráčů. TO je nesporný úspěch, i když stále nevíme, jak to Blizzard počítá. Nechce se nám věřit, že jde o počet stávajících aktivních předplatitelů, i když i to je v případě fenoménu WoW možné.