Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

No Name War – zpráva o konci Země

  12:00
Sci-fi romány a filmy poměrně často vypráví o tom, jak lidstvo opouští zdevastovanou Zemi a osidluje jiné, vhodnější planety. Ovšem co když se potomci kolonistů po čase vrátí na Zem? Na Zem, která nebyla zničena, jen se prostě za dlouhé roky a staletí změnila? Co tam asi najdou? Podle vývojářů z AMC Creation rozhodně nic pěkného...

No Name WarJiž asi před rokem a půl jsme vám přinesli první informace o připravované strategii No Name War, vznikající ve studiích firmy AMC Creation. Tehdy to vypadalo na více méně klasickou realtimovku ve 2D kabátě, jejíž příběh jakoby z oka vypadl každému druhému scifi románu, pojednávajícím o kolonizaci vzdáleného vesmíru. Jak však utíká čas a přicházejí nové technologie i nápady, mění se i pojetí No Name War, takže neuškodí, když se nyní, vyzbrojeni novými informacemi, na tento projekt podíváme znovu.

Začnu příběhem. Nejen proto, že tak vcelku spolehlivě zaplácnu jeden odstavec, ale také z toho důvodu, že ač je na první pohled klasický, obsahuje některé originální prvky. Po dlouho trvajících bojích a chaosu se nejmoudřejší vůdci na Zemi rozhodli, že už je nejvyšší čas vypadnout a najít si nový domov. Kapacity intergalaktických lodí ovšem byly omezené, takže ke hvězdám se vydala jen část lidstva, zatímco ti méně šťastní byli ponecháni svému osudu a katastrofě, která Zemi hrozila. Kolonisté celkem úspěšně našli planety vhodné pro život a začali je vesele kolonizovat. Jak ale ubíhali roky a staletí, války vypukly nanovo, ovšem tentokráte nabraly vesmírné rozměry. Až doposud tedy nic zvláštního. Zajímavé to však začíná být ve chvíli, No Name Warkdy je jedna z Ktonianských lodí při své cestě vesmírem poškozena a palubní počítač vyhledá nejbližší vhodnou planetu pro nouzové přistání. Až časem posádka zjistí, že se ocitla na domovské planetě svých prapředků.

Kruh se tak uzavírá a potomci kolonistů se vracejí, ač nechtěně, zpět na Zemi. Tato planeta je ovšem docela jiná, než jak ji znají z výukových čipů (nebo z čeho se vlastně učí historii), a co hůř, je také nebezpečná a nepřátelská. Přeživší lidé totiž zdegenerovali, zmutovali, zakrněli a jinak se proměnili, navíc si však osvojili i všelijaké nové technologie. Například klonovaní „The Khloona“ ovládají vyspělé vědecké metody, zejména co se genetiky týče. Navíc nejsou svolní k jakémukoliv kompromisnímu řešení a jsou tedy velice nepříjemnými protivníky, a to tím spíš, že z počátku vůbec nebudete chápat motivy jejich konání. Další stranou konfliktu jsou samozřejmě Ktoniané, kteří ze všeho nejvíc chtějí přežít, opravit loď a vrátit se domů. Třetí rasou jsou pak Qaldars, kteří žijí nomádským životem a spíše než na vědu a techniku spoléhají na své bojovnické i obchodnické schopnosti, ale také na magii...

No Name War

Ač autoři původně slibovali tři kontinuální kampaně, nyní již hovoří o tom, že hra bude přeci jen více rozdělena, konkrétně do osmnácti misí. Aby však byla zachována plynulost děje, budou se vaše přeživší jednotky z každého scénáře přesouvat do toho následujícího. Vzhledem k velké odlišnosti jednotlivých stran konfliktu budete mít k dispozici velkou škálu opravdu rozmanitých zbraní - mělo by jich být kolem dvou set a těšit se můžete jak na ultramoderní rakety, lasery a jiné hi-tech cerepetičky, tak na archaické kuše a podobné záležitosti. Těmito zbraněmi budou ověšeny bojové jednotky, kterých by mělo být na osmdesát druhů; bojovat se přitom bude na zemi, vodě i ve vzduchu. Ozbrojeny budou i některé budovy, kterých bude asi sedmdesát typů, přičemž některé by měly být mobilní. Samozřejmostí je bohatý technologický strom s velkým počtem různých upgradů. Vývojáři slibují i RPG prvky, a to nejen co se dnes již obvyklého vývoje jednotek týče, ale také v souvislosti s hlavním leaderem, pro něhož budete moci vybrat zbraň, vlastnosti, dovednosti atp. Navíc by ve hře neměla chybět ani interakce s NPC (má jich být kolem dvaceti) a plnění vedlejších úkolů – no, uvidíme.

No Name WarAsi největší změnou oproti původním plánům je přechod od 2D grafiky do 3D kabátu. Technické zpracování vypadá alespoň ze screenshotů velice dobře, lidé z AMC navíc slibují i všelijaké vychytávky. Ve hře se například bude střídat den a noc, ale také se bude projevovat roční doba, takže se můžeme těšit na různé rozmary počasí. Prostředí by mělo být nejen pestré (pláně, bažiny, hory, lesy...), ale také obydlené různými zvířaty a hlavně deformovatelné v reálném čase. Engine by měl nabídnout až 100 tisíc polygonů v jednom okamžiku, vysokou volnost kamery (rotace, pohyb, zoom...) a možnost generování náhodných map. Kromě toho vývojáři samozřejmě slibují i to, co všichni ostatní – tedy detailní textury, skvělé efekty, komplexně animované modely, realtimové stínování atd.

I když je kolem hry zatím poměrně dost nejasností (nikde se například nehovoří o multiplayeru), přeci jen už si můžeme o No Name War udělat lepší představu než před časem, kdy jsme vás o ní informovali poprvé. V poměrně blízké době se navíc nejspíše objeví další informace, jelikož vydání hry je plánováno ještě na letošní rok, konkrétně na čtvrté čtvrtletí. Pokud autoři splní vše, co slibují, mohla by být Bezejmenná válka velmi zajímavou chuťovkou konce tohoto roku.

Autor:
  • Nejčtenější

KVÍZ: Vyrůstali jste na těchto ulicích? Poznejte nejslavnější města z videoher

Není to tak dávno, co se sociálními sítěmi šířil mem „I grew up on these streets“, ve kterém hráči vzpomínali, ve kterých videoherních městech trávili své mládí. Zkuste si, jestli dokážete také...

19. září 2024 18

Další hra vyrobená pro nikoho, valí se kritika na novinku ze světa Pána Prstenů

Tales of the Shire má být pohodový simulátor hobití vesnice. Aspoň to tak doteď vypadalo, než se na hru zaměřila pozornost davu, který odmítá diverzitu a inkluzi. Některým hráčům se nelíbí především...

17. září 2024 124

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loňský hit vyšel na PC, vývojář se bojí, že hráči hned přidají nahotinky

Jedna z nejlepších her loňského roku Final Fantasy XVI konečně vyšla i na PC. První reakce jsou pozitivní, ovšem vývojář Yoshi-P vyjádřil obavy, že více než o její příběh se lidé zajímají, jak si ji...

18. září 2024  9:36 15

Pět let fanoušci restaurují pozapomenutou hru. A stále je čeká spousta práce

Partička nadšenců se nezištně snaží přepracovat legendární božskou simulaci Black & White vizionáře Petera Molneauxa pro moderní počítače. Po pěti letech ji konečně uvedli do spustitelné podoby, bude...

16. září 2024  16:11 10

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

To se nepovedlo. Z oznámení nejvýkonnější konzole si lidé dělají legraci

Dlouho očekávané představení vylepšené verze konzole PlayStation 5 nedopadlo tak, jak si asi v Sony představovali. Kvůli její vysoké ceně, nedostatečně prezentovanému rozdílu oproti původní verzi a...

15. září 2024 34

Vývojář prosil kolegy, aby smrt jeho postavy ve hře byla víc brutální

Ředitel studia Remedy se přiznal, že nebyl spokojený s vyobrazením smrti své postavy v loňské hře Alan Wake 2. V první verzi hry mu přišlo moc málo krvavé a poručil si, ať je jeho smrt brutálnější.

20. září 2024 3

Mysleli si, že to projde, ale ne. Nintendo se chystá sestřelit letošní hit

Největším herním hitem letošního roku se stal hned v lednu Palworld, který jen během ledna prodal přes dvacet milionů kopií. Celý herní svět čekal na to, jak na tuto evidentní vykrádačku Pokémonů...

19. září 2024  10:34 12

KVÍZ: Vyrůstali jste na těchto ulicích? Poznejte nejslavnější města z videoher

Není to tak dávno, co se sociálními sítěmi šířil mem „I grew up on these streets“, ve kterém hráči vzpomínali, ve kterých videoherních městech trávili své mládí. Zkuste si, jestli dokážete také...

19. září 2024 18

The Sims 5 nebudou. EA končí s tradičními pokračováními

Společnost Electronic Arts, pod jejímž jménem vycházejí různé hry ze série simulátoru života a vztahů The Sims, nemá v plánu vydávat tradiční nové díly z hlavní série.

18. září 2024  13:16 11

Podzim bez nachlazení? Rozdáváme ImuBerin na podporu imunity ZDARMA
Podzim bez nachlazení? Rozdáváme ImuBerin na podporu imunity ZDARMA

Návrat do školy či práce, spojený s výkyvy teplot, může oslabit náš organismus. Ale co kdyby to letos bylo jiné? Zapojte se do testování a...

Radil jsem bratrovi, aby se neupil a neufetoval, říká Jakub Prachař

Premium Mluví jakoby žertem, ale za svými slovy si stojí. Moderátorovi Liboru Boučkovi to Jakub Prachař občas natře před...

Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...

Bydlí nad Strahovským tunelem v Praze. V bytě má ocelové mostní nosníky

Do bytu na pražském Smíchově se majitelka přestěhovala před sedmi lety z menšího města. Bydlí ve třetím patře projektu...

Do výstřihu nekoukat! Fotbalové Ústí vzbudilo ve světě rozruch českou Pamelou

Ústecký fotbal zase dobyl svět, byť opět ne na hřišti. Po „kazmovině“ s tlouštíkem propírají média po celé planetě...

To monstrum znal jen ze hry. Nyní tank s největším kanonem v historii ožil

Původní myšlenka vznikla při hraní populární videohry World of Tanks, kde patří mezi nejvražednější volby. Stíhač tanků...