Již asi před rokem a půl jsme vám přinesli první informace o připravované strategii No Name War, vznikající ve studiích firmy AMC Creation. Tehdy to vypadalo na více méně klasickou realtimovku ve 2D kabátě, jejíž příběh jakoby z oka vypadl každému druhému scifi románu, pojednávajícím o kolonizaci vzdáleného vesmíru. Jak však utíká čas a přicházejí nové technologie i nápady, mění se i pojetí No Name War, takže neuškodí, když se nyní, vyzbrojeni novými informacemi, na tento projekt podíváme znovu.
Začnu příběhem. Nejen proto, že tak vcelku spolehlivě zaplácnu jeden odstavec, ale také z toho důvodu, že ač je na první pohled klasický, obsahuje některé originální prvky. Po dlouho trvajících bojích a chaosu se nejmoudřejší vůdci na Zemi rozhodli, že už je nejvyšší čas vypadnout a najít si nový domov. Kapacity intergalaktických lodí ovšem byly omezené, takže ke hvězdám se vydala jen část lidstva, zatímco ti méně šťastní byli ponecháni svému osudu a katastrofě, která Zemi hrozila. Kolonisté celkem úspěšně našli planety vhodné pro život a začali je vesele kolonizovat. Jak ale ubíhali roky a staletí, války vypukly nanovo, ovšem tentokráte nabraly vesmírné rozměry. Až doposud tedy nic zvláštního. Zajímavé to však začíná být ve chvíli, kdy je jedna z Ktonianských lodí při své cestě vesmírem poškozena a palubní počítač vyhledá nejbližší vhodnou planetu pro nouzové přistání. Až časem posádka zjistí, že se ocitla na domovské planetě svých prapředků.
Kruh se tak uzavírá a potomci kolonistů se vracejí, ač nechtěně, zpět na Zemi. Tato planeta je ovšem docela jiná, než jak ji znají z výukových čipů (nebo z čeho se vlastně učí historii), a co hůř, je také nebezpečná a nepřátelská. Přeživší lidé totiž zdegenerovali, zmutovali, zakrněli a jinak se proměnili, navíc si však osvojili i všelijaké nové technologie. Například klonovaní „The Khloona“ ovládají vyspělé vědecké metody, zejména co se genetiky týče. Navíc nejsou svolní k jakémukoliv kompromisnímu řešení a jsou tedy velice nepříjemnými protivníky, a to tím spíš, že z počátku vůbec nebudete chápat motivy jejich konání. Další stranou konfliktu jsou samozřejmě Ktoniané, kteří ze všeho nejvíc chtějí přežít, opravit loď a vrátit se domů. Třetí rasou jsou pak Qaldars, kteří žijí nomádským životem a spíše než na vědu a techniku spoléhají na své bojovnické i obchodnické schopnosti, ale také na magii...
Ač autoři původně slibovali tři kontinuální kampaně, nyní již hovoří o tom, že hra bude přeci jen více rozdělena, konkrétně do osmnácti misí. Aby však byla zachována plynulost děje, budou se vaše přeživší jednotky z každého scénáře přesouvat do toho následujícího. Vzhledem k velké odlišnosti jednotlivých stran konfliktu budete mít k dispozici velkou škálu opravdu rozmanitých zbraní - mělo by jich být kolem dvou set a těšit se můžete jak na ultramoderní rakety, lasery a jiné hi-tech cerepetičky, tak na archaické kuše a podobné záležitosti. Těmito zbraněmi budou ověšeny bojové jednotky, kterých by mělo být na osmdesát druhů; bojovat se přitom bude na zemi, vodě i ve vzduchu. Ozbrojeny budou i některé budovy, kterých bude asi sedmdesát typů, přičemž některé by měly být mobilní. Samozřejmostí je bohatý technologický strom s velkým počtem různých upgradů. Vývojáři slibují i RPG prvky, a to nejen co se dnes již obvyklého vývoje jednotek týče, ale také v souvislosti s hlavním leaderem, pro něhož budete moci vybrat zbraň, vlastnosti, dovednosti atp. Navíc by ve hře neměla chybět ani interakce s NPC (má jich být kolem dvaceti) a plnění vedlejších úkolů – no, uvidíme.
Asi největší změnou oproti původním plánům je přechod od 2D grafiky do 3D kabátu. Technické zpracování vypadá alespoň ze screenshotů velice dobře, lidé z AMC navíc slibují i všelijaké vychytávky. Ve hře se například bude střídat den a noc, ale také se bude projevovat roční doba, takže se můžeme těšit na různé rozmary počasí. Prostředí by mělo být nejen pestré (pláně, bažiny, hory, lesy...), ale také obydlené různými zvířaty a hlavně deformovatelné v reálném čase. Engine by měl nabídnout až 100 tisíc polygonů v jednom okamžiku, vysokou volnost kamery (rotace, pohyb, zoom...) a možnost generování náhodných map. Kromě toho vývojáři samozřejmě slibují i to, co všichni ostatní – tedy detailní textury, skvělé efekty, komplexně animované modely, realtimové stínování atd.
I když je kolem hry zatím poměrně dost nejasností (nikde se například nehovoří o multiplayeru), přeci jen už si můžeme o No Name War udělat lepší představu než před časem, kdy jsme vás o ní informovali poprvé. V poměrně blízké době se navíc nejspíše objeví další informace, jelikož vydání hry je plánováno ještě na letošní rok, konkrétně na čtvrté čtvrtletí. Pokud autoři splní vše, co slibují, mohla by být Bezejmenná válka velmi zajímavou chuťovkou konce tohoto roku.