Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

MS Flight Simulator 2002 - E3 preview

  12:00
Dost lidí si stěžovalo, že nová pokračování Flight Simulatorů nepřinášejí kromě detailnějších textur a pár nových letadel nic nového. Zdá se, že se vývojáři rozhodli tyto připomínky vyslyšet a do Flight Simulatoru 2002 přichystali několik vskutku revolučních změn, které hru posouvají opět blíž k dokonalosti.

Microsoft Flight Simulator 2002

Prezentace Microsoftu se na E3 nesla ve velkém stylu. Nebylo divu - poprvé zde byly široké veřejnosti představeny hry pro Xbox a ani nabídka titulů pro PC nebyla k zahození. Jedním z hlavních hitů byl v PC sekci vedle Dungeon Siege a Age of Mythology také nový díl Flight Simulatoru. A právě ke čtyřem nadupaným počítačům s force feedbackovými joysticky směřovaly časné sobotní ráno naše kroky. Během následujících dvaceti minut nám vývojáři představili většinu novinek, které dokazují, že Microsoft rozhodně neusnul na vavřínech (jako lidé z EA Sports, jejichž nové NHL vypadá jako nejdražší aktualizace soupisek všech dob) a neustále přidává do Flight Simulatoru další a další nové užitečné funkce. Flight Simulator 2002 přináší tři velké novinky, a tak si je představme jednu po druhé.

Vylepšení první - radiová komunikace
První věc, která nás zaujala hned při startu, bylo komunikační menu, které se objevilo na popředí obrazovky. Svým zpracováním dost připomíná Flight Unlimited III - také se zde Microsoft Flight Simulator 2002 objevují hlášky přiřazené jednotlivým číslicím. V praxi to vypadá tak, že si v blízkosti letiště vyvoláte komunikační menu a vyberete si, zda si zažádáte o povolení k přistání, nebo jenom provedete "touch and go" - tedy letmý dotek kol země, opětovné přidání plynu a start (tento manévr obvykle používají civilní piloti, kteří na létání nemají dost času a dohánějí tak potřebný počet startů a přistání pro automatické obnovení licence). Podobně to funguje i na zemi - nejprve požádáte o pojíždění k přidělené dráze (včetně možnosti přejet jednotlivé dráhy), zařadíte se do řady čekajících letadel a pomalu se posouváte na start. Následuje povolení ke startu a převedení na transit. Na letištích se tedy necítíte osaměle - neustále vás provází hlas pozemní kontroly a světla okolních letadel.

Vylepšení druhé - hustý letecký provoz
Právě letecký provoz kolem letišť (včetně obligátních tlačenic na přibližovacích okruzích), má obrovský vliv na hratelnost Flight Simulatoru. Víte, ono je trochu divné přistávat dejme tomu na letišti v Atlantě (pro neznalé - jeden z největších leteckých přístavů, kde každou minutu dosedá či startuje přibližně pět letadel) a celou dobu nevidět kolem sebe ani Microsoft Flight Simulator 2002 živáčka. Díky rozšíření počtu simulovaných letadel o takové stroje jako Boeing-747 již není problém dynamicky vygenerovat "frmol" mezinárodních i vnitrostátních linek na vytížených letištích. Ani fanoušci civilního létání s Cessnami a podobnými vrtulovými šílenostmi se však bát nemusí - i na ně se v novém Flight Simulatoru pamatuje, takže si nějakou tu minutu počkají i na malých "vesnických" letištích. Kombinace živého provozu s radiokomunikací hru přiblížila mnohem více realitě, ale upřímně řečeno, inspirace Flight Unlimited III je více než zřetelná.

Vylepšení třetí - generátor krajiny
Představte si, že letíte se starým Flight Simulatorem v nějakých pěti, šesti kilometrech a díváte se na krajinu pod sebou - vidíte celkem solidní texturu krajiny s množstvím detailů. Trochu potlačíte knipl, klesnete na hladinu pár set metrů a z pohledné krajiny se stává změť barevných fleků, ze kterých občas probleskne silnice, světlo,nebo nějaká neforemná budova. Tomu je, zdá se, konec - Flight Simulator 2002 totiž používá zbrusu nový generátor krajiny, který na základě satelitních snímků a informací o nadmořské výšce tvaruje obrysy hor, kopců i skal a osazuje je hustými lesy (když klesnete dostatečně Microsoft Flight Simulator 2002 nízko, uvidíte jednotlivé stromy), kameny a budovami. Jak nám vysvětloval a posléze názorně ukázal jeden z programátorů, systém si například zjistí jaký je sklon povrchu v daném místě a podle něj vytvaruje buď skálu s příslušnou texturou, nebo rovnou zemi, kterou osadí některým typem zástavby či vegetace, podle toho, co je pro danou oblast typické. Výsledný efekt je skvělý - představte si celý svět zpracovaný podobně jako Krymský poloostrov ve Flankerovi. Na obligátní otázku ohledně hardwarové náročnosti (i na Athlonu s GeForce3 hra čas od času trhla) se nám však dostalo pokrčení ramen s dovětkem, že se programátoři budou snažit engine optimalizovat, jak jen to půjde.

Nezbývá tak než si počkat na podzim, kdy by se měl Flight Simulator 2002 objevit v obchodech. Do té doby máme ještě dost času na masivní upgrade počítače, bez kterého si, zdá se, nezalítáme. Ale to už je život…

Autor:
Témata: Xbox
  • Nejčtenější

Co dělají simíci, když se nikdo nedívá? Pořádají sexuální orgie i fetují

Kdo nikdy v prvních simících neodstranil žebřík z bazénu, nechť první hodí kuličkou z myši. Moc...

Vývojářům nešlo opravit chybu, tak z procházení zdmi udělali součást příběhu

Skoro třicet let stará střílečka The Terminator: Future Shock vstoupila do historie jako vůbec...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavný streamer byl šokován, když zjistil, kolik utratil za hry na Steamu

Populární streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, prozradil, kolik už utratil...

Hraní přeruší reklama na hamburger. Hráči si utahují z nenasytnosti EA

Zvýšení ceny velkých her je pořád málo. Vydavatelství Electronic Arts nyní zkouší přijít na to, jak...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Černoch samuraj budí vášně

Ubisoft oficiálně potvrdil nový díl ze série Assassin’s Creed, který se bude odehrávat v Japonsku....

Samurajská Ghost of Tsushima odstartovala na PC fantasticky

V Sony mohou být spokojení. Čtvrteční vydání samurajské akce Ghost of Tsushima na PC totiž v počtu...

Stahujte zdarma vynikající „fantasy Civilizaci“, čas máte jen do středy

Na Steamu je aktuálně zdarma vynikající tahová strategie Endless Legend. Hráči v ní mají za úkol...

Chceme víc menších oceňovaných her, řekli a zavřeli dvě malá oceňovaná studia

Rozpuštění respektovaných studií Tango Gameworks a Arkane Austin sice mateřskému Microsoftu nejspíš...

Co dělají simíci, když se nikdo nedívá? Pořádají sexuální orgie i fetují

Kdo nikdy v prvních simících neodstranil žebřík z bazénu, nechť první hodí kuličkou z myši. Moc...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Plné divadlo i bazilika. Nad rakví Postlerové mluvila dcera, Töpfer i Šťastný

S herečkou Simonou Postlerovou se v prostorách Divadla na Vinohradech rozloučili kolegové i veřejnost. Nad rakví...