Série Might and Magic je v herním světě jednou z nejstarších a nejdelších RPG sérií, s nimiž se můžete setkat. Myslím, že nijak nepochybím, když řeknu, že zároveň patří i k jedněm z nejoblíbenějších, protože její příznivci tvoří velmi početnou skupinu počítačových RPG hráčů. Je zkrátka vidět, že společnost New World Computing ví, jak dělat dobré hry, a stejně tak dobře ví, že nemůže své fanoušky nechat čekat na další díl příliš dlouho. Poslední díl, který měl v názvu číslici osm (jmenoval se Might and Magic VIII: Day of Destroyer a jeho recenzi si můžete přečíst zde), dopadl v hodnocení většiny herních recenzentů vcelku kladně, obvyklou výtkou bylo jen to, že nepřinesl mnoho nového, což nakonec není nutná podmínka tomu, aby to byla dobrá hra. Přesto se autorům zdálo, že u devátého dílu už nastal ten pravý čas pro pár změn, a tak se teď pojďme podívat, jaká vylepšení si pro nás Writ of Fate nachystal.
No, možná bych mohla začít tím, že devátý díl série Might and Magic se bude jmenovat právě Writ of Fate a poprvé si budete moci vybrat, zda se stanete kladným hrdinou, který zachraňuje svět, či raději přijmete roli záporáka, jemuž nic negativního není cizí a jehož jediným potěšením bude roznést chaos do všech koutů fantasy království. Vaše partička se bude skládat jako obvykle ze čtyř dobrodruhů a společným cílem bude snaha o sjednocení šesti klanů Cheh' dian proti kmenům nájezdníků ze západu. Nezačínáte však se všemi najednou, nýbrž vás čeká výprava pouze s jedním hrdinou a postupné hledání dalších členů. Jakmile máte pohromadě všechny čtyři členy, můžete vyrazit za dalším dobrodružstvím, ovšem mějte na paměti, že ani tohle není konečné číslo - počítat totiž můžete ještě s pomocí dalších dvou NPC, které se k vám příležitostně přidají v bitvách.
Ačkoliv by tedy mělo zůstat zachováno všechno podstatné z tradičného ducha této série, můžeme se začít těšit i na novinku ze všech nejnovinkovatější - na nové grafické zpracování. Tentokrát si New World Computing přibrali na pomoc engine LithTech ve verzi 2.5, a tudíž očekávejte zcela jiný vizuální zážitek, než kdy předtím. Tvůrci dokonce označují devátý Might and Magic za první plně 3D interaktivní díl této série, za čímž lze snad tušit něco opravdu převratného. Mezi novinky jistě dobře zapadne i systém kouzel, jehož přepracování by mělo přinést větší efektivitu při používání magie (zatím to vypadá na čtyřicet typů kouzel). Co se týče vašich postav, pak na výběr budete mít z osmi zaměření a sami už si musíte zvolit, které slabiny jste ochotni přehlédnout či které přednosti jsou pro vás klíčové. Když už jsme u těch čísel, patrně by vás mohlo zajímat i pár dalších - třeba že k dispozici vám bude 23 vlastností, které budete moci na svých hrdinech vylepšovat, nebo že na vaši návštěvu bude čekat kolem čtyřiceti dungeonů, nebo že je pro vás přichystáno přes šedesát questů, rozdělených na hlavní a sekundární.
Celkem by nás mělo čekat přes 60 hodin hraní, které, jak všichni doufáme, bude vyplněno stejně návykovou zábavou, jakou nám přinesly díly předchozí. Datum vydání finální verze je zatím stanoveno na březen roku 2002.