Zdá se, že náklady na vývoj her se začínají šplhat skutečně velmi vysoko, člověk si až říká, jestli se časem neobjeví nějaké „platové stropy“ podobně jako třeba v zámořské NHL. Jak jinak si totiž vysvetlit prohlášení jednoho ze členů vývojářského týmu pracujícího na velmi očekavané PS3 exkluzivní hře Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, podle něhož je údajně potřeba, aby se této hry prodalo rovný milion kusů hned v první den prodeje. Ryan Payton, jenž při vývoji hry figuruje v pozici „assistant producer“ ale nepřipouští, že by s ohledem na tuto skutečnost bylo chybou vydat MGS4 pouze na PS3, jelikož tato platformy od Sony byly vždy dobrým zázemím pro tuto sérii.
Zajímavé doplnění k celé situaci doplnil analytik společnosti IDC Billy Pidgeon. Podle jeho slov se nyní náklady na vývoj těch nejlepších next-gen her pohybuje mezi 10 a 50 miliony dolar, na jejichž pokrytí je pochopitelně třeba vysokých prodejů. V takových případech jsou pak prodeje na úrovni půl milionu brány jako neúspěch a dvě či tři takováto selhání následně pocítí údajně i ti největší vydavatelé.
Poněkud úsměvně ve smyslu „po bitvě každý generálem“ se k této konkrétní kauze postavil viceprezident Sony pro marketing Peter Dille: „Z naší perspektivy, pokud hra není exkluzivní, tak PS3 hráči neztrácejí vůbec nic.“ Inu, mít zajištěnu exkluzivitu na MGS4, taky bychom uměli dělat ramena :-).
Zdroj: GamesIndustry