Je tomu již docela dávno, co jsme na BonusWebu informovali o tom, že Illusion Softworks, nejúspěšnější domácí vývojář počítačových her, podepsal významný kontrakt s publisherem Take 2 na vývoj celkem osmi her. A jednou z nich je také již zhruba šestnáct měsíců připravovaný projekt s pracovním názvem Gangsters (oficiální název by měl být oznámen na E3), akční automobily na způsob Drivera, které jej však svými kvalitami budou mnohonásobně převyšovat. Vzhledem k tomu, že engine je z velké části hotový a ani grafici nejsou o mnoho pozadu a vzhledem k tomu, že jsem měl možnost Gangsters vidět v pohybu, nemůžeme po oficiálním oznámení této hry anglickým Take 2 zůstat pozadu za zahraničními weby a na rozdíl od nich vám přinášíme informace přímo od Softworksů, respektive v tomto případě by se dal použít spíše výraz vlastní dojmy.
Gangsters bude klasická automobilová honička smíšená s akcí zasazená do dvacátých a třicátých let dvacátého století - jezdit budete po hrbolatých udusaných či štěrkových silnicích ve starých černých bugatkách, na ulicích osvětlovaných starými plynovými lampami vás budou potkávat lidé oblečení ve fraku či obleku s cylindrem na hlavě a všechno to budou obklopovat dobové obytné domy. Vzhledem k tomu, že hra bude hodně interaktivní a propracovaná do nejmenších detailů, samozřejmostí je, že se budete moci procházet také v interiérech a nutno říct, že nábytek, obrazy a dokonce i takové drobnosti, jako jsou lampy na stropě či láhve alkoholu jsou vymodelovány podle dobových fotografií. Prostě grafickým ztvárněním, desítkama minut real-timeových filmečků a hudbou na vás dýchne počátek tohoto století.
Vaším úkolem v Gangsters bude plnit úkoly, které vám budou dávat různí mafiánští bossové. Tito si u vás tedy objednají například převezení zásilky z místa A na místo B, nebo ukradení nejrozmanitější věci z daného objektu a právě v této chvíli poznáte dokonalost Gangsters. Vaším úkolem totiž bude pochopitelně se někam přemístit, za tímto účelem ukradnete někomu auto, které nechal, bohužel pro něj, zaparkované před domem, v němž se při objednávání tohoto kšeftu nacházíte. Nasednete do něj a odjedete (samozřejmě si budete moci vybrat z několika vozidel, záleží na tom, co všechno nám game designer nakonec povolí). Probijete se ulicemi města, v němž se daná mise bude odehrávat, dorazíte k příslušnému objektu, který projdete, pokocháte se historickými obrazy a nábytkem a splníte zadaný úkol. Ve vaší kariéře pak postoupíte výše, dostanete další prácičku a pojedete nanovo.
Samozřejmě že ne všechny mise budou leháro typu - nasedni do auta, přejeď toho a toho, postřílej tam ty gangastery a přivez to a to. V některých misích to budete mít opravdu nesmírně těžké a vaším úkolem bude doslova se prostřílet k cíli - hodně tuhá je například mise, kdy se budete probíjet hotelem, což při naší předváděčce nezvládnul na několik pokusů ani Petr Vochozka a raději zvolil jinou misi :-). Gangsters, který je mixem Drivera a Max Payneho, prostě nebude žádná brnkačka, ale tuhá pařba s uzavřeným příběhem a dvaceti misemi soustředící se hlavně na single-player, byť samozřejmě bude podporovat i hru pro více hráčů.
Závěrečné resumé tedy zní: Gangsters, nebo jak se tahle hra bude nakonec jmenovat, bude rozhodně kvalitním titulem a to nejen co se vizuální, ale i co do hratelnostní stránky týče. Vzhledem k tomu, že Illusion Softworks plánují rozsáhlý betatesting, měla by hra být celkem vychytaná a dočkat bychom se jí mohli ještě na podzim letošního roku. Smutni pak nemusejí být ani majitelé konzolí, neboť kromě PC verze by měla být hra vydána také pro Playstation 2.