Jak si vede PlayStation 2 ve světě a u nás??

Jak si vede PlayStation 2 ve světě a u nás??
Společnost Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) oznámila dne 14. ledna 2004, že celkový světový prodej (nebo shipment;o) videoherního systému PlayStation 2 dosáhl k 13. lednu 2004 více než 70-ti milionů kusů. Od svého uvedení na trh v Japonsku 4. března 2000 pokračuje PlayStation 2 v rychlém růstu a zachovává si své přední postavení mezi nextgen herními platformami. Prodej PlayStation 2 rostl 1.6 krát rychleji nežli prodej původní PlayStation a za pouhé 3 roky a 10 měsíců dosáhl již 70ti milionů ks. Ve svém čtvrtém roce od uvedení na trh dosáhl prodej softwaru pro PlayStation 2 během letošních vánočních nákupů, jež jsou vrcholem sezóny, rekordních 66 milionů kopií, přičemž prodeje hardwaru (celkového prodeje) si udržely svou vynikající úroveň se 7.83 milionu ks prodaných spotřebitelům na celém světě.
V Japonsku se od začátku listopadu 2003 do konce prvního týdne ledna 2004 prodalo více než 1.11 milionu videoherních systémů PlayStation 2, což představuje nárůst o 18 procent ve srovnání se stejným obdobím z předchozího roku. Prodeje v oblasti Evropy/PAL v měsících listopadu a prosinci přesáhly 3.56 milionu ks, což představuje pětiprocentní nárůst oproti stejnému období z předešlého roku. Na severoamerickém kontinentu se ve stejném období prodalo více než 2.94 milionu ks. Celkový prodej hardwaru PlayStation 2 tak během těchto dvou měsíců překročil 7.83 milionu kusů. Daleko lepší výsledky vykazuje Česká republika, kdy prodeje systému PlayStation 2 vzrostly oproti stejnému období z minulého roku o přibližně 40% a nárůst prodeje her pro PlayStation 2 se blíží hranici 60%.
Co se týká softwaru, bylo na celém světě na trh uvedeno více než 2.900 titulů, což dokazuje, že se PlayStation 2 stále drží na samém vrcholu. Celkový světový prodej softwaru překročil k dnešnímu dni 500 milionů kusů. Pro letošní vrcholnou vánoční sezónu byl připraven velký výběr nových softwarových titulů, které se staly velkými komerčními taháky. V Severní Americe a na území Evropy/PAL se stala naprostým hitem nová verze série EyeToy™ od Sony Computer Entertainment, jíž se jen na územích Evropy/PAL prodalo přes 2.4 milionu kusů. V České republice se série EyeToy™ stala vůbec nejúspěšnějším titulem uplynulého roku. Mezi další velké hity patří Medal of Honor: Rising Sun, Need for Speed Underground, The Lord of the Rings: The Return of the King a FIFA Football 2004 - vše od Electronic Arts - a Tony Hawk’s Underground od Activision. I Japonsko přišlo s taháky jako například s titulem Minna No Golf 4, jehož se prodal milion kusů či Gran Turismo 4 “Prologue Version” s prodejem přes 700.000 kopií od SCE. Také Biohazard Outbreak od Capcomu se na japonském trhu řadí k naprosté špičce. V důsledku toho dosáhl prodej softwaru pro PlayStation 2 v měsících listopadu a prosinci neuvěřitelného meziročního nárůstu ve výši 27 procent a pozoruhodného prodeje 66 milionů herních kopií, čímž byly zdolány veškeré předchozí prodejní rekordy.