V poslední době se v realtimových strategiích stále častěji prosazuje 3D zpracování. Jako příklad za všechny může posloužit třeba nedávno recenzovaná hra Warrior Kings nebo netrpělivě očekávaná pecka Warcraft III. Do stejné škatulky by měl zapadnout i připravovaný titul Highland Warriors, na který se dnes podíváme trochu podrobněji. Tato realtimovka vzniká za spolupráce firem Data Becker a Soft Enterprises a měla by nás zavést do středověkého Skotska, do prostředí drsných horalů bojujících o svobodu s panovačnými Angličany.
Pokud jste viděli film Statečné srdce s Melem Gibsonem v hlavní roli a říkali jste si, že by nebylo na škodu zahrát si tento příběh jako počítačovou hru, pak jste zatím neměli příliš na výběr. V podstatě jedinou možností byla hra Braveheart, která ovšem byla spíše využitím slavného jména než kvalitním titulem. Hra Highland Warriors podle dosavadních informací vypadá o mnoho lépe, přičemž i v ní bychom se měli setkat ze známými osobnostmi z výše zmiňovaného filmového trháku - Williamem Wallacem, Robertem the Bruce, Edwardem I. a dalšími. Hra by měla nabídnout tři desítky single-playerových misí, ale také multiplayerovou pařbičku po internetu i lokální síti.
Hráč bude mít ve hře možnost chopit se velení jedné ze čtyř stran – za mystický klan, horaly, obchodníky nebo Angličany. Každá ze zúčastněných frakcí má své vlastní hrdiny a jednotky, přičemž by co nejvíce měla být zachována historická věrnost. Resource management bude obsahovat pět komodit, konkrétně kámen, dřevo, rudu, zlato a jídlo. Suroviny lze samozřejmě získávat těžbou, jídlo si můžete opatřit hned několika způsoby – sběrem plodů, lovem či farmařením. Resource management je tedy více méně klasický, ale můžeme se těšit i na pár originálních prvků, například na možnost specializace pracovníků, díky které se mohou stát mistry ve vybraném oboru (lovec, zlatokop, dřevorubec) a pracovat mnohem efektivněji. Zlepšovat se budou nejen pracanti, ale také vojenské jednotky. Každý bojeschopný chlapík se tak s přibývajícími zkušenostmi zlepšuje ve svých atributech, navíc se jedinci mohou seskupovat do bojových útvarů a získávat tak speciální schopnosti – například kopiníci mohou utvořit grupu, která je schopna vytvořit téměř neprostupnou hradbu z hrotů svých zbraní.
Ovládací interface by měl být flexibilní, jelikož jednotlivé ikony je možné "windowsovským" způsobem přetahovat a uspořádat si tak herní obrazovku k obrazu svému. Hra umožňuje také sledování zvolené jednotky, vojákům lze zadat více příkazů k postupnému splnění, cestu je možno nawaypointovat a tak dále. Titul Highland Warriors by zkrátka měl být maximálně user-friendly, což by mělo přispět k vysoké hratelnosti. Zaostávat by však nemělo ani technické zpracování. Všechny postavy by měly být složeny z 8,000 polygonů, engine jako takový zvládá bez problémů kolem 200,000 – v jednu chvíli se tedy na obrazovce může prohánět kolem dvou set vojáků, aniž by došlo k jakémukoliv zpomalení. Zajímavá by mělo být i rozfázování různých stádií budov při stavění nebo ničení – každá stavba by měla procházet třiceti fázemi. Ve hře by se pravidelně měla střídat roční období, přičemž třeba zimní sněhová nadílka zpomalí pohyb vojsk a ztíží získávání potravy. Autoři uvádějí, že standardní hardwarová konfigurace by měla být zhruba Pentium 700 MHz a video karta GeForce 2. Podle zatím dostupných informací bychom se strategie Highland Warriors měli dočkat koncem tohoto roku a pokud se na ni už teď těšíte, tak se můžete alespoň pokochat v naší galerii screenshotů.